Pelaatko? Jos pelaat, niin mitä?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Elikkäs kysymys tuli jo otsikossa, mitä pelaat? Pokeria,hedelmäpeliä,lottoa,konsoleita,taskubiljardia...???

Itse roudasin pikkupoikana suuren osan saamistani viikko-, lahja-, sun muista-rahoistani hedelmäpeleihin ja vastaaviin. Siitä "viisastuneena" nykyään keräilen konsoleita ja pelejä. Uhkapelinä ainoastaan 4 riviä Kenoa viikottain . 2€ viikossa uhkapeliin, muuhun peliharrastukseen sit hiukka enempi, mutta saahan sillä sentään jotain konkreettista eikä pelkästään jännitystä. Kaikki pelaa, mutta mitä...

Sivut

Kommentit (35)

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

pasianssia tietokoneella, kesäisin marjapussia, lottoan, osallistun kioskin ravipeleihin sekä koetan saada repullisen reissu- ja muutakin rahaa vapuin ja juhannuksin huvipuiston hedelmä- yms. peleistä.

Vierailija

Perheen kanssa pelataan lautapelejä, Blokusta ja Afrikan Tähteä. Blokus on hauska peli, sitä kun pelataan nelistään. Se varmaan löytyy netistä jos kiinnostaa. Huojuvaa tornia tulee joskus pelattua ja jouluksi on tarkoitus ostaa Monopoli. Siitä on tullut uusi versio. Pelikorttia lätkitään matkoilla ja laivoilla tulee pelattua kolikkopelejäkin.

Tietokoneella pelaan pääsääntöisesti korttipelejä - Pasianssia ja sen muunnelmia (Mike's Cards Lite 2 on hyvä ja ilmainen). Doom ja Duke Nukem ynnä muita vastaavia on koneella, en kyllä hirveästi pelaile "isoja pelejä" nykyisin kun Mac. Macille kun ei kaupoissa ole hirveästi pelejä enkä harrasta waretusta vaikka se varmaan Macilla onnistuisikin varmasti. Olen aika pihi, ei minulla ole mitään pelikonettakaan vaikka on pitänyt ostaa. XBox tai semmoinen siis. Snood on muuten kiva ja se Tux-pingiivipeli, lapset tykkää siitä.

Älypäätä tulee ratkottua usein ja tietysti muitakin nettipelejä. Lego.comissa on hauska Junkbot. Ratkon myös paljon ristikoita, eivät ne ole oikeastaan pelejä mutta samanlaista ajanvietettä nekin ovat. Sudoku alkaa olemaan jo aika peli, varsinkin nettiversiona. Avun sivuilla ja Ilta-Sanomien sivuilla on muuten nettiristikoita, tietääkö joku muita paikkoja?

Nuorempana tuli pelattua enemmän kaikenlaisia pelejä. Nuorempana oli PC ja siinä paljon pelejä (ennen nettiä, olenpa vanhus) ja kun saatiin Finanssi joululahjaksi ei meitä lapsia (2 serkkua, minä ja sisko) ulos saanut kirveelläkään koko viikkona.

Vierailija
BoE
Nooh. vaikka ny tota World of Warcraftiä.. muuten aika oudossa paikassa tämä

joo . Vähä wowii jää helposti koukkuu, sen takia vältän kaikkia roolipelejä. Joskus penskana pelasin runescapee 24/7

Vierailija

Tietokoneella tätä nykyä enimmäkseen Empire Earthia muistuttavaa Empires: Dawn of the Modern World -strategiapeliä sekä välillä Warcraft III:a. Olen harkinnut World of Warcraftin hankkimista, mutta pelkään jääväni siihen koukkuun.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Tämän ketjun voisi mode siirtää vapaan sanan puolelle pois tähtitiede ja avaruus -osiosta.

Minä pelasin nuorena paljon Commodore 64 -pelejä kilpaurheiluharrastukseni ohessa. Ohjelmoin myös omia pelejä basicilla.

Aikuistuttuani siirryin shakin pelaamiseen. Nyt viime aikoina olen taas alkanut pelailla tietokoneella, etenkin strategiapelejä. Age of Empires, Sim City jne. Viimeksi ostin uusimman CIV:in. En vielä ole oikein saanut kipinää pelata sitä, koska pelasin vanhemman version pari kertaa läpi ja tämä uusi tuntuu liian samanlaiselta vaikka onkin paljon hienomman näköinen.

Pelaan myös nettipokeria, mutta sitä etupäässä rahan vuoksi enkä pelaamisen ilosta. Muita rahapelejä en pelaa, etenkään sellaisia joissa häviää rahaa.

Olen harkinnut WoW:n hankkimista, mutta pelkään monen muun tavoin että se pian syrjäyttäisi oikean elämäni... Se tosin tuntuu turhan sotaisalta minun makuuni. YouTubesta muuten löytää South Parkin WoW-jakson Make Love, Not Warcraft.

Vierailija
Molotov
BoE
Nooh. vaikka ny tota World of Warcraftiä.. muuten aika oudossa paikassa tämä

joo . Vähä wowii jää helposti koukkuu, sen takia vältän kaikkia roolipelejä. Joskus penskana pelasin runescapee 24/7

2004 taisi ilmestyä beta versio, joskus kauan sitten kun olit vielä penska .

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat