Muusikoita, jotka mielestänne tiedostavat?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Huhhuh huomenta!

Ihan tuota semmoista tuli mieleen kun tuota musiikkia on niin mukavata kuunnella ja kai joskus katellakin niin että ketkähän teidän mielestä ovat muusikoita joilla ns. tiedostaa?? Se jääköön kunkin päätettäväksi että millä tavalla ja mitä, mutta noin ylipäätään...

Seuraavassa pari omaa esimerkkiä, luonnollisesti.

1. Jim Morrison (yeeeah the lizard king...)
1. Johnny Rotten
1. Layne Staley
1. Beastie Boysit mca, adrock, mike d

Terve!

Sivut

Kommentit (108)

Vierailija

Minua on aina ihmetyttänyt tuo Jim Morrisonin nostaminen joksikin ikoniksi rock-maailmassa. Eihän se edes osannut soittaa mitään. Muutenkin tyhjänpäiväinen oman napansa ympärillä pyörivä ryyppäävä ja kaikkea liikuvaa naiva paskapää. Niin kuin monet muutkin rokkihemmot.

Hector oli tiedostava sanoittaja ja säveltäjä suomessa 1970-luvulla ja on vielä tänäänkin. Tosin nykyään on sama mitä mies tekee; hectorfanit ostavat hänen levynsä, vaikka niissä ei mitään uutta asiaa olisikaan.

Vierailija
K. K.
Minua on aina ihmetyttänyt tuo Jim Morrisonin nostaminen joksikin ikoniksi rock-maailmassa. Eihän se edes osannut soittaa mitään. Muutenkin tyhjänpäiväinen oman napansa ympärillä pyörivä ryyppäävä ja kaikkea liikuvaa naiva paskapää. Niin kuin monet muutkin rokkihemmot.

Hector oli tiedostava sanoittaja ja säveltäjä suomessa 1970-luvulla ja on vielä tänäänkin. Tosin nykyään on sama mitä mies tekee; hectorfanit osatavat hänen levynsä, vaikka niissä ei mitään uutta asiaa olisikaan.

Uskottavaa kritiikkiä

Vierailija
Bomt Kneder
Mjaa. Mitä tarkoittaa ilmaisu ns. tiedostaa? Tiedostaa voi monia asioita.
Kalevi Lanta
ketkähän teidän mielestä ovat muusikoita joilla ns. tiedostaa?? Se jääköön kunkin päätettäväksi että millä tavalla ja mitä, mutta noin ylipäätään...
Tämän ketjun tarkoitus tuskin on alkaa pohtimaan tuota tiedostamisen syvintä olemusta. Itse en oikein noita Morrisonin sanoituksia ole koskaan ymmärtänyt. Musiikki tosin on erittäin hyvää. Jos nyt jotain Doorseilta pitäisi mainita, niin Hycianth Housessa on mielestäni hyvä tunnelma ja American Prayerin Feast of Friendsissä. Albinonin Adagio sopii hienosti yhteen.

Bändit, jotka mielestäni tiedostavat ovat:
Black Sabbath ja GN'R.

Vierailija
skOh
K. K.

Hector oli tiedostava sanoittaja ja säveltäjä suomessa 1970-luvulla ja on vielä tänäänkin. Tosin nykyään on sama mitä mies tekee; hectorfanit osatavat hänen levynsä, vaikka niissä ei mitään uutta asiaa olisikaan.

Uskottavaa kritiikkiä
Jaa... Pitäisikö kiittää vai loukkaantua sarkasmista. Veikkaan jälkimmäistä
Olen elänyt kiivaimman nuoruuteni 70-luvulla enkä ymmärrä tänäkään päivänä mitä niin ihmeellistä Jim Morrison teki, että hänen haudalleen tehdään pyhiinvaellusmatkoja. Kaimansa iillä - Hendrix sentään mullisti sähkökitaran soittotavan ja ne monet muut sen ajan bändit loivat sen rockin, jota tämän päivän räkänokat jäljittelevät. Minä vain kysyn: Mitä Morrison teki?

Vierailija

Hieman humoristinen kooste. Vakavampaakin löytyisi, mutta mämäkin "tiedostavat"
-Belafonde (banaaninlastaajan laulu)
-Marilyn (diamonds are girl...)
-Frank Sinatra (my way)
-Animals, Burton&Price (House of rising sun)
-Hassisen kone, Alanko (Rappiolla, Levottomat jalat)
-J Karjalainen (Ankkurinappi, sankarit)
-Rauli Somerjoki (Paratiisi)
-Edu Kettunen (Automies, Lentäjän poika)

Luettelosta tulisi pitkä. Tiedostus ja ilmaisutaito pitää olla molemmat. Sitten kolisee hyvin (ja) moneen.

Hakuun: nimi diskografia tai "riiminpätkä", niin löytyy tietoa

Vierailija

K. K.
Morrison oli nuorten kapinahengen ilmentymä. Ilmaisi esiintymisellään raivoisaa kapinaa normeja vastaan. Jotkin biisit olivat hyvin dynaamisia ja ilman rumpuja, josta hänessä pidän.
Karismaattisena miehenä hän erottui hyvin massasta ja sattui kuolemaan tramaattisella tavalla "maanpaossa".
Siis kuin se Kuubalainen komukkaidoli.

Vierailija
K. K.
skOh
K. K.

Uskottavaa kritiikkiä
Jaa... Pitäisikö kiittää vai loukkaantua sarkasmista. Veikkaan jälkimmäistä
Olen elänyt kiivaimman nuoruuteni 70-luvulla enkä ymmärrä tänäkään päivänä mitä niin ihmeellistä Jim Morrison teki, että hänen haudalleen tehdään pyhiinvaellusmatkoja. Kaimansa iillä - Hendrix sentään mullisti sähkökitaran soittotavan ja ne monet muut sen ajan bändit loivat sen rockin, jota tämän päivän räkänokat jäljittelevät. Minä vain kysyn: Mitä Morrison teki?

Tuossapa toitkin esiin yhden, Hendrix todella tiedosti Morrisinin meriitiksi olen itse aina mieltänyt todella rehellisen itseilmaisun. Ja myös Black Sabbath, kuten edellä esille tuotiin

Vierailija

Bob Dylan ja John Lennon tapasivat ensimmäistä kertaa henkilökohtaisesti toisensa Lontoossa v. 1965. The Beatles oli jo tuolloin nuorison idoli ympäri maailman.
Sen sijaan, että tapaaminen olisi ollut ystävällinen kahden huippumuusikon ensikeskustelu, Dylan alkoi raivota Lennonille:
"Teidän asemassanne teillä pitäisi olla jotakin sanottavaa maailman nuorisolle, eikä pelkkää she loves you, jeah jeah jeah! Te teette vain rahaa, kun teidän pitäisi vaikuttaa ihmiskunnan kehityksen!"
Lennonin kerrotaan aluksi loukkaantuneen Dylanin ripityksestä, mutta vakavoituneen sen jälkeen ja muuttaneen musiikin tekotapaansa vakavampaan suuntaan.
Sen jälkeen Beatlesit levyttivät m.m. kappaleen "All You need is love!"

Vierailija

Vuonna 1966 John Lennon antoi legendaarisen kommenttinsa "Beatles on nyt suositumpi kuin Jeesus". Englantilaiset vähät välittivät lausunnosta, mutta Yhdysvalloissa käynnistyi melkoinen skandaali, kun osa radiokanavista lopetti Beatlesin soittamisen ja ympäri maata järjestettiin kristillisten piirien toimesta tilaisuuksia, joissa ihmiset saivat polttaa kaikenlaista Beatlesiin liittyvää tavaraa. John Lennon pyysi sanomisiaan julkisesti anteeksi ja väitti, että sanat oli irrotettu asiayhteydestä. Tämä tepsi, ja hänelle annettiin anteeksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat