Erityisopetus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

No niin. Taas on perjantai ja mäyrä alkaa olla loppu. Viime aikoina eri medioissa on käyty keskustelua pitäisikö lahjakkaammille lapsille saada erityisopetusta. Mitä mieltä arvon tiede-palsta on?

Olen kuullut monilta mensan jäseniltä, että he turhautuivat koulussa, kun piti mennä hitaimpien mukaan.

Itse muistan koulu ajoilta, että eka luokalla tein matematiikan kirjan heti ensimmäisen kahden viikon aikana loppuun, samoin kun toisella luokalla.
Mutta ei tietenkään ilman rangaistusta: juoduin kys. tunneille varastoon yksikseni, kunnes sinne tuli yksi luokkatoveri. Seuraava vaihe oli, että liian paljon kavereita halusi varastoon, jolloin jouduimme taas luokkaan laskemaan 1+1.

Tänä päivänä teen paska-duunia eräässä firmassa.

Mulle on kehittynyt semmoinen "kauhu" sellaisiin juttuihin jossa vaaditaan miettimistä.

Mutta kuitenkin kun huomaan tehtävän olevan ratkaistavissa, mulle tulee "turbo" päälle ja se kauhu jää pois.

Eli siis jos jotain asiaa en ymmärrä, haluan paeta sitä...mutta jos en pääse karkuun ja mietin asiaa, on se kuitenkin ymmärrettävissä.

En usko olevani nero, mutta tiedän olevani keskivertoa älykkäämpi.
Samoin ymmärrän, että älykkyys ja viisaus ei ole sama asia.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat