Kovat äänet tekee aggressiiviseksi

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Minulla on tuollaista ominaisuutta, että aggressiivisuus kasvaa ja ahdistus kun oikeasti kuuntelee kovaa musiikkia, mikä on luonnotonta.

Eli tarkoitan tätä taustamusiikkia joka soi ravintoloissa.
En mitenkään säteile aggressiivisuusta ulospäin vaan se pysyy sisällä.

Tästä johtuen, joskus tuli puristettua epähuomiossa kaljatuppia kovempaa ja se hajosi kätösiin. Onneksi en saanut porttikieltoa, selitin baarimikolle että tuoppi on varmaan astianpesukoneessa hapertunut ja se räjähti minun käteeni.

Mutta onneksi näitäkin asioita, pystyy välttämään arvioimalla äänenvoimakkuutta ja tiedostamalla itse tilanteen.

Kommentit (8)

deepndark
Seuraa 
Viestejä2644
Liittynyt4.10.2005

meteli usein kuultuna on ärsyttävää, mutta alkoholi esim. nostaa sitä kynnystä ja tekee jopa mieli kuulla menon ääniä. mä oon kerran saanut lasista biitin irti vain ottamalla huikan lasista.

Halki, poikki, pinoon - pois mielestä.

Vierailija

Metallimusiikki on hieno keksintö

Kannattaa btw. tsekata Helsinki Tuska Open Airin aikaan. Silloin niitä vihaisia ihmisiä on liikenteessä.

Vierailija

Kova musa on kiva siihen saakka kunnes alkavat korvat soida. Se on pahimmillaan sama kuin koettaisi elellä lentokentän kiitoradan vieressä 24h. Niin ja melu ei lakkaisi koskaan vaikka sen aiheuttajaa ei näe. Ai että kun tekisi kutaa.
Itse kärsin siitä ajoittain. Työperäistä muttei lohduta yhtään. Arvatkaa haluttaako olla melussa.

Vierailija
caco-daemon
Metallimusiikki on hieno keksintö

Konemusiikki ja ylipäätään tanssimusiikki (siis techno, jungle, trip-hop, hip-hop, "r&b" jne.) on kovaa soitettuna paljon paljon agressioita herättävämpää melua kuin metallimusiikki. Metallissa on sentään yleensä melodia.

Vierailija

Sinänsä totta, että allekirjoittaneella repeää perse aika totaalisesti tietyissä baareissa, joissa on musiikki laitettu niin kovalle, että joutuu toisella puolella pöytää kommunikoimaan suunnilleen tekstiviestein

Vierailija
Rötöstätör
Sinänsä totta, että allekirjoittaneella repeää perse aika totaalisesti tietyissä baareissa, joissa on musiikki laitettu niin kovalle, että joutuu toisella puolella pöytää kommunikoimaan suunnilleen tekstiviestein

Pubit ja lähiöbaarit ovat mainio ehkäisyväline

Vierailija

Kyllä kuuloaan kannattaa vaalia.
Tinnitus on todella ikävä vaiva, saatikka kuulon alenema/menetys pitkäaikaisen melualtistuksen myötä.
Uskaltaisin jopa veikata, että suurimmalla osalla nykynuorisosta on jo jonkinasteinen kuulovaurio, sen verta kovalla niitä korvalappuja ja stereoita huudattavat.
Aivan kuin musiikista ei voisi nauttia hiukan hiljaisemmallakin volyymillä.
Myönnän kyllä, että musiikinlajilla on vaikutusta siihen, kuinka kovalla sitä halutaan kuunnella. Maltti olisi kuitenkin valttia, jos haluaa kuulla linnunlaulun vielä vanhanakin.

Itse olen huomannut, että kimakat äänet saavat aikaan hermopiikkejä. Esimerkkinä vaikkapa bussissa nälkäänsä kirkuva pienokainen. Tämä nyt vaan niitä pieniä yhteisöelämisen haittapuolia joita on on tullut huomioitua.

Möykkärafloihin en yleensä toistamiseen tunge itseäni. En koe nautintoa pelkästä toisten katselemisesta, vaan keskusteleminen on viihtyvyyden edellytyksenä. Mieluummin sitä kipaisee pitkäripaisen kautta ja pitää miellyttävät (ja edullisemmat) kotibileet. Välttyypä samalla seuraan tuuppaavilta tuntematomilta, valomerkiltä jne. häiriötekijöiltä

Uusimmat

Suosituimmat