Mikä on itsellesi tärkeintä koko maailmassa ?

Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005

...Tai vaikka koko maailmankaikkeudessa ?

Millä substanssilla on eniten merkitystä omaan elämääsi ? Fyysisessä tai psyykkisessä mielessä... Ihan vapaasti saa valita.

Voi toki olla moniakin erityisen tärkeitä asioita joista on vaikea valita jokin tärkeimmäksi...
Kirjoita kuitenkin vain yksi asia.
Joutuu enempi pohtimaan mitä laittaa...

Perustelutkin ihan suotavia.

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

Sivut

Kommentit (90)

Vierailija

Kognitio (tajunnan sisältö, tieto, havaitseminen). Eniten merkitystä elämääni, ilman sitä ei ole itseä. Sen sisäinen järjestys ratkaisee kaiken kannaltani oleellisen.

Vierailija

Sen täytyy olla kyky (rationaaliseen) ajatteluun, koska mitä tekisinkään aina niin tärkeillä sosiaalisilla suhteilla, jos olisin vegetatiivisessa tai vastaavassa tilassa - - en mitään.

Vierailija

Intohimoinen läsnäoleminen.

Tosin edellyttää niin psyykkistä kuin fyysistä terveyttä, joten ehkä se "terveys" kaikessa kokonaisvaltaisuudessaan on sittenkin se tärkein, sillä ilman sitähän ei voi nauttia mistään "tärkeästä", läheisistä, rakkaista, kognitioista, raukeista syysilloista... etc..

Vierailija

Ne hetket, jolloin havaitsemani "todellisuuden" verho väistyy, ja "puhun" "jumalan" kanssa mielessäni. Totuus on tärkeätä, niin tärkeätä, että vaikka se tekisi minut hulluksi, niin mielummin haluan sen tietää, kuin elää valheessa. Valitettavasti ihmisen tiellä ei voi valita absoluuttista totuutta, mutta voi valita valheellisuuden minimoimisen ympäriltään. Se on toistaiseksi riittänyt minulle, vaikka välillä ahdistaakin ympärillä havaittu kieroonkasvaneisuus.

Vierailija

Koko elämän sisällön priorisointi on hieman hankalaa, koska se riippuu jaksottaisista ja satunnaisista suoritettavista asioista ja tilanteista ja tavoitteista, jotka kaikki voivat olla ratkaisevan tärkeitä itse elämän kannalta, joka on kaiken perusta.
Niin ja valintamme vaikuttavat myhös muihin enemmän tai vähemmän.

Elämme jotain tulevaa varten. Tuleva on siis tärkeintä. Ei oleva.

Vierailija

Tärkeintä on mielenrauha. Sen avulla selviät vaikka sairaana ja ystävättömänä, ilman sitä taas mikään muu asia ei tunnu olevan kunnossa.

Vierailija
Ayla
Ehkä se että on psyykkisesti terve.

Jaa, ja mitäköhän se sitten tarkoittaa? Sitä, että ... mitä? Ei tunne itseään psyykkisesti sairaaksi vai?

Välillä itse asiassa pelottaa nämä Aylan kirjoitukset aika paljon...
Kumpi on psyykkisesti terveempi:

Henkilö, joka uskoo tehneensä kaljuuntumisen estävän lääkkeen, vai henkilö, joka ostaa tätä lääkettä?

Miten psyykkisesti terve määritellään? Ei käytä mitään psyykelääkkeitä? Sitten minä olen terve. Entä ne pahamaineiset huumeet. Voimmeko olla terveitä kumpikin, kun mun mielestä alkoholi on pahempi huume kuin kannabis, ja sun mielestä taas kannabis pahempi ku alkoholi. Olemme siis ristiriidassa keskenämme. Voimmeko olla silti kumpikin terveitä, vai onko jompi kumpi sairas? Ja siis tarkoitan yleisesti ottaen.

Makuasiat ilmeisesti pitää poissulkea psyykkisesti terveen määritelmästä, koska ne ovat melkein aina ristiriidassa keskenään. Mutta entä jos joku tykkää hakata toista, toinen tykkää hakatuksi tulemisesta, ja kolmas ei siedä väkivaltaa missään muodossa. Kuka on silloin sairas kenenkin mielestä?

Vierailija
tietää
Koko elämän sisällön priorisointi on hieman hankalaa, koska se riippuu jaksottaisista ja satunnaisista suoritettavista asioista ja tilanteista ja tavoitteista, jotka kaikki voivat olla ratkaisevan tärkeitä itse elämän kannalta, joka on kaiken perusta.
Niin ja valintamme vaikuttavat myhös muihin enemmän tai vähemmän.

Elämme jotain tulevaa varten. Tuleva on siis tärkeintä. Ei oleva.

Buddhalaiset ei elä tulevaa varten, eikä jediritarit. Ne elävät nykyhetkeä varten. Ei ole olemassa tulevaa eikä mennyttä, on vain tämä hetki. Loppu on harhaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat