ETELÄRANTALAISIA työkansan keskuudessa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tunnetuinhan nykyään on Björn " Nalle" Wahlroos, rikas syntyperältään ja vielä rikkaampi itse nykyään. Verotuksen tulokkaimpoia julkkiksia tuoreipien uutisten mukaan. Vaikutti taistolaisissa. Ei koskaan vissiin ole olllut Etelärannan mies, vaan on taistellen hankkinut itselleen riittävät palkankorotukset

Koko joukkoahn niitä rikkkaiden jälkeläisiä oli taistolaisissa, vaikka eivät ole nouisseet nin korkealle kuin Nalle. Pankinjohtaja Hassin tyttärestä
Sadusta kuitenkin tuli vihrfeiden johtajakin, kunnes Heidi palasi Euroopasta ottamaan reviirin haltuunsa. - Muuten, eräs Matti Viilaiennkin sattui joskus olemaan taistolainen.

Pohjoisranta, siellä Donnerit. Ja hän suojissaan oli, vuokraa vastaan tietysti, enne majoitus erilaislle radikaalijärjestöille. Eikä ole varsin pitkä aika, kun siellä majaili Tiedonantaja. Säveltäjä Otto Donner suvusta oli
varsinainen taistolainen.

Sosdemeillahan sopu kuuluu jo periaatteisiin. Ja kun heillä on jatkuvasti ollut myös hegemonia " palkansaajien " järjestöissä, suhteet " työn antajiin" ovat olleet lähes päivittäiset.

Rikkaita on ollut sosdemien jäseninä, ja monien rikkaiden tuki aina on ollut ilmeistä. Kansan puolueista kyllä kepukin on heistä hyvin kilpaillut.
Taistolaisten suosikki Kekkonen, oli hän myös monen vuori- ja kauppaneuvoksen suosikki.

Jokainen työläinen hyväksyessään työsopimuksen kapitalistin tai valtion kanssa noudattaa kyllä Etelärannan tulopolitiikkaa. Siinä mielessä koko kansallakin on suhteet Etelärantaan.

Taistolaisten menetelmä entisinä aikoina usuttaa köyhimmät pitkiin työtaisteluihin. Näin he ahdin gossaan olisivat kerman hallittavissa ja armoilla. Itse kermalaiset noina aikoina ilman mitään taistelua tekivät
erittäin edullsia urakkasopimuksia. - Muuten, eräs Jaakko Laakso sattuu olemaan hyvin ansainneen sukeltajan poika. Tennilällä sen sijaan poikana ei olut juuri muuta kuin partiopuku, mutta oli isänsä taistellut Suomen Itsenäisyyden puolesta. Siis Rytin ja Tannerin puolesta, hiukan Hitlerinkin, kuten korkeimmalla itse Mannerheim.

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat