Töitä riittää kaikille!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kommentit (4)

Vierailija

""Tilanteen korjaamiseksi tukijärjestelmiä on uudistettava niin, että palkkatyöhön menemisen seurauksena henkilön käytettävissä olevat tulot kasvavat selvästi", Järventaus vaatii."

Ehkäpä auttaisi jos yritys maksaisi parempaa palkkaa? Ihme ininää.Parhaiten tilanteeseen voi vaikuttaa työvoimaa vailla oleva yritys maksamalla parempaa liksaa.Jos ei ole vara niin suuta soukemmalle.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Sellainen asia rajottaa työpaikan saamista, vaikka vapaita paikkoja on niin ei ole kuitenkaan koulutusta siihen.

Tästä johtuen yrittää esimerkiksi metalliala kouluttaa itse työntekijänsä.

Kyllä työajoissa voi joustaa kunhan maksavat siitäkin palkkaa. Eikä teetä vaikkapa 6 tunnin palkalla 9 tuntia.

Nykyään ei ole paskanlapiointia ja haudankaivajan paikkoja ilman koulutusta, eli täystyöllisyys on aika satua nyky yhteiskunnassa ja länsimaissa.

Vierailija

Vapaita työpaikkoja on kuitenkin huomattavasti vähemmän, kuin työttömiä, niin ajatus nyt työssäolevien työajan pidetämisestä on absurdi.

Kuten tieremiäs sanoi, mikäli yritykset haluavat ammattitaitoista työvoimaa, niin kouluttakoon sitä, ammattitaitoista työvoimaa takuulla saa yritykselleen luotua, kunhan antaa työntekijälle mahdollisuuden sitoutua työpaikkaansa pidemmäksi aikaa, pätkätöiden sijaan. Oppisopimuskoulutusta olisi tuettava enemmän. Lyhytnäköistä ajattelua, saatanan kvartaalitalous

Pidennetty työaika kuitenkin kostautuisi mm. lisääntyneinä sairauspoissaoloina jne. Jos työaikaa pidennetään 10%, niin tuottavuus ei takuulla kasva samaa kymmentä prosenttia. Työaikaa pitäisi mielestäni pyrkiä lyhentäämään, mikäli se suinkin on mahdollista.

Kenties minulle riittäisi alhaisempikin materiaalinen elintaso, nurkat on muutenkin turvoksissa kaikesta turhasta romusta. Mutta 4 päiväinen työviikko nostaisi elämänlaatuani taatusti.

Vierailija

Voihan sitä itsellensä yrittää tehdä sopimus työajasta, siis henkilökohtainen työaika, joka en erilainen mitä joku normityöaika on jossakin. Minä olen tehnyt oman sopimuksen, sellaisen joka minulle sopii. Teen alle kuusi tuntia päivässä töitä. Palkka on tietenkin hieman alhaisempi mitä jos tekisi 8 tunnin työpäivää. Jos se on hyvin palkattu työ, niin jos ei ole "ahne" niin voi mennä tunneissa alas. Joskus täytyy ajatella muutakin kuin vain työntekoa ja rahaa ja rahaa ja rahaa ja ostamista ja ostamista. Hieman pienemmälläkin tulee toimeen.
Minä en hyväksyisi pitempää työaikaa mitä minulla on nyt. Annan suuren arvon vapaaajalle.

Uusimmat

Suosituimmat