Allergia????

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Minulla on ollut lapsesta saakka allergia monille siitepölyille. Ruoka-aineallergioitakaan ei ole tutkittu, mutta tiedän kokemuksesta, että kuralle menee jos käytän maitotuotteita, muuten mahalaukku sietää kaikkea.

Mutta onko mahdollista, että elintarvike allergiat oireilisivat muutenkin kuin vatsassa/suolistossa? Kun tuntuu siltä, että esim. omenan syöminen räjäyttää silmät? Samanlainen reaktio, kuin kevään siitepölykautena.

Kommentit (10)

Vierailija

On mahdollista mr. Sherlock.

Yhdellä kaverillani suun limakalvot syöpyvät kalasta, ja jotkut ovat tukehtuneet kuoliaaksi syötyään pähkinöitä...

Ylipäätänsä ruoka-aine allergiat voivat aiheuttaa mitä monituisempia oireita ja yksinkertaisesti pilata koko elämän.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Tottakai ruoka-aineallergiat voi aiheuttaa vaikka ja mitä.
Maitoallergia esim. voi kutista niin perhanasti korvissa ja kananmuna-allergia saattaa viedä nahan tosi pahaan kuntoon.
Jotkut taas rikkovat suun tai persauksen etc.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Hmmm.. jaaha, mutta kun maha menee ruikulle vain laktoosista.

noh, lähden tästä syömään muutaman omenan...

Vierailija

Koivun siitepölyallergiset ovat usein allergisia raa'alle porkkanalle ja omenalle. Minulle omenasta tulee voimakas kutina korviin. Olen myöskin allerginen koivun siitepölylle.

Vierailija
taas yksi viisas
Koivun siitepölyallergiset ovat usein allergisia raa'alle porkkanalle ja omenalle. Minulle omenasta tulee voimakas kutina korviin. Olen myöskin allerginen koivun siitepölylle.

Kuulostaa tutulta, mutta miksi ja miten juuri raa'alle? Onko kovinkin vaarallista jatkaa syömistä, vai keitänkö porkkanat?

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä18367
Liittynyt16.3.2005

Ristiallergioita (ruoka-aine - siitepöly) on paljon ja joittenkin ruoka-aineiden allergiaa aiheuttavat ominaisuudet poistuu/vähenee erilaisilla käsittelyillä: keittäminen, paistaminen, pakastaminen...

Selleri ja soija ovat muistaakseni niitä, jotka eivät käy missään muodossa, kun taas perunaa voi syödä valmistettuna, muttei raakana. (siis jos niille sattuu olemaan allerginen)

Myös vehnäjauhot saattavat aiheuttaa oireita joillekin siitepölyallergisille jauhomuodossa, muttei muuten - leipominen ei oikein onnistu.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Vierailija

Ihmiset elää liian steriilissä ympäristössä, ni allergiat lisääntyy.
Hyvä, hyvä, hyvä.

Koko elämä paskassa eikä allergioita!

Vierailija
no_more
Ihmiset elää liian steriilissä ympäristössä, ni allergiat lisääntyy.
Hyvä, hyvä, hyvä.

Koko elämä paskassa eikä allergioita!

Steriili ympäristö on pitkän iän salaisuus, jonka ihmiskunta on tiennyt jo tuhansia vuosia.

Vierailija

Jos kesällä silmiin menee pölyä, niin silmiä ei kannata hieroa sormillaan, koska silloin silmiin menee bakteereita. Sen sijaan silmien huuhteleminen on minulla auttanut kirvelyyn.

Uusimmat

Suosituimmat