Raportti: Ilmastonmuutos johtaa maailmanlaajuiseen lamaan

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitäs mieltä olette tämän raportin uskottavuudesta?

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Raportti+Ilmastonmuutos+johtaa+maail...

Otetaampa hypoteesi ja kuvitellaan että muutos tapahtuisi kyseisellä tavalla:

1) Riittääkö meillä suomessa kotimaista maataloutta ylläpitämään vilja yms. varastoja ettei kuolla nälkään

2) Olemmeko tuontienergiasta riippuvaisia mikäli kaikki turha kulutus jätetään pois

3) Kuinka nopea mahdollinen talouden romahtaminen olisi ja ehdimmekö enää varautua siihen

Mielenkiintoinen ajatusleikki joskaan ei kovin todellinen (ehkä)

edit: linkin sorvaus

Kommentit (4)

Vierailija

Täysin uskottavaa. Onhan lamoja tullut pienemmistäkin seikoista kuin globaalista ilmastonmuutoksesta... Niin että kannattaa alkaa varautua, jos (kun) mitään ei (kuitenkaan) tehdä.

1) Suomessa maataloutta? Noh, jos Golf-virta ei sammu, niin ehkäpä täällä jokunen maajussi sentään hengissä säilyy vaikka kauhea lama iskisikin.

2) Meillä on jonkin verran ydinenergiaa, mutta lama vaikuttaa vaikka energiaa olisikin. Ei pelkkä energia pelasta, jos lama tulee.

3) Talous romahtaisi vähitellen, mutta varmasti. Mitään ei ole tehtävissä jos lama tulee, koska silloin se tulee. Kannattaa maksaa velat pois ja ryhtyä maajussiksi. Mutta ilmastonmuutosta voidaan koittaa välttää, on aikaa toimia 9 ja puoli vuotta.

Vierailija
konna
Mitäs mieltä olette tämän raportin uskottavuudesta?

Kerrankin olen samaa mieltä. Jos teemme niin kuten ympäristökommarit haluavat, elikkäs tuhotaan taloutemme ja elintasomme kieltämällä hiilidioksidipäästöt 100%:sti, niin olen varma että lama tulee olemaan ennen näkemätön Länsimaissa.

Vierailija
NeoKonservatiivi
- - Jos teemme niin kuten ympäristökommarit haluavat, elikkäs tuhotaan taloutemme ja elintasomme kieltämällä hiilidioksidipäästöt 100%:sti, niin olen varma että lama tulee olemaan ennen näkemätön Länsimaissa.

Ei ole tarkoitus kieltää hiilidioksidipäästöjä 100%:sesti. Vähempikin riittää.

Uusimmat

Suosituimmat