Pääministeri Vanhanen, tv-lupa ja kansalaisrehellisyys

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Uutinen 14.10:
”Pääministeri Matti Vanhasen mielestä ministerien ei tarvitse kertoa julkisesti, ovatko he maksaneet kotitaloustyöstä verottomasti tai onko heillä televisiolupa. Vanhanen katsoo lainrikkomuksista kyselemisen johtavan lopulta kohtuuttomuuksiin. Ministerilläkin saa olla inhimillisiä heikkouksia, kirjoittaa pääministeri internetsivullaan.”

Olen luullut, että kansanedustajan on oltava virkansa puolesta myös taustoiltaan nuhteeton. Jos itse pääministerin suulla sanotaan, että esim. tv-luvan maksamatta jättäminen tai pimeiden (verottomien) palkkojen maksaminen onkin vain ”inhimillinen heikkous”, joita jopa ministereilläkin saa olla, minä tavallisena kansalaisena muutan myös välittömästi tähänastisia käytäntöjäni!

Kiitos vihjeestä, herra pääministeri!

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Tämä kohta erityisesti pisti silmään: (lainaus iltasanomista) "Vanhasen mielestä riittää, että "osaa tehtävänsä, on hyvämaineinen ja mikä tärkeintä - nauttii eduskunnan luottamusta ja ministerin tehtävän vastaanottaessaan uusi ministeri vannoo vaativan tuomarinvalan. Tämän rinnalla inhimillisiä heikkouksiakin saa olla."

Eli tarkoittaako pääministerin viesti sitä, että jos olet työyhteisössäsi hyvämaineinen ja osaat tehtäväsi, niin tv-lupamaksua ei tarvitse maksaa. Vai koskeeko tämä ainoastaan ministereitä?

Vierailija

Kansanedustajan ei tarvitse olla "hyvämaineinen", mutta ministerin pitää.

Niin kauan kuin kansanedustajat eivät ole henkilökohtaisessa vastuussa päätöksistään, mistään toilailuista on turha itkeä.

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006
Snaut
Kannattaa lukea Vanhasen alkuperäinen teksti hänen kotisivuiltaan, eikä vain noita lehtien omia tulkintoja.

Senkö vuoksi että lehdet sattuivat ikävästi löytämään pienehkön luurangon? Noilla sivuilla puhutaan paljon muttei sanota juuri mitään, kuten politiikassa yleensäkin.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Ennen kuin Vanhanen ennätti liukkaasti väliin, olivat seuraavat ministerit ilmoittaneet lupa-asiansa olevan kunnossa: Tuomioja, Lehtomäki, Korkeaoja, Huovinen, Haatainen, Wideroos, Enestam. Kulttuuriministeri Tanja Saarelan nimeä ei listassa näy. Kun ottaa Vanhasen nopeuden puolustella Saarelaa muissakin asioissa, olisikohan tässäkin perimmältään kysymyksessä jälleen yksi puolueisukin operaatio, jolla pelastetaan tyttö pulasta?

Vierailija
Tarkkailija
Uutinen 14.10:
”Pääministeri Matti Vanhasen mielestä ministerien ei tarvitse kertoa julkisesti, ovatko he maksaneet kotitaloustyöstä verottomasti tai onko heillä televisiolupa. Vanhanen katsoo lainrikkomuksista kyselemisen johtavan lopulta kohtuuttomuuksiin. Ministerilläkin saa olla inhimillisiä heikkouksia, kirjoittaa pääministeri internetsivullaan.”

Olen luullut, että kansanedustajan on oltava virkansa puolesta myös taustoiltaan nuhteeton. Jos itse pääministerin suulla sanotaan, että esim. tv-luvan maksamatta jättäminen tai pimeiden (verottomien) palkkojen maksaminen onkin vain ”inhimillinen heikkous”, joita jopa ministereilläkin saa olla, minä tavallisena kansalaisena muutan myös välittömästi tähänastisia käytäntöjäni!

Kiitos vihjeestä, herra pääministeri!

Lisää YLE:n tulevaisuudesta tällä sivulla!

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... 7&start=75

Vierailija

Ei Maukkakaan maksa lupamaksuja.
Ei paskasta kannata maksaa.
Siksi toisekseen jos katson suomessa telkkua pari kertaa vuodessa miksi maksaisin?
Tulee turhan kalliita tunteja. Nykyinen systeemi on korni.
Eikä ole kysymys siitä etteikö ole varaa maksaa.

Pilvenpoikein suulla sanonen, että jos joku laki on korni niin omilla aivoillaan ajattelevien pitää sitä rikkoa.

Pitäis maksaa siitä mitä katsoo. Eli kun töllö on auki niin maksu juoksee.
Esim. joku Pre-paid systeemi tms.

Vierailija

Mitäs noista lupien unohteluista kun joku valtionpäämies ja kirjailija unohtavat olleensa natseja.
Linnanvenkuloita on presitentteinä.

Älykkäämpiä saisivat kyllä olla ja lukisivat vähemmän iltistä, josta lakien perusteet tuntuvat löytyvän.

Vierailija

En maksa minäkään mitään TV lupia. Mutta jos kiinni jäisin niin ei ainakaan laitettaisi kuvaa ja nimeä lehteen.

Meillä 8 päivän jälkeen yksi uusista ministereistämme jo lopetti ministerityönsä, kun lehdistö kertoi hieman totuuksia hänestä. Lastenhoitajaa pitänyt pimeästi. Ei ole maksanut TV lupaa. Kaikki sen asunnot täällä ja ulkomailla on omistavinaan ulkolaiset yhtiöt. Siten se välttyy maksamasta niistä veroa.
Uusi regerimme paisuu skandaaleistaan ja lisää näkyy tuleva. Ei taida olla helppoa olla offentlig ihminen.

Vierailija
Ayla
Kaikki sen asunnot täällä ja ulkomailla on omistavinaan ulkolaiset yhtiöt. Siten se välttyy maksamasta niistä veroa.
.

Ei tuossakaan mitään järkeä ole. Omistamisen verotus on perseestä. Pitäisi riittää jos asunnosta maksaa yhtiövastikkeen.

Juuri tuollaiset verotuksen kukkaset aikaansaa sen, että pääomat karkaa suomesta muualle. Minä ainakaan en vapaaehtoisesti maksa yhtään penniä veroa. Kymmenkunta vuotta sitten tein päätöksen ja siirsin yli puolet senhetkisestä omaisuudestani ulkomaille. Joissain maissa edelleenkin pörssivoitot tai asuntojen myynnistä saadut voitot on yksityishenkilöille verovapaata. Miksi siis makuuttaa rahaa suomessa?

Vierailija
Maukka Perusjatka
Ayla
Kaikki sen asunnot täällä ja ulkomailla on omistavinaan ulkolaiset yhtiöt. Siten se välttyy maksamasta niistä veroa.
.

Ei tuossakaan mitään järkeä ole. Omistamisen verotus on perseestä. Pitäisi riittää jos asunnosta maksaa yhtiövastikkeen.

Juuri tuollaiset verotuksen kukkaset aikaansaa sen, että pääomat karkaa suomesta muualle. Minä ainakaan en vapaaehtoisesti maksa yhtään penniä veroa. Kymmenkunta vuotta sitten tein päätöksen ja siirsin yli puolet senhetkisestä omaisuudestani ulkomaille. Joissain maissa edelleenkin pörssivoitot tai asuntojen myynnistä saadut voitot on yksityishenkilöille verovapaata. Miksi siis makuuttaa rahaa suomessa?

En minäkään ylimääräistä veroa maksaisi. Mutta minkäs sille teet, kun kaikesta on maksettava lisää veroa. Vaikka omistaakin, niin lisä veroa on maksettava. Valtio ahneuksissaan verottaa kaikesta.

Mutta kyllä sentään politiikkojen pitäisi yrittää elää lain mukaan näissä veroasioissa. Mitäs siitä tulee jos politiikot edellä näyttää miten veroja vältetään? Ei kukaan sellaiseen politiikkoon enää luota. Politiikot odottaa että kansalaiset maksaa veroja ahkerasti. Itse he kuvittelevat seisovansa lain ulkopuolella. Heillä on muutenkin korkeat palkat verrattuna tavallisiin kansalaisiin, jotta varaa pitäisi olla.

Vierailija
Ayla
Maukka Perusjatka
Ayla
.

En minäkään ylimääräistä veroa maksaisi. Mutta minkäs sille teet, kun kaikesta on maksettava lisää veroa. Vaikka omistaakin, niin lisä veroa on maksettava. Valtio ahneuksissaan verottaa kaikesta.

Mutta kyllä sentään politiikkojen pitäisi yrittää elää lain mukaan näissä veroasioissa. Mitäs siitä tulee jos politiikot edellä näyttää miten veroja vältetään? Ei kukaan sellaiseen politiikkoon enää luota. Politiikot odottaa että kansalaiset maksaa veroja ahkerasti. Itse he kuvittelevat seisovansa lain ulkopuolella. Heillä on muutenkin korkeat palkat verrattuna tavallisiin kansalaisiin, jotta varaa pitäisi olla.

Yritin vaan kertoa, että verotus alkaa lopulta purra omaan nilkaansa. Kun ihmiset lopulta oivaltaa, että muulta saa tuottoa paremmin ja verovapaana.

Kuka viitsii edes suomessa pankissa rahaa pitää kun jo ihan perustilitäkin valtio nappaa korosta veron. Oman ratkaisuni olen tehnyt enkä tähän mennessä ole katunut. Ulkomailla tosin on muita riskejä, esim. valuutan heilahtelut jne. (Tätä eliminoidakseni ja hyödyntäekseni käteiset on neljässä eri valuutassa) Uskon kuitenkin, että kuka kynnelle kykenee tekee vastaavia ratkaisuja. Ministeri tai muuten vaan varakas pulliainen.

Niin ja ei ne ministereiden palkat nyt niin kummoset ole.
Hyvin sijoittelemalla rahojaan voi ministerikin tehdä toisen palkkansa verran lisää muualla rahaa.

Vierailija
Maukka Perusjatka

Niin ja ei ne ministereiden palkat nyt niin kummoset ole.
Hyvin sijoittelemalla rahojaan voi ministerikin tehdä toisen palkkansa verran lisää muualla rahaa.

Että eikö ole? Niillä on aika mahtavat palkat. Moni tienaa lähes 90 000 kr kuukaudessa. Ei se mikään pieni summa ole jos vertaa tavalliseen työläiseen. Kyllä tuollaisella summalla pitäisi olla varaa maksaa veroja. Mutta kai se niin on että mitä enemmän saa rahaa, sitä enemmän sitä haluaa lisää. Ei olla koskaan tyytyväisiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat