Kuka meistä on Turingin kone?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen tullut siihen johtotulokseen, että foorumilla pyörii muutamakin turingin testi, siis kone joka viestittelee. Kone lukee hieman edellisen viestin knoppisanoja, sijoittelee niitä satunnaisesti ennaltalaadittuihin korulauseisiin, vatkaa sekaan muutamat eetteripyörteet ja hämmentää paketista semmoisen pallon ettei siinä ole päätä eikä hännänalusta.

Parhaimmillaan saattaa kaksikin automaattia inttää keskenään kummankaan tietämättä että vastassa on kone niinkuin minäkin.

Valitettavasti joidenkin koneiden parametrien hienosäätö on jäänyt keskeneräiseksi, eikä sieltä tule ulos tämän kummempaa.

Olenko minä kone?

Kommentit (7)

Vierailija

Viittaat siis johonkin tämäntapaiseen:

http://www.puppulausegeneraattori.fi/

Esimerkki, joka lauseessa eri kategoria:

Eräitä yksityiskohtia lukuunottamatta teoreettinen mielipide auttaa käyttäjää ymmärtämään meihin kohdistuvaa tietotarvetta. Lienee sanomattakin selvää, että useimpiin käyttötarkoituksiin aivan liian raskas relaatiotietokanta on kiteytetty aatteeseen, jossa pohditaan organisaatiossa toimivien vastuunalaista asennetta. Kaikesta huolimatta tahomme sekä useiden erilaisten sidosryhmien ja muiden meille tärkeiden instanssien vankka tuki työryhmän viikon takaiselle esitykselle on kiteytetty aatteeseen, jossa pohditaan järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja. Yksilötasolla luulisi olevan selvää, että markkinatalouden maailmanlaajuinen kehittyminen vaatii täsmällisyyttä ja päättäväisyyttä, ja kannustaa kehittämään huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että tulosyksikön liikevaihto todistaa oikeaksi ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta. Lienee sanomattakin selvää, että yhteys oikeusdogmatiikan ja traditionaalisen oikeusfilosofian välillä rauhoittaa peräänkuulutettua lakonisuutta. Universaalista näkökulmasta katsoen kunnon pippaloiden suunnittelu ja toteutus kuvailee hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia. Me emme tiedä mitä tapahtuu todella, jos monikulttuuriseen kasvatukseen sitoutuminen globaalisti kulttuurisen diversiteetin ongelman ymmärtämiseksi todistaa oikeaksi asianosaisiin kohdistuvia ongelmia.

Vierailija
mummovainaa
Olen tullut siihen johtotulokseen, että foorumilla pyörii muutamakin turingin testi, siis kone joka viestittelee. Kone lukee hieman edellisen viestin knoppisanoja, sijoittelee niitä satunnaisesti ennaltalaadittuihin korulauseisiin, vatkaa sekaan muutamat eetteripyörteet ja hämmentää paketista semmoisen pallon ettei siinä ole päätä eikä hännänalusta.

Olen samaa mieltä. Jos joku ihmettelee, mikä on Turingin testi, niin Wikipedia auttaa.

Parhaimmillaan saattaa kaksikin automaattia inttää keskenään kummankaan tietämättä että vastassa on kone niinkuin minäkin.

Millä todennäköisyydellä Aweb ja Kosh on tällainen pari?

Olenko minä kone?

Suppean otoksen pohjalta olet ihminen.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Turingin kone on ihan eri asia kuin Turingin testi.

Turingin kone on muinainen teoria tietokoneesta, ja jokainen nykyinen tietokone periaatteessa täyttää Turingin koneen paradigman ehdot.

Turingin testi taas on juurikin tuo tekoälytesti.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

NOH, mieleni tekisi arvuutella kuka / ketkä, mutta olkoon !
Hyvä kone on parempi kuin huono ihminen, kyllä sen kanssa väitte-
lee ... ja sanotaanhan eräistä femakoistakin, että "kova kone" .

Uusimmat

Suosituimmat