Ottaa päähän

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mikähän merkillinen tarve joillakin henkilöillä lienee luoda aina vain uusia säikeitä tuoda esiin omia mielipiteitään?

Olettaisin että yksi säie riittäiisi kumoamaan niin Einsteinin teoriat kuin myös osoittamaan USA:n äärimmäisen pahuuden valtakunnaksi.

Kommentit (10)

Vierailija

Niinpä. Toisaalta oppii nopeasti skippaamaan tiettyjen kirjoittajien aloittamat ketjut(onneksi, muuten niitä ei kestäisi hullukaan, kuten Perkele voinee todistaa)

Vierailija

Antaa heidän kirjoittaa avauksiaan. Ei niitä tarvitse lukea jos ei halua. Mutta pitkät kopiot alkaa rasittaa silmiä

Vierailija
tiäremiäs
täällä taas arvostelee sellaiset jotka ei aloita itse ollenkaan ketjuja.

Minusta se on hyvä että on ihmisiä jotka tekee avauksia. Mutta pitkiin kopiointeihin en jaksa enää perehtyää.

Vierailija

Älä Balt välitä; joillain on ristiretkii menoss. Aatteen ihmisii; ei mua haittaa.

Sä oot niit harvoi, joka on ihmiseks melkeen liianki kiltti. Must se on oikeesti hienoo. Sä oot vähän niinku tulevaisuude ihminen - käytännö humanismis edell aikaas, mutt minkä voit.

Tsemppii.

Oikeesti.

Vierailija

Hyödytöntä on varmaan itkeä tällaista.

Kuitenkin palstallamme on todella fiksuja henkilöitä kirjoittamassa. Sellaisia ihmisiä joiden kommentteja on ilo lukea.

On vain tympeää siivilöidä näiden ihmisten kirjoitukset suoraan sanottuna pa*kan seasta mitä muutamat henkilöt tuottavat ja täyttävät koko palstan.

Vierailija
tiäremiäs
täällä taas arvostelee sellaiset jotka ei aloita itse ollenkaan ketjuja.

Kyllä minäkin avaan ketjuja silloin tällöin. Mutta ei se minulla ole mikään yhteen ajatukseen liittyvä vainoharha niin että tätä yhtä ainoaa ajatusta varten pitää suoltaa propagandaa eri otsikoilla kymmenien ellei jopa satojen avausten turvin.

Ja nimim. tiäremiähelle erikseen: En tässä ole sinua tarkoittanut. Sinä avaat aloituksillasi uusia näkökulmia.

Vierailija
Ayla
Minusta se on hyvä että on ihmisiä jotka tekee avauksia. Mutta pitkiin kopiointeihin en jaksa enää perehtyää.

Niin.... Itse asiassa en ole vielä nähnyt yhtään ketjua ilman avausta

Monet saisivat kiinnittää enemmän huomiota quottaukseen, rasittavaa yrittää lukea viestejä, joissa kirjoittajat lainaavat toisiltaan koko pitkän tekstin sellaisenaan. Lainauksiin tulisi sisällyttää vain pitkien kirjoitusten olennaisimmat osat.

Vierailija
MarsMan
Monet saisivat kiinnittää enemmän huomiota quottaukseen, rasittavaa yrittää lukea viestejä, joissa kirjoittajat lainaavat toisiltaan koko pitkän tekstin sellaisenaan.

Totta

Monesti on pitkähkökin rivistö lainausten kohteista kuten
Se ja se kirjoitti, : tämä ja tuo kirjoitti, : minä puolestaan kirjoitin, : koska hän kirjoitti jne. ja lopuksi muutaman sanan kommentti.

On totta ettei samaa jaksa lukea kerta toisensa jälkeen etenkin jos ovat pitkiä litanioita. En myöskään quottaa omia kirjoituksiani.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006

Niinhän se näyttää joillakin olevan uskomus, että jos riittävän monta kertaa yhtä ja samaa jankuttaa, niin uppoaa lukijoiden mieleen ilman, että ajatellaan sen syvemmin ja epäilläänkään. Valitettavasti näiden henkilöiden kannalta ottaen aika moni tänne kirjoitteleva ja näitä juttuja lukeva on sen verran erilaisista asioista perillä olevaa tyyppiä, että sellainen aivopesua yrittävä tekniikka ei pure. Tietyssä mielessä huvittavaakin, koska normaalisti luulisi voivan olettaa täällä olevien ihmisten jollain tapaa olevan mitä tahansa asiaa erilaisista suunnista katsovaa ja jonkin asteisesti oppinutta tyyppiä tai ainakin laajemman maailman katsomuksen omaavaa ja uusia näkökantoja hakevaa tyyppiä tietenkin mahdollisen korkeamman koulustuspohjan omaavaa persoonaa myös unohtamatta. Silti nämä toistuvasti samaa uskomusta väkisinkin syöttävät eivät näytä ottavan huomioon lukioiden älyä, vaan jatkuvasti sitä samaa sisältöä pienin variaatioin suoltavat.

Mitä lainauksiin ja linkkeihin tulee, niin jotkut vakiokirjoittajat osaavat aivan oikeaoppisestikin niitä käyttää ja ovat hyvinkin valaisevia heidän omien toisinaan humorististen ja kansanomaisten selitysten kanssa ja toiset taas kertovat sen asiansa ilman liikoja tunneilmaisuja sen asian ytimen selventävästi ilmaisten. Joillakin ihmisillä näyttää olevan tarve näissä lainauksissa tai linkeissäkin sitten käyttää niitä kertomatta tavallaan sitä omaa näkökantaa asiaan, vaan lätkäistään jonkun tunnetun kirjoittajan kirjoitus siihen itse kommentoimatta mitään. Onko sellainen sitten varsinaista keskustelua? Tämän tyyppissäkin käyttäytymisessä olen havaitsevinani sitä, että yritetään saada uskomaan sen lähettäjän/kirjoittajan näkökantaa, vaikkei henkilö siinä tapauksessa itse mitään varsinaisesti kirjoitakkaan eli pitäisi niellä se, mitä haluaa lukijan uskovan toisaalta itse henkilökohtaisesti sanomatta mitään.

Joillakin tyypeillä näyttää myös toisten kirjoittajien nimittely yms. heti iskevän päälle, kun ei vastapuoli toimi tai ajattele heidän haluamaansa suuntaan. Lapsilla tällainen käyttäytyminen ja reagointi on aika yleistäkin, mutta että täällä...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Uusimmat

Suosituimmat