Miksi karva (parta) värjääntyy vasta tietyn pituisena?

Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005

No kyllä on prkl mystistä.

Olin käsittänyt, että karvat (hiukset mukaanlukien) ovat jonkin sortin kuollutta solukkoa. Samaa ainesta kuin kynnet.

Meikäläisellä parransänki kasvaa täysin valkoisena ensimmäiset 4mm. Tämän jälkeen se alkaa sävyttymään mustaksi. N. 6mm se näyttää mustalta.

Uusi karva on siis aina valkoista ja värjäytyy myöhemmin. Ei tässä prkl ole nyt mitään tolkkua? Oo

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Kannattaa mielummin käydä parta värjäyttämässä asiantuntevalla kampaajalla,
niin noloa kuin se onkin.

Kotikonstein sotket vain kaikki paikat.

Sitä paitsi, et sinä sen miehekkäämmäksi tule vaikka tumman pukinparran
turpasi ympärille väsäätkin.

Teini mikä teini.

Pride
Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005
Vakaa

Teini mikä teini.

Siis kyse ei ole värjäämisestä. Mistä tällaisen ajatuksen kiskaisit? Ilmeisesti niin syviä traumoja jäänyt omista kotivärjäyksistä?

Olen kohta 25-vuotias. Ajan partani aina em. syystä, kun ei sitä voi kasvattaa.

Vierailija

Itselläni on yksi valkoinen partakarva muiden tummien joukossa.

En tiedä kasvaisiko parran ajon jälkeen samasta kohdasta uudestaan valkoinen karva.

Ajattelin tänään tätä jutskaa ja päädyin siihen, että karvan mukana välittyy energiaa siihen kohtaan josta karva kasvaa ja tämä energia aiheuttaa sellaisen paineen, että karva saa tietyn värin ja tämä tietyn värin omaava karva välittää energiaa koko ajan samalla tavalla siihen kohtaan josta karva kasvaa jne.

Käsittääkseni esim. hiuksia saa mahdollisesti vahvistettua, kun ajaa niitä sitä mukaa pois, kun ne kasvavat eli pitää pään kaljuna pidemmän aikaa.

Siihen kun vielä joku kehittää aineen, jonka avulla paine muuttuu hiuksen kasvukohdassa sellaiseksi, että se alkaa kasvamaan vahvempaa hiusta, jotka välittävät energiaa itseään pitkin kohti kasvukohtaa, niin että paine pysyy sopivana ajatellen vahvempien hiuksien tapaa kasvaa jne.

Savor

;):)

Vierailija
Pride
Vakaa

Teini mikä teini.

Siis kyse ei ole värjäämisestä. Mistä tällaisen ajatuksen kiskaisit? Ilmeisesti niin syviä traumoja jäänyt omista kotivärjäyksistä?

Olen kohta 25-vuotias. Ajan partani aina em. syystä, kun ei sitä voi kasvattaa.

Minä olen tasan 30 ja parta on vieläkin ihon värinen.

Raivostuttaa.

Pride
Seuraa 
Viestejä593
Liittynyt24.5.2005
SAMAEL
In fact, the gray or white appearance of individual hair fibers is a result of light scattering from air bubbles in the central medula of the hair fiber.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hair

Oiskohan tossa jtn?

No ei mitään kovin selkeää.

Että ehkä olisi karva valkoista tai harmaata, koska sisällä on ilmakuplia. Ja myöhemmin kuplat katoisivat ja karva saisi "oikean" värinsä?

Kulmakarvat minulla on tummat.

Hiukset "maantien harmaat" aka suomiblondi. Värjään ne kyllä aina. :>

Muu karvoitus. Mustaa ja ruskeaa.

Vierailija
Pride
Että ehkä olisi karva valkoista tai harmaata, koska sisällä on ilmakuplia. Ja myöhemmin kuplat katoisivat ja karva saisi "oikean" värinsä?

Nii justiin. En tiedä enkä luule, mutta oletan.

Vierailija

Tjaa... Meikäläisellä kasvaa sekä tummaa että vaaleaa karvaa leuan ympäristössä. Ajelen niitä pois kun ehtii/jaksaa/viitsii.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat