Lisää valvontaa nettiin!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kommentit (11)

Vierailija
The changes experienced to date because of the internet are just the start of a more radical transformation of society, he said.

Planeetan laajuinen kulttuuri ja tietoisuus on syntynyt. Johtajamme pelkäävät, he säätävät lakeja suojakseen... Mutta on liian myöhäistä, henkeä ei saa enää takaisin pulloon.

Vierailija

Eikös se ole niin, että jos/kun netti romahtaa, tilalle tulee kohtapuolin netti 2. noin olen lukenut jostakin. Sen pitäisi ola nopeampi, kuin nykyinen netti. Netin romahtamistakin on ennustettu vuosia, aikanaan luin, että netti romahtaa v 2005.

Vierailija

Alan ymmärtää asiaa. Onhan olemassa freenet, jonka kehittämiseen kuka tahansa voi osallistua, mutta ei aivan wikipedian tyyliin.

Vierailija
tyson
Eikös se ole niin, että jos/kun netti romahtaa, tilalle tulee kohtapuolin netti 2. noin olen lukenut jostakin. Sen pitäisi ola nopeampi, kuin nykyinen netti. Netin romahtamistakin on ennustettu vuosia, aikanaan luin, että netti romahtaa v 2005.

Nettejä on varmaan nyttenkin useita, armeijoilla omansa, hc-hakkerieliitillä omansa ja niin pois päin. Toisaalta, en tiedä voiko ihan kaikkea kyllä ohittaa, ehkä pitäisi olla oma reitityssysteemi sitten, mutta jos menee tuolle protokollatasolle, niin miksei pystyisi kehittämään omaa protokollaansa, joka siis alemmilla tasoilla olisi yhteneväinen nykyisen Layered-arkkitehtuurin kanssa, mutta sitten protokolla olisi joku pienen piirin keksintö, joku kryptattu uusi protokolla.

Langattomana olisi helppo toteuttaa tuommoinen netti, joka ei olisi olemassaolevasta verkkotekniikasta riippuvainen.

Nuo madot ja virukset voivat olla hyvinkin hallituksen keino ajaa netti taas alas, kun huomattiin, että se on liian informatiivinen ja puolueeton media. Kuka helvetti hyötyy mitään viruksista, jos ei virustentorjuntaohjelmistojen kehittäjiä oteta huomioon. Kuka hyötyy spammista mitään? No joo, rikollisorganisaatiot, jotka etsivät tyhmimmät joukosta huijattavakseen. He hyötyvät kyllä.

Mutta koko tuon paskan massiivisuus, ei se voi ihan pelkkää sattumaa olla... tai jos on, niin sitten kyllä ongelmaa ei saada poistettua.

Vierailija
Toinen tuleminen

"The British developer of the world wide web says he is worried about the way it could be used to spread misinformation and "undemocratic forces".

Justiinsa. Selkokielelle käännettynä vallanpitäjiä, joiden äänitorvena tämä asiantuntija syystä tai toisesta päättää esiintyä, pelottaa kun heidän valheensa kyseenalaistava informaatio saa levitä vapaasti netissä.

Vierailija
Toinen tuleminen
Tässä ehkä syy miksi Britit peräävät lisää valvontaa nettiin

http://news.yahoo.com/s/afp/20061102/wl ... curitycctv

Britannia toimii mallina, kun siellä tehdään jotain niin muiden EU-maiden "täytyy" seurata perässä ettei "terroristit" keksi että tuolla ja tuolla on vapaampi meininki ja majoitu sitten sinne.
Tai tällä logiikalla Rajamäki ainakin aiemmin on perustellut valvonnan kiristämistä.

Vierailija

Niin mikä internet? Millä voimalla joku Brittijätkä alkaa muuttamaan sitä miten internet toimii?

Vaikka kansainväliset nimipalvelimet ajettaisiin alas, ihmiset saisivat silti yhteyden toisiinsa internetin välityksellä, kunhan vain ilmoittavat toisilleen tarvittavat IP osoitteet. Koko infrastruktuuri pitäisi ajaa alas ja rakentaa uudelleen, jotta se pystyttäisiin saamaan "kontrolliin".

Minun puolesta saavat britit pudottaa itsensä ulos internetistä aivan vapaasti. Kiinahan tuota yrittää jatkuvasti sensurointikoneistollaan, mutta sekin on kierrettävissä. Itsekin olen kytkeytyneenä erääseen darknettiin, jota on aika helkkarin vaikea sulkea, kun se on hajautettu verkko. Siellä saa jätistä rauhassa mitä haluaa, eikä kukaan voi todistaa että tämä viesti tuli henkilöltä X osoitteesta Y.

Vierailija
Veikko
Niin mikä internet? Millä voimalla joku Brittijätkä alkaa muuttamaan sitä miten internet toimii?

Vaikka kansainväliset nimipalvelimet ajettaisiin alas, ihmiset saisivat silti yhteyden toisiinsa internetin välityksellä, kunhan vain ilmoittavat toisilleen tarvittavat IP osoitteet. Koko infrastruktuuri pitäisi ajaa alas ja rakentaa uudelleen, jotta se pystyttäisiin saamaan "kontrolliin".

Minun puolesta saavat britit pudottaa itsensä ulos internetistä aivan vapaasti. Kiinahan tuota yrittää jatkuvasti sensurointikoneistollaan, mutta sekin on kierrettävissä. Itsekin olen kytkeytyneenä erääseen darknettiin, jota on aika helkkarin vaikea sulkea, kun se on hajautettu verkko. Siellä saa jätistä rauhassa mitä haluaa, eikä kukaan voi todistaa että tämä viesti tuli henkilöltä X osoitteesta Y.

No no! Kaikkihan tämä tapahtuu vain meidän kaikkien parhaaksi, ja varmaan uusi uljas netti toimiikin paremmin kuin tämä nykyinen

Uusimmat

Suosituimmat