Agricolan uutis- ja keskustelufoorumien otsikot 6.10.-16.10.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kiitos linkistä, Tapio Onnela

En ole tämmöisestä palstasta ennen tiennytkään. Teinimultinikkeily Tiede-palstalla on alkanut uuvuttaa ja mode on ilmeisesti kuollut.

Jospa tuolta saisi järjellisempää luettavaa.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Olenpa käynyt jo maistelemassa palstaa. On niin monenlaista kivaa aikuiselle ihmiselle.

Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
Tapio Onnela
[size=150:e7bzlb0u]Agricola-Suomen historiaverkon uutis- ja keskustelufoorumien otsikot 6.10.-16.10. 2006[/size:e7bzlb0u]

Ilmestyskirja 17:8
Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva.

Peto jonka tulet näkemään on ollut mutta nyt sitä ei ole. Se karkoitettiin aikanaan Puutarhasta ja tänään sitä ei siellä ole. Tiedot siitä on pimitetty väärän historian ja väärän opin myötä, mutta se paljastetaan - "nousee syvyydestä" - ja se on tuhon oma. Ne maan asukkaat joiden nimi ei ole maailman luomisesta saakka ollut kirjoitettuna Elämän Kirjaan, heillä on mahdollisuus saada nimensä Elämän Kirjaan, he luonnollisesti hämmästelevät, koska heille on valehdeltu.

Kaikki mitä meistä on kerrottu ja sanottu historian aikana on otettava huomioon - puhuimme sitten tieteestä tai kristinuskosta. Meille on kerrottu että se toi meille sivistyksen. Siitä on kerrottu että se kehitti kirjakielemme. Siitä on kerrottu että se on veljemme. Samalla kun se on syyttänyt ja syyttää, se puhuu rakkaudesta ja sitoo ihmisen pauloisinsa. Se pakottaa ottamaan merkkinsä vastaan kaikella mahdollisella tavalla, ja se ottaa omansa kaikesta mitä ostetaan tai myydään. Se pakottaa uskomaan kieleensä. Sen kautta se esittää kaikki valheensa totuutena syövyttäen kielemme, mielemme ja sielumme. Elämän puun yhteyteen on usein piirretty vuohia. Ne kuvaavat vuohen halua päästä valtaan Elämän puussa - mikä ei tule ikinä onnistumaan. Samalla vuohet kuvaavat tilannetta Suomessa jossa se markkinoi itseänsä, kieltänsä, perinteitänsä ja tapojansa osana suomalaisuutta ja suomalaista kansanperinnettä - mikä koskee myös heidän uskontoa. He ovat "mieleltään suomalaisia" kuten Eino Leino asian siististi ilmaisee, mutta he kieltävät Suomen ja kaikki mitä Suomi edustaa.

Synnin tekijöitä ovat vain ne jotka alunperin toi ja opetti synnin kaikissa sen muodoissa kuten esimerkiksi tappaminen, raiskaaminen, varastaminen, valehteleminen, väärät valat y.m. mitä synti -sanaan voi liittää - SYNTI -sana mukaan lukien. Sinä et koskaan ole mitä se uskottee Sinun olevan. Sinä olet vain mitä sielusi pohjalta tiedät olevasi.

Me emme saa alkaa tuomitsemaan - Tuomion antaa Valtakunta.

Meidän täytyy kekittyä etsimään Totuutta sanoin ja teoin ilman sen vaikutusvaltaa. Meidän täytyy sanoutua irti sen opeista ja synneistä - Sen synnit ei koskaan ole Sinun syntisi. Jokaisen sanan sielullisen arvon voi yksinkertaisesti määritellä poistamalla kaikki kirjaimet joilla ei ole numeerista arvoa. Meidän täytyy oppia huomioimaan kaikki sanat joissa meitä missään mielessä alennetaan tai arvostellaan, ne sanat ei ole peräisin Valtakunnasta.

Meidän täytyy huomioida opit jotka jollain tavalla poikkeaa normaalin ihmisen käyttäytymisestä - vaikka ne heidän mukaan on kuinka pyhästä lähteestä tahansa. Meidän on otettava huomioon että 2000 -luvulla kysytään samoja kysymyksiä kuin 1000 vuotta sitten. Puhuimme sitten Suomen kansan historiasta tai hengellisestä kehityksestä, tuhanteen vuoteen me emme ole opineet mitään muuta kuin uskomaan. Opin tulos on henkinen tyhjiö. Se pitää täyttä etsimällä muualta, koska ilmeistä on että oppi on ollut väärä.

Kivien heittäjiä, sylkijöitä ja solvaajia on historiassa paljon. 2000 vuotta sitten "He eivät tiedä mitä tekevät" oli anteeksianto niille jotka erehtyivät. 2000 vuoden jälkeen on oletettava että "He tietävät mitä tekevät". Jokainen heitetty kivi on pois "linnastasi" toisella puolella. Arvaa auttaako "Herra, anna syntini anteeksi" kun syntiä ja herraa ei tunneta Valtakunnassa. Vain hän jota kivitit voi palauttaa sen mitä menetit.

Se ei ole koskaan nähnyt muuta Valtakuntaa kuin maallisen minkä se on itse kehittänyt teoillaan ja sanoillaan. Historian kirjoissa loisteliaiksi kuvaillut kuningattaret, kuninkaat ja "pyhä isät" ei ole oikeasta puusta ja hedelmästä vaikka he omenoineen, kruunuineen ja valtikoineen ovat sen kuvan itsestään antaneet. Suuruudenhulluudessaan he kuvittelivat olevansa kakkivaltiaita.

Miten väärässä he olivatkaan.

http://www.suomalaiset.org/cgi-bin/kiel ... osetlinkit

Vierailija

AaGee on tosiaan hyvä foorumi. Muistelen joskus suositelleeni sitä täällä. Käyttöliitymässä oli pieniä raivostuttavia puuteita, mutta täytyypä tarkistaa tilanne. Kaikkialla kun ei aina ennätä käydä.

edit. Simonahon viestiä ei kannata lukea ja etenkään siihen ei tule vastata. Sille ei tule loppua.

Vierailija
Bomt Kneder
edit. Simonahon viestiä ei kannata lukea ja etenkään siihen ei tule vastata. Sille ei tule loppua.

Siinä herääkin kysymys että mitä kannattaa lukea ja mitä ei, ja ketä kannattaa kuunnella koskien oppia ja ketä ei. kun esimerkiksi puhumme henkisestä ja historiallisesta opetuksesta, 1000 vuoteen ei olla opittu yhtään mitään. Uskonto on kasvattunt ja kasvattaa henkisiä raunioita ja tiedeyhteisö puolestaan kasvattaa idiootteja. Idiootit puolestaan on tehnyt omansa koskien niin materiaalisia kuin henkisiäkin raunioita kaiken maailman potaskan levittämisellä. Ei hyvin mene jos kukaan ei ole oppinut mitään muuta kuin satuja 1000 vuoteen.

Lapsi tulee koulusta kotiin ja näyttää todistuksen vanhammalleen.
- Kyllä on huono koulu ja huono opettaja kun lapsi näin huonot numerot toi kotiin. Hän ei ole 1 vuoden aikana kehittynyt yhtään. *

Todistus ei ole todistus vain ja ainoastaan lapsen osaamisesta ja tasosta - vaan myös opettajan ja koulun. Sama pätee koskien uskontoa ja historioitsijoita. Koulun ja koulutuksen taso paljastuu tuloksesta: 1000 vuoteen ei olla opittu yhtään mitään.

Vierailija
Tapio Onnela
[size=150:2uujs5jj]Agricola-Suomen historiaverkon uutis- ja keskustelufoorumien otsikot 6.10.-16.10. 2006[/size:2uujs5jj]

Uutisia historiasta
* Baden-Württenbergin hallitus käy kauppaa käsikirjoituksilla
* Vandaali töhri Kanadan perustuslakijulistuksen 1983
* Valtava av-aineiston digitointihanke alkaa Hollannissa
* Laaja musiikin historian sivusto suomenkielisenä
* Lasten joukkohautaa tutkitaan Saksassa
* Huhtniemen papereita hävitetty?
* Historian ylioppilaskirjoitustehtävät syksy 2006
http://agricola.utu.fi/keskustelu/viewforum.php?f=3

Uudet historia-aiheiset mediat
* Agricola julkaisi ns. Pirkkalan monisteen
* Uusi historiablogi: Sata ja yksi tarinaa Helsingistä
* Uusi sivusto: Anarâ_ - Inarinsaamelaiset - The Inari Samis
http://agricola.utu.fi/keskustelu/viewforum.php?f=5

Yleinen keskustelu: puheenvuoroja historiasta

* Kylmän sodan kahvilassa - Atomic Café
* Olavi Paavolainen- aikansa julkkis
* Oliko koulujen historianopetus suomettunutta 1970-luvulla?
* Rintamamiestalot ilmensivät aikaansa
http://agricola.utu.fi/keskustelu/viewforum.php?f=10

Kysymyksiä historiasta

* Perniön lohikäärme
* Pitkän matkan polkupyöräily 1800-luvun lopulla - lähteitä?
* Historian opiskelu?
* Kekkonen & vuosi 1918
http://agricola.utu.fi/keskustelu/viewforum.php?f=9

Keskustelua Historiallisen Aikakauskirjan artikkeleista

* Lapset sodassa
* Artikkeli Rooman ensimmäisistä kirjastoista Haikissa
http://agricola.utu.fi/keskustelu/viewforum.php?f=11

Keskustelua Ennen&Nyt -lehden artikkeleista
* Ennen ja Nyt 2/2006 ilmestynyt
* Ennen ja Nyt, PÄIVITETTYÄ tietoa tulevista numeroista
http://agricola.utu.fi/keskustelu/viewforum.php?f=8

Keskustelua Agricolan kirja-arvosteluista
Tällä foorumilla voi kommentoida Agricolan kirja-arvosteluja

* Keskustelua Seppisen neuvostotiedustelukirjasta
* Petri Paju ja oletukset tilaustutkimuksesta
* Onko historiantutkija rahoittajan perässähiihtäjä?
http://agricola.utu.fi/keskustelu/viewforum.php?f=2

Agricolan uusimmat kirja-arvostelut

* Makkonen, Anna: Kadonnut kangas. Retkiä Ida Digertin päiväkirjaan (Kirsti Salmi-Niklander)
* Seppinen, Jukka: Neuvostotiedustelu Suomessa 1917 - 1991, Strategia ja toiminta (Kari Kaunismaa)
* Karila, Kirsti; Alasuutari, Maarit; Hännikäinen, Maritta; Nummenmaa, Anna Raija; Rasku-Puttonen, Helena (toim.): Kasvatusvuorovaikutus (Outi Ylitapio-Mäntylä)
Goldsworthy, Adrian: Rooman puolesta. Sotilaat, jotka loivat Rooman valtakunnan (Jouni Huhtanen)
* Anonyymi tekijä: Nainen Berliinissä. Päiväkirja 20.4. - 22.6.1945 (Pentti Stranius)
http://agricola.utu.fi/nyt/arvos/arvostelut.php

Agricola - Suomen historiaverkon uutis- ja keskustelufoorumit
http://agricola.utu.fi/keskustelu/

ETTÄ TUOMMOISTA ON NYKYÄÄN HISTORIA JA SITÄ LUKEVA LAUMA.
Ja vissiinkö muut tieteet menneet samaan suuntaan. Joten en enää yhtään ihmettele, miksi minulla ei ole lukijoita.

Ainakin opillisessa kehityksessä Suomi on tullut tiensä päähän.

Käytännön hienojakin hankkeita tekevät koti- ja ulkomaisten suuryhtiöiden palveluksessa. Tiedon jakoa hoitamasssa suur-ja varsinaiset roskalehdet ja ns. sähköien tiedotus. Osa kansaa kantaa kotiin
vuokraamiaan videoita, ja minkähänlaisia. Työllinen kartuttamassa parhaan kykynsä intonsa muikaan riistäjän rahapussia, työtön, kunnoton. lojuu kaljan ääressä jossakin päivällä ja illalla katsoo vaikka Salattuja eläimiä ja Kauniita röhkijöitä. Että semmoinen henkinen maailma. Ja kouluissa oppilaat ryömivät urajonoissa.

Todela upeeta, mitäs täällä onkaan syöty!

Vierailija

1. [ KEKSITTY TARINA, PROPAGANDA, "AITO KOPIO ALKUPERÄISESTÄ JOKA ON KADONNUT" ]
2. [ TEORIAT JOTKA PERUSTUU EDELLISEEN ]
3. [ TEORIOITA TODISTETAAN VÄÄRIKSI UUSILLA ]
4. [ TEORIAT JOTKA RAKENTUU TARINASTA TÄHÄN SAAKKA JA "TUKEVAT TOISIAAN" ]
5. [ JA 1-5 VÄILLÄ PIIRI PIENI PYÖRII MUUTAMA SATA VUOTTA ]
... ja kaikenkaikkiaan on kirjoitettu muutama sata hyllymetriä.

Kunnes joku 10 -vuotias kumoaa kaiken mitä on kirjoitettu yhdellä
lauseella. Jotain tuota rataa se tulee menemään.

Vierailija

Harvinaisen hyvä foorumi. Olen moniaita tunteja viettänyt tuolla nauttien uudesta tiedosta ja siitä ettei sinne ihan "hurlumhei"-porukka näytä kirjoittavan.

Vierailija
Balthasar
Harvinaisen hyvä foorumi. Olen moniaita tunteja viettänyt tuolla nauttien uudesta tiedosta ja siitä ettei sinne ihan "hurlumhei"-porukka näytä kirjoittavan.

Vaiheikkaiden nuoruusvuosiesi jälkeen olet sieltä keski-iän kriisin kohdattuasi löytänyt itsellesi turvakodin.

Vierailija
ArKos itse
Balthasar

Vaiheikkaiden nuoruusvuosiesi jälkeen olet sieltä keski-iän kriisin kohdattuasi löytänyt itsellesi turvakodin.

Minkäs pahan minä olen sinulle tehnyt?

Kai minä saan lukea mitä haluan?

Vierailija

Hush-hush

Kirjautuessani Agrikolaan huomasin siellä tutun nikin, joka jo kauan ennen oli kirjautunut saitille.

Älä Balt-kulta välitä Arkosista. Sinulla on omat ilosi , minulla omani ja parkukoot Arkosit omiaan.

Olen Tapiolle kiitollinen mielenkiintoisesta uudesta palstasta.

Vierailija
Mummo
Hush-hush

Kirjautuessani Agrikolaan huomasin siellä tutun nikin, joka jo kauan ennen oli kirjautunut saitille.

Älä Balt-kulta välitä Arkosista. Sinulla on omat ilosi , minulla omani ja parkukoot Arkosit omiaan.

Olen Tapiolle kiitollinen mielenkiintoisesta uudesta palstasta.

Mainio palsta. Nimim. Desi mainosti taannoin tätä.

Vierailija
ArKos itse

ETTÄ TUOMMOISTA ON NYKYÄÄN HISTORIA JA SITÄ LUKEVA LAUMA.
Ja vissiinkö muut tieteet menneet samaan suuntaan. Joten en enää yhtään ihmettele, miksi minulla ei ole lukijoita.

Ainakin opillisessa kehityksessä Suomi on tullut tiensä päähän.

Vaan älähän Tervolan tervaskanto hättäänny. Kyll siulla viel
lukijoit piisaa. Paljo enempi ku arvaatkaan.

Uskon ,että opillisesti voidaan vielä kehittyä ja kehoitan samalla
ArKos itseä ilman muuta jatkamaan "luentojaan" palstalla.

Fysiikan puolella varsinkin näyttäisi läpimurto olevan lähellä.
Kun vain saisi langan päästä kiinni,että ymmärtäisin.

Palstan laitostiedettä edustavia puusilmiä ei kannata
noteerata lainkaan heillä on mennyt ArKosin teorioiden
ymmärtämisen osalta puurot ja vellit sekaisin jo aikaa
sitten.

Vierailija

Asialliselta vaikuttaa. Aiheita sinne on rytätty ihan kiitettävästi, mutta aika vähän siellä vielä keskustellaan.

Vierailija
ArKos itse
Balthasar

Hei ArKos

Oletko niin hyvä ja kertoisit minulle että miksi koet tarpeelliseksi hyökätä tuolla tavoin henkilökohtaisesti minua vastaan omiin mielikuviisi pohjautuen?

En ole juuri kommentoinut kirjoituksiasi.

Yhden kerran muistan kun kommentoin negatiivisesti jotakin kirjoittamaasi.

Siitä taitaa olla vuosi kulunut. Silloinkin pyysin anteeksi.

Vierailija
manu

Palstan laitostiedettä edustavia puusilmiä ei kannata
noteerata lainkaan heillä on mennyt ArKosin teorioiden
ymmärtämisen osalta puurot ja vellit sekaisin jo aikaa
sitten.

Näin se valitettavasti on. Usein aikalaisilta jää ymmärtämättä
monet kauniit ja elegantit uudet teoreemat. Kiitokset ja ymmärrys,
jopa ylistys seuraa usein vasta tiedemiehen jo siirryttyä ajasta
ikuisuuteen.

Sivut

Uusimmat