Mihin turkki hävisi?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mihin ja milloin ihmisen turkki on hävinnyt? Jenkkinaisilla on kuulemma kauhea vimma poistaa kaikki mahdolliset karvat (no ei hiuksia eikä kulmakarvoja), jopa "sieltä" brassivahauksella. Mahtaa sattua. Kainalokarvat ovat siellä naiselle suuri synti ja häpeä. Jotkut naiset kasvattavat niitä piruuttaan kun haluavat säikäyttää muoti-ihmisiä.

Ihmisen ensimmäinen vaate on varmasti ollut toisen eläimen nahka ja pohjoisempana turkis. Nykyisinhän turkis on ylellisyyttä koska muut vaatteet ovat halvempia ja käytännöllisempiä. Muistan Kalle Päätalon kirjoista kun isoimmilla tukkilaispomoilla oli susiturkki. Se mahtoi olla kallis, ei susia kasvateta häkissä. No nahkatakki on aika yleinen vaate, kallishan sekin on. Neanderitkin käyttivät kuulemma turkiksia. Mitä itua on hävittää oma turkki ja pukea sitten muiden turkkeja? Tästä oli kai juttua Tiede-lehdessä joskus mutta en minä nyt sitä muista eikä tuo iso-W:kään kovin hyvin asiaa kerro.

Voitte kertoa tässä myös turkiksiin liittyviä anekdootteja ihan vapaasti.

Eilen kun tuli C.S.I. jossa oli sisarukset joilla oli turkki geneettisen virheen ansiosta ja vähän aikaa sitten 4D-dokkarissakin oli semmoinen.

Editoidaanpas: http://fi.wikipedia.org/wiki/Karvoitus
Tuolla sanotaan että ihminen kehittyi pienestä apinasta isoksi ja karvoitus ei seurannut perässä.

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

"Jenkkinaisilla on kuulemma kauhea vimma poistaa kaikki mahdolliset karvat "

Mitenniin Jenkkinaisilla? Kyllä niitä poistetaan suomessakin ja hyvä niin:D

Vierailija

ihminen on kehittyny afrikassa ja asunu muualla lämpimässä ja sitten siirtynyt pohjoisempaan ruoan perässä.

Vierailija
Kopro
"Jenkkinaisilla on kuulemma kauhea vimma poistaa kaikki mahdolliset karvat "

Mitenniin Jenkkinaisilla? Kyllä niitä poistetaan suomessakin ja hyvä niin:D

Luin tuossa Ilta-Sanomista USAn kirjeenvaihtajan arkielämän tarinoita, siinä kerrotaan mikä on minkin paikan villitys silläkin hetkellä. Kansalaisuus muuten kirjoitetaan pienellä, maa, esimerkiksi Suomi, isolla.... :-Q Kyllä minun vaimoni raappaa saunassa kinttujaan ja kainaloitaan mutta ei se nyt fönttaansa vahaile tai käsivarsiaan raavi.

Vierailija
kabus
ihminen on kehittyny afrikassa ja asunu muualla lämpimässä ja sitten siirtynyt pohjoisempaan ruoan perässä.

Ei kai nyt kaikki lähteneet pois Afrikasta? Ei afrikkalaisillakaan turkkia ole. Jos olisi, ei niitä olisi yhtään jäljellä kun muut olisivat tappaneet heidät viimeiseen mieheen ja syöneet. "Puhuvia apinoita". No, ehkä näin onkin käynyt. Onhan neanderitkin tapettu.

Vierailija
kabus

Leijonilla ja apinoilla on turkit? Ja siellä afrikassa nekin elelee

Vierailija

Ihmisen karvoitus on itse asiassa tiheämpää kuin muilla simpansseilla mutta karva on vain lyhyempää ja hennompaa, siksi efekti karvattomuudesta. Itse harmittelen kun en ole tämän karvaisempi. Parroitus on aika hyvä mutta muuten ei oikein karva viihdy. Kyllä selässä ja rinnassa on vähän mutta ei tarpeeksi. Kaljukin olen. Ihme juttu, useat miehet haluavat olla karvaisia mutta monet naiset taas karvattomia. En sano kaikki etten yleistä, riippuuhan se kulttuuristakin.

Aasialaisilla miehillä ei muuten kasva parta vaikka tukka on paksu ja musta. Tai kai niilllä jotain haituvia on, ainakin vanhempana. Afrikan mustillakaan ei ole kovin paksua partaa. Etelä-Eurooopalaiset taitavat olla karvaisimpia, Välimeren tummilla naisillakin kasvaa viikset. Ei ihme että sielläpäin heillä ovat viikset miehillä muotia, ainakin Lähi-Idässä. Siellä kaikilla on viikset, katsokaapa vaikka uutisia. Luulen että se on joku uskontoon liittyvä juttu kuten juutalaisilla ne palmikot.

Vierailija
Kansalaisuus muuten kirjoitetaan pienellä, maa, esimerkiksi Suomi, isolla.... :-Q Kyllä minun vaimoni raappaa saunassa kinttujaan ja kainaloitaan mutta ei se nyt fönttaansa vahaile tai käsivarsiaan raavi.

Kiitti kielioppi vinkistä. Vinkkinä sinulle ja vaimolle: karvaton "föntta" on hyvinkin miellyttävä. Ei tartte syljeskellä karvoja suusta.

Vierailija
Aasialaisilla miehillä ei muuten kasva parta vaikka tukka on paksu ja musta. Tai kai niilllä jotain haituvia on, ainakin vanhempana. Afrikan mustillakaan ei ole kovin paksua partaa. Etelä-Eurooopalaiset taitavat olla karvaisimpia, Välimeren tummilla naisillakin kasvaa viikset. Ei ihme että sielläpäin heillä ovat viikset miehillä muotia, ainakin Lähi-Idässä. Siellä kaikilla on viikset, katsokaapa vaikka uutisia. Luulen että se on joku uskontoon liittyvä juttu kuten juutalaisilla ne palmikot.

Perus hindu jätkiä Aasiasta:
http://www.crmin.org/02india/images/SH% ... 0river.jpg

http://www.bhopal.net/opinions/archives/Babulal_400.jpg

Erikoismies idästä:

http://www.ocolly.okstate.edu/issues/20 ... 0LADEN.jpg

Guruttaja Afrikasta:

http://www.lowegallery.com/hector_acebe ... 105-02.jpg

Kas vain. Kaikilla parta. Oisiko niin että vaaleat Suomalaiset ovat vähäkarvaisimpia? Enpäs tiedä.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Asimov
Luulen että se on joku uskontoon liittyvä juttu kuten juutalaisilla ne palmikot.

Onko juutalaisilla palmikot? Ei tietääkseni.

Ihmisen karvoitus on itse asiassa tiheämpää kuin muilla simpansseilla

Jos ihminen ja simpanssi määritellään samaan sukuun, niin virallisen käytännön mukaan simpanssi tulisi määritellä ihmiseksi eikä päinvastoin. Ihmisen suku kun on määritelty ennen simpanssin sukua. Näin muistelisin.

Vierailija

hmm karvojen poisto ei varmaan ollutkaan ihan mikä vanha asia... milläköhän luvulla tuli muotiin et naiset alkoi poistaa kainalokarvoja ynm... koska ennen ei ollut niin pieniä teriä kun nyt... ja tuski niit o poltettu tai saksittu pois ;D

Vierailija
Asimov
kabus

Ei kai nyt kaikki lähteneet pois Afrikasta? Ei afrikkalaisillakaan turkkia ole. Jos olisi, ei niitä olisi yhtään jäljellä kun muut olisivat tappaneet heidät viimeiseen mieheen ja syöneet. "Puhuvia apinoita". No, ehkä näin onkin käynyt. Onhan neanderitkin tapettu.

Oletkos nähnyt afrikkalaisten päiväntasaajan seuduilla kuljeskelevan turkki tai nahkatakki yllään? Kyllä ne telkkarissa näytetyt kivikauden asteella elävät sademetsän heimot ovat yleensä kuljeksineet lähes alasti.

Vierailija

Tuskin nahkatakki päällä helteellä, mutta on aika yleistä, että Suomessa asuvat neekerit pitävät kesähelteellä villapuseroa.

Itse ihmettelin asiaa jonkin aikaa ja kuulin perusteluna ilmiölle, että villapaita viilentää helteellä.

En ole kokeillut, valkolainen naurettaisiin pihalle terassilta helteellä ja päälle päätteeksi sanottaisiin, että humalaisille ei tarjoilla. Rasismia tämäkin.

Onko villapaita karvapeitteen korvike?

Vierailija

Kainalo- ja häpykarvat ovat ilmeisesti tärkeitä hajuviestinnän kannalta, siis evoluution mielestä. Nykynaiset ovat kaiketi toista mieltä ja haluavat hävittää ominaishajunsa urosten nuuhkivilta sieraimilta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat