Voittajasiittiöt ja peesaaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Ote tiedeuutisesta 30.10:

”Spermassa on kuitenkin monia aineita, jotka murtavat kohdun puolustusta ja tekevät siitä siittiöystävällisen. Ensimmäisenä tulevat siittiöt joutuvat tähän ladunaukaisijan rooliin, mutta kuukahtavat jo puolimatkassa, kun taas viimeisenä tulevien on helppo uiskennella valmista latua pitkin suoraan perille.”

Urheilussa ”peesaaminen” on tunnettu käsite jo vuosikymmenten ajalta. Varsinkin pitkien matkojen (hiihto, pyöräily, juoksut jne.) kilpailuissa parhaat peesaajat yleensä voittavat. Raskaimman työn raatajat eli johtoasemassa vetäjät yleensä uupuvat ennen maalia ja parhaat roikkujat korjaavat potin. Mielenkiintoista todeta, että edellä mainitun tiedeuutisen mukaan peesaaminen ”opitaan” jo ennen munasolun hedelmöittymistä!

Kommentit (2)

Vierailija

Duoda duoda. Tämä minun (omasta mielestäni) humoristis-tieteellinen avaukseni ei näköjään "ottanut tulta", kun yhtäkään vastakommenttia ei ole tullut.

Olen aina (ja edelleen omasta mielestäni) ollut "huippuyksilö", koska juuri se siittiö, joka hedelmöitti juuri sen munasolun, josta itse synnyin, täytyi olla se "paras". Nyt kuitenkin tuon mainitun tiedeuutisen mukaan en ollutkaan "parhaan" siittiön tuotos, vaan "peesaajan" eli hyväksikäyttäjän lopputulos!

Mitä mieltä ollaan? Tuhlaavatko parhaat/voimakkaimmat siittiöt voimansa ryntäilyyn ja sitten "ovelimmat" peesaajat korjaavat potin?

Eli toimivatko jo siittiösolut saman filosofian mukaan, miten yhteiskunnat muutenkin näkyvät toimivan?

Uusimmat

Suosituimmat