Tämän hetken tärkein projektisi elämässä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikä on tärkein projektisi elämässä tällä hetkellä? Mitä tavoittelet kiivaimmin, mikä vaatii kipeimmin muutosta tai mikä ylipäätään pyörii eniten mielessä (sen lisäksi)?

Minulla tärkein projekti elämässä on tällä hetkellä työpaikan vaihto hieman erilaiseen suuntaukseen saman alan sisällä.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Elämän jumpstartti. Muutin uuteen kaupunkiin 800km päähän edellisestä kotikunnasta. Jätin kaiken taakse, luovuin lähes kaikesta omaisuudesta, olen koditon enkä tunne uudesta kotikunnasta juurikaan ihmisiä. Hyvä työ kuitenkin, hyvä liksa, joten tästä rakentelemaan nyt pikkuhiljaa. Kämppä löytynyt ja muutto ensi kuussa, siitä pikkuhiljaa huonekalut summuut, opintolaina maksuun ja auton hankinta. Meanwhile on kovin mukava lukea ja sivistää itseä, kuntoilla ja istua iltaisin oikein tunnelmallisessa rockpubissa kirjottelemassa kirjeitä ja aatoksia.

Vierailija

Jostain syystä koko sana projekti, saa aikaan näppylöitä, haisee kai liikaa tehokkuudenpalvonnalta Minulla siis ei ole yhtään projekteja, sen sijaan askaretta ja puuhaa on, pitäisi vähän remontoida jne.

"The world is like a ride in an amusement park and when you choose to go on it you think it's real because that's how powerful our minds are. And the ride goes up and down and around and around and it has thrills and chills and it's very brightly coloured and it's very loud. And it's fun - for a while. Some people have been on the ride for a long time, and they begin to question; is this real? Or is this just a ride? And other people have remembered, and they come back to us, and they say, "Hey, don't worry, don't be afraid, ever, because... this is just a ride.""

Vierailija
Juha
Mikä on tärkein projektisi elämässä tällä hetkellä? Mitä tavoittelet kiivaimmin, mikä vaatii kipeimmin muutosta tai mikä ylipäätään pyörii eniten mielessä (sen lisäksi)?

Oppia kasvamaan aikuiseksi ja elämään ihmisiksi. Tulee näitä "tässäkö tämä nyt on" komplekseja, vaikka kaikki on paremmin kuin koskaan osannut kuvitella.

Vierailija

Meillä remontoidaan kylpyhuone ja tehdään sauna vaatekomeroon, joten sen tiimoilla riittää mietittävää. Marraskuussa tehdään musiikkivideoa bändin kanssa, eli projekteja riittää saunan vamistumisenkin jälkeen.

Juuri musiikki harrastus on se minun pitkäaikaisin ja tärkein projektini, sen saralla riittää sitten pienempiä kokonaisuuksia. Esimerkisi loppuvuodesta tai ensivuonna voisi aloittaa laulutuntien ottamisen.

Vierailija
Espi000
Jostain syystä koko sana projekti, saa aikaan näppylöitä, haisee kai liikaa tehokkuudenpalvonnalta Minulla siis ei ole yhtään projekteja, sen sijaan askaretta ja puuhaa on, pitäisi vähän remontoida jne.

Projekti tarkoittaa työsuoritetta, jolla on määritetty tavoite, alku ja loppu ja johon on varattu tietty resurssi. Ei se sen kummempaa tehokkuuden palvontaa ole.

Itselläni on menossa iltaopiskelut ja jonkin sortin tutkinnon saaminen siitä.

Pohtija
Seuraa 
Viestejä883
Liittynyt16.3.2005

Kaikenlaisia tärkeitä projekteja riittäisi vaikka millä mitalla, kunhan vaan joskus tulisi taas se aika, että olisi sitä omaa aikaa...

Tällä hetkellä se kaikki vapaa-aika on pakko käyttää talon remontoimiseen. Menossa on suihku ja sauna osasto, jota ostamassamme talossa ei ollut ennestään ollenkaan. Joten se nyt on aika tärkeä projekti saada pian valmiiksi. Varsinkin vaimon mielestä.

Toinen hyvinkin tärkeä ja myös hyvinkin sitä omaa aikaa syövä asia (tuskin sitä nyt voi projektiksi kutsua, mutta laskisin sen kuitenkin mukaan) on 5 lapsen Isyys. 2 lapsista ovat vielä vaippa ikäisiä. Toinen pienistä vielä tuoreempi tapaus n. 2 viikon ikäinen. Vanhemmat lapsetkin ovat melko vilkkaassa iässä siinä 6-7 v.

Joten Isyys"lomalla" tässä... Eipä ainakaan pääse tekemisen puute vaivaamaan.

"Perhosten liihottelu voi näyttää epämääräiseltä haahuilulta, mutta se on harhaa. Ne tietävät tarkkaan, mitä tekevät."

Vierailija
Espi000

"The world is like a ride in an amusement park and when you choose to go on it you think it's real because that's how powerful our minds are. And the ride goes up and down and around and around and it has thrills and chills and it's very brightly coloured and it's very loud. And it's fun - for a while. Some people have been on the ride for a long time, and they begin to question; is this real? Or is this just a ride? And other people have remembered, and they come back to us, and they say, "Hey, don't worry, don't be afraid, ever, because... this is just a ride.""

"Today, a young man on acid realized that all matter is merely energy condensed to a slow vibration … that we are all one consciousness experiencing itself subjectively. There's no such thing as death, life is only a dream, and we're the imagination of ourselves."

Vierailija

Enpä tiedä voinko puhua mistään projektista. Juicen sanoin "ei elämästä selviä hengissä". Ihmisellä on lusittavan vain tämä yksi elämä, miehillä keskimäärin jotain 75 vuotta. Niinpä pyrin elämään niin, että olen tyytyväinen tässä ja nyt, onnellinenkin aika ajoin. Kaikenlaista mukavaa puuhastelua, ihmissuhteita, itsensä viihdyttämistä, fyysisen kunnon ylläpitoa ja töitä sen verran, että leivän syrjässä pysyy.

Elämä on asenne kysymys, oli olot mitkä tahansa, ei mitään sen ihmeellisempää

Vierailija
Viirupöllö
Enpä tiedä voinko puhua mistään projektista. Juicen sanoin "ei elämästä selviä hengissä". Ihmisellä on lusittavan vain tämä yksi elämä, miehillä keskimäärin jotain 75 vuotta. Niinpä pyrin elämään niin, että olen tyytyväinen tässä ja nyt, onnellinenkin aika ajoin. Kaikenlaista mukavaa puuhastelua, ihmissuhteita, itsensä viihdyttämistä, fyysisen kunnon ylläpitoa ja töitä sen verran, että leivän syrjässä pysyy.

Amen!

Vierailija

Ison pikkupojan kasvatus ja talon totaalinen remontointi. Haaveena on saada taas joskus muutama kuukausi aikaa omiin projekteihin, kuten veistosten teko, mutta taitaa jäädä haaveeksi näillä näkymin...

CE-hyväksytty
Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005
Viirupöllö

Olipa turhanpäiväinen vastaus.

Vierailija

CE-hyväksytty: "Olipa turhanpäiväinen vastaus."

Siinäkin tapauksessa, että tämä on minun elämäni tärkein "projekti"?

Mikä tekee jonkun projektista tärkeämmän kuin jonkun toisen projektista?

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14017
Liittynyt23.6.2005

Hmmm, ehkäpä kaksi "projektia".

Pitäisi pelata PC-peli Oblivionia tehokkaasti ja samalla valmistella kandintutkinto valmiiksi kevääseen mennessä.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

projekteista on hankkia rahaa tai sponsori tomumajaani kohdistuvien parannustoimien kustannuksiin. Kyseessä on myös toimet, joihin en lainkaan uskaltaudu ilman ns. gorillan päättäväisiä apuvoimia, joten saatan tarvita pikku roposta myös tuon tukijan työn korvauksiin. (Tosin minulle on jo ilmoittauduttu vapaaehtoisiksi tähän avustustyöhön.)

Toinen projekti vaatisi sekin rohkeutta ja rahaa, eli hankkisin lisää pätevyyttä harrastukseeni alkeisuimahyppykurssein. Tähän hankkeeseen en sitten haalisi sisäänviejää vaan alastyöntäjää.

Myös tietokoneenkäyttötaitoa pitäisi tämän äksyn muijan kohentaa sekä kenties hankkia omaa laitteistoakin näitten kirjaston masiinoitten oheen. Tähän puuhaan eivät apureiksi kelvanne ns. gorillat tai työntäjät vaan kahvinliru- ja pohjaanpalanein einespalkoin puurtavat elektroniikkagurut.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat