Seuraa 
Viestejä45973

FINNAIR on tehnyt kohtalokkaan linjapäätösvirheen.

Airbusin ja emoyhtiönsä suuret vaikeuden jättikone A380:n
kanssa johtavat siihen, ettei kokonaan uudelleen suunnittelemaan
jouduttavasta mallista A350, jonka varaan Finnair laskee tulevan
kaukoliikenteensä, tule mitään, on vain ajan kysymys, milloin
koko projekti perutaan. Boeingin 787 "Dreamliner" on ylivoi-
mainen ja vie markkinat. Päätellen siitä, että vasta kesällä
Airbusille nimetty uusi johtaja eroaa vain puolen vuoden päästä,
saattaa koko Airbus olla uhattuna. Todennäköisesti Ranska
ei salli Airbusin kaatuvan ja me kaikki maksamme loppurivillä
uudesta eurooppalaisesta teknologisesta gigaflopista Concorden
ja kanaalitunnelin ohella.

Sivut

Kommentit (25)

On hyvä jos Airbus selviää, koska kilpaulu laskee hintoja ja parantaa laatua. Muista ei juuri ole kilpailemaan tuossa sarjassa.
Mitäs menevät sössimään ruojat.

tietää
On hyvä jos Airbus selviää, koska kilpaulu laskee hintoja ja parantaa laatua. Muista ei juuri ole kilpailemaan tuossa sarjassa.
Mitäs menevät sössimään ruojat.

KYLLÄ, sitä minäkin RUKOILEN !

MIKSEI Wanha Eurooppa osaa kuin
istua p....ään ja ihmetellä, rättipäät
tulevat ja ottavat kaiken kuin tikku-
nekun lapselta !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
salai
Seuraa 
Viestejä8166

Bussen ennustus 9 vuoden takaa  ei tainnut kuitenkaan osua kohdalleen?

Nyt on näköjään "toimittaja" Susanna Peltonenkin kuullut A350 XWB -koneesta, lainaten jonkun amerikkalaisen pissiksen tuoretta (16.12.) juttua.

"Airbus on kehittänyt A350 XWB -lentokoneen, jonka pitäisi vähentää henkilökunnan aikaerorasitusta, kirjoittaa Fast Company.

Koneen suunnitelma esiteltiin vuoden 2015 alussa, ja nyt siinä pääsee jo lentämään Qatar Airwaysin kyydissä. Koneen pitäisi tehdä lentämisestä energiatehokkaampaa, aerodynaamisempaa ja mukavampaa. Koneen pitäisi kestää 30 vuotta.

- - -

Aluksi lentokone liikennöi lähinnä Qatar Airwaysin alla."

http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/lentokonekehittely-imi-14-miljar...

Ei tainnut Finnair muistaa lähettää suomalaisen tekniikka&talous-lehden toimittajalle kutsua Airbus 350 ensilennolle, kuten esim. Ilta-Sanomille:

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1444112545802.html

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

salai
Seuraa 
Viestejä8166

Mitähän amerikkalaiset firmat maksavat Tanskaselle perseensä nuolemisesta - eihän kukaan tuollaista paskaduunia voi tehdä yli vuosikymmentä ilmaiseksi?

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

Serkkuni ei tietääkseni ole tässä topickissa vielä.

Haluan olla puolueeton, olen lentänyt B-787 "Dreamliner"illa vasta kerran Amerikkoihin ja takaisin pari vuotta sitten, Airbusin A-350:lla en vielä ollenkaan.

Dreamliner oli positiivinen kokemus, tosin minä suhtaudun wanhana metallurgina epäilevästi näihin "guttaperkkakoneisiin", tuulisessa laskussa se narahteli kuin vanha lato.

Mutta, isänmaallisena, kun päätös nyt on tehty eikä otettu parasta toivon ettei ongelmia Airbusin ja A-350:n kanssa, Finnairin jalokivi, kaukoidän lennot ovat niiden varassa.

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Kerrotko vielä, mitä Finnair ei seuraavaksi saa? Entäs Suomen sotavoimat? Taitaa jäädä F-35 pelkäksi unelmaksi.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

Vierailija

Dr Strangelove kirjoitti:
Ei amerikkalaiset minulle senttiäkään maksa koneidensa kehumisesta ja minä kerron vain totuuden. Eivät myöskään venäläiset maksa vaikka puolustan Ilja Janitskinia.

Ikävä kyllä.

Kai kuitenkin Putinin salaiselle huvilalle on jo kutsu Itämerellä ja siellä hulahula tyttöjen riemukasta esitystä viinahöyryissä ?

o_turunen
Seuraa 
Viestejä14900

Dr Strangelove kirjoitti:
Onnistuisiko turuselta edes yksi järkevä kysymys tai kommentti, vai onko Alzheimer jo edennyt liian pitkälle?

Alzheimerin oireyhtymän iskemisen saatat huomata siitä, että joku rupeaa vastailemaan kysymyksiisi.

Korant: Oikea fysiikka on oikeampaa kuin sinun klassinen mekaniikkasi. Jos olet eri mieltä kanssani olet ilman muuta väärässä.

laiskimus
Seuraa 
Viestejä1953

Dr Strangelove kirjoitti:
kun päätös nyt on tehty eikä otettu parasta toivon ettei ongelmia Airbusin ja A-350:n kanssa

...

minä kerron vain totuuden.

Ai Pravdan vai?

Totuushan on se että A350 on tämän hetken paras pitkän matkan matkustajalentokone.

Joitain moottoriongelmia on alkuvaiheessa ollut, aivan kuten muidenkin koneiden uusilla moottoreilla. Tästä huolimatta niidenkin luotettavuus on huippuluokkaa.

laiskimus
Seuraa 
Viestejä1953

o_turunen kirjoitti:
Taitaa jäädä F-35 pelkäksi unelmaksi.

Mikäli Trump pistää tosissaan EU:n ja USA:n välille kauppasodan ja jatkaa lisäksi toiselle kaudelle on tuokin mahdollista. Se tulisi USA:n veronmaksajille erittäin kalliiksi, mistä seuraa että jos Trump aiheuttaa tuollaisen jo ensimmäisellä kaudellaan ei toista kautta tule.

Dr Strangelove
Seuraa 
Viestejä3768

No, onhan noita ongelmia ollut, yksi A-350 jämähti Oulun kentälle.

Mutta näin aina uusissa, oli Drealinerillakin alkuun tuo akkuongelma, alihankkijan moka.

B-787 on todistetusti 20% edullisempi lentää, A-350:sta ei koskaan ole annettu noita lukuja.

Dreamlinerin komposiittirunko on monoblock, Airbusin lohkoista, hajoaa helpommin eli jenkki turvallisempi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä59855

admin kirjoitti:
FINNAIR on tehnyt kohtalokkaan linjapäätösvirheen.

Airbusin ja emoyhtiönsä suuret vaikeuden jättikone A380:n
kanssa johtavat siihen, ettei kokonaan uudelleen suunnittelemaan
jouduttavasta mallista A350, jonka varaan Finnair laskee tulevan
kaukoliikenteensä, tule mitään, on vain ajan kysymys, milloin
koko projekti perutaan. Boeingin 787 "Dreamliner" on ylivoi-
mainen ja vie markkinat. Päätellen siitä, että vasta kesällä
Airbusille nimetty uusi johtaja eroaa vain puolen vuoden päästä,
saattaa koko Airbus olla uhattuna. Todennäköisesti Ranska
ei salli Airbusin kaatuvan ja me kaikki maksamme loppurivillä
uudesta eurooppalaisesta teknologisesta gigaflopista Concorden
ja kanaalitunnelin ohella.

Tekstistä päätellen voisi olla joku Oudon serkuksista joka on aloittanut aikoinaan tämän ketjun.

Viittaa jenkkien renkiin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä59855

"Finnair haalii nyt yhä enemmän matkustajia ja tekee hurjaa liikevoittoa – Yhtiön strategia toimii täysin suunnitellusti

....Voimakkaasti laajentunut Norwegian teki viime vuonna 110 miljoonan euron tappiot. Erityisen kehnosti sillä meni vuoden viimeisellä neljänneksellä, jota ennen yhtiö oli tuloksessaan vielä plussan puolella.

Yhtiö joutui vaikeuksiin, kun se joutui maadoittamaan toistakymmentä uutta Boeing 737 MAX -konettaan moottoriongelmien takia samalla, kun niiden kapasiteetti oli jo myyty. Tämä johti erinäisiin kalliiksi osoittautuneisiin pikajärjestelyihin."

https://www.aamulehti.fi/uutiset/finnair-haalii-nyt-yha-enemman-matkusta... .

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat