Firefox tyhjän ikkunan taustaväri

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Miten saisin muutettua "tyhjän" ikkunan taustavärin joka on normaalisti valkoinen? Siis jos avaan vaikka uuden välilehden niin se on tyhjänä valkoinen.

Kommentit (7)

Vierailija
aleksialeksi
Miten saisin muutettua "tyhjän" ikkunan taustavärin joka on normaalisti valkoinen? Siis jos avaan vaikka uuden välilehden niin se on tyhjänä valkoinen.

Työkalut -> Asetukset -> Sisältö -> Värit. Tuskin vaatii kovin suuria älyllisiä ponnisteluita löytää tuota itsekin.

Vierailija

Huomautan tässä muuten siitä että kun muutat tuota oletustaustaväriä, niin se vaikuttaa myös ei-tyhjiin ikkunoihin, joissa taustaväriä ei ole määritelty. Monet sivut luottavat toteutuksessa sokeasti siihen että käyttäjän taustaväri on valkoinen eivätkä aseta sitä itse. Tästä voi seurata esim. se, että jos asetat tautaväriksi punaisen, niin sivu jossa teksti on punaisella fontilla, näyttää pelkästään punaiselta sinulle.

Jos haluat muutokset vaikuttavan vain uuteen välilehteen, joudut tekemään lokaalin sivun jonka taustaksi asetat halutun värin ja sitten liittämään ko. sivun aukeamaan uuden välilehden avaamisen yhteydessä. Allaolevasta linkistä pääset foorumille jossa neuvotaan tarkemmin tarvittaessa.

Vierailija

Selvä. Olin vain jostain syystä aivan varma ettei sitä voi muuttaa asetuksista, enkä kyllä taida muuttaakkaan kerta se voi tulla muihinkin kun tyhjiin ikkunoihin. Kiitoksia kuitenkin kovasti.

Vierailija
aleksialeksi
Selvä. Olin vain jostain syystä aivan varma ettei sitä voi muuttaa asetuksista

Kuten sanoin, niin kyllä sen voi muuttaa. Voit laittaa siihen vaikka kuvan apinasta jos haluat. Vaikka itse apinankuvasivua ei pystykään pudotuslistoista luomaan, niin kyllä se minusta silti kuuluu kategoriaan "asetukset", koska se ei vaadi selaimen lähdekoodin muokkaamista ja uudelleenkääntämistä, eikä pitäisi erityisen vaativa homma muutenkaan olla.

Vierailija
Gravity
Monet sivut luottavat toteutuksessa sokeasti siihen että käyttäjän taustaväri on valkoinen eivätkä aseta sitä itse.

Oikeastiko? Vieläkin? Eikö kaikki wysiwyg -editorit laita defaulttina valkoisen taustavärin? Niillä suurin osa sivuista tehdään.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
Gravity
Kuten sanoin, niin kyllä sen voi muuttaa. Voit laittaa siihen vaikka kuvan apinasta jos haluat. Vaikka itse apinankuvasivua ei pystykään pudotuslistoista luomaan, niin kyllä se minusta silti kuuluu kategoriaan "asetukset", koska se ei vaadi selaimen lähdekoodin muokkaamista ja uudelleenkääntämistä, eikä pitäisi erityisen vaativa homma muutenkaan olla.

Kuinka sattuikaan. Seuraavalla sivulla [Firefox Bug Test] tulee mielenkiintoinen ilmiö, kun Firefoxilla painaltaa pyöritysrullaa, eli laittaa autoskrollin päälle.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Olen tätä miettinytkin kovasti. Se oli liian helpossa paikassa ilmeisesti! Saakelin ärsyttävä katsoa kuvia VALKOISELTA taustalta.

Uusimmat

Suosituimmat