Siperian junarata, tunneli 1,5 km syvällä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

-Luin tuossa Wikipediasta, että Venäjän kaukoitään rakennettuun rautatieverkkoon lisättyyn BAM (Baikal-Amur) oikorataan kuuluu Severomuiskin 15,7 km pitkä ja 1,5 km:n syvyyteen laskeutuva rautatietunneli, jota tehtiin 30 vuotta ja valmistui v.2003.

-Siis puolitoista kilometriä!!! -Kuulostaa järjettömältä!!!
-Mitkä ovat turvajäjestelyt tuollaisessa laitoksessa, jos siellä jotain tapahtuu! No HUH!
-Vastaan itse tuohon niin sanon ettei mitään voi sinne järjestää.
-Olettaisin jo että pelkkä ilmanpaine tunnelin toisessa päässä synnyttää
hirmumyrskyn luokkaisen paineaallon junan edetessä tunnelissa.

Kommentit (9)

Vierailija

-Muistelen että -60 luvulla huimapäisiä kommunistisia "nuorisoliittolaisia" lähti Suomesta Neuvostoliittoon punaiset kaulahuivit hulmuten juuri tuohon BAM-projektiin heiluttamaan hakkuja ihan ideologian vuoksi.
-Muistaako enään kukaan, kuinka heidän kävi?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä26848
Liittynyt16.3.2005
Mietiskelijä
-Luin tuossa Wikipediasta, että Venäjän kaukoitään rakennettuun rautatieverkkoon lisättyyn BAM (Baikal-Amur) oikorataan kuuluu Severomuiskin 15,7 km pitkä ja 1,5 km:n syvyyteen laskeutuva rautatietunneli, jota tehtiin 30 vuotta ja valmistui v.2003.

-Siis puolitoista kilometriä!!! -Kuulostaa järjettömältä!!!




Jos päätetään läpäistä puolitoista kilometriä ympäristöään korkeampi vuori, järkevintä on porata suoraan läpi. Toki toisinaan geologiset seikat pakottavat tunnelitkin mutkittelemaan.


-Mitkä ovat turvajäjestelyt tuollaisessa laitoksessa, jos siellä jotain tapahtuu! No HUH!



Turvajärjestelyt, Venäjällä? Eivätköhän ne ole maan tapaan sellaiset, että odotellaan vodkapullon kiertäessä porukassa, että tuli sammuu ja savu hälvenee. Sitten kerätään romut pois, korjataan rata ja jatketaan liikennettä. Iso maa, isot toleranssit nähkääs, ei siellä junia kappaleittain lasketa.


-Vastaan itse tuohon niin sanon ettei mitään voi sinne järjestää.



Kyllä voisi, jos turvallisuuteen haluttaisiin panostaa. Perehdy vaikka alppimaiden tunneleiden turvajärjestelmiin. Siellä kulkee tunneleiden rinnalla huolto- ja pelastusreittejä. En minä silti tiedä, ehkä venäläisilläkin jotain turvatoimia on, kun se on noin uusi tunneli.


-Olettaisin jo että pelkkä ilmanpaine tunnelin toisessa päässä synnyttää
hirmumyrskyn luokkaisen paineaallon junan edetessä tunnelissa.

Ei se ole suuri ongelma ainakaan venäläisillä nopeuksilla. Eikä se muutenkaan paljoa haittaa, jos tunnelista puhaltaa ilmaa. Ei silloin ole kenelläkään syytä mennä tunneliin kun juna kulkee siellä normaalisti. Hätätilanne on lähinnä se, jos juna pysähtyy ja syttyy tuleen.

Vierailija

no onhan Norjassakin se n. 25km pitkä tunneli. Tuli ajettua se läpi pari vuotta sitten. Siellä oli mielettön humina kun isot ilmanvaihtosysteemit oli päällä.

Vierailija
tietää
Onhan se Englannin kanaalin tunneli yhtä hurja ja piempikin. Ei niissä kukaan viihdy.

Pääseehän sinne onnettomuustilanteessa vaikka sukellusveneellä.

Vierailija
Mietiskelijä
-Luin tuossa Wikipediasta, että Venäjän kaukoitään rakennettuun rautatieverkkoon lisättyyn BAM (Baikal-Amur) oikorataan kuuluu Severomuiskin 15,7 km pitkä ja 1,5 km:n syvyyteen laskeutuva rautatietunneli, jota tehtiin 30 vuotta ja valmistui v.2003.

-Siis puolitoista kilometriä!!! -Kuulostaa järjettömältä!!!
-Mitkä ovat turvajäjestelyt tuollaisessa laitoksessa, jos siellä jotain tapahtuu! No HUH!
-Vastaan itse tuohon niin sanon ettei mitään voi sinne järjestää.
-Olettaisin jo että pelkkä ilmanpaine tunnelin toisessa päässä synnyttää
hirmumyrskyn luokkaisen paineaallon junan edetessä tunnelissa.

Opettele suhteuttamaan asioita. Tuo ei ole yhtään mitään siihen verrattuna, mitä ihmiset ovat aikojen kuluessa maan alle rakentaneet.

http://de.wikipedia.org/wiki/Merkers

Vierailija

NIIN, Kanaalitunneli on kai 50-60 km, "BUSHMAN" matkusti
sen läpi parisen kuukautta avaamisen jälkeen "EuroStarilla".
Se maksoi mielettömästi ja on taloudellinen katastrofi huoli-
matta valtavista kansanmääristä molemmilla rannoilla.
Ja sitten jotkut suunnittelevat tunnelia Tallinnaan, noin 80 km
ellen väärin muista ...

Uusimmat

Suosituimmat