Lucid unet eli unet joissa tiedät näkväsi unta.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pohjustukseksi sen verran että olen aina pitänyt kaikista vuoristoradoista yms härpättimistä.
Bungee hyppykin oli elmäni suurimpia kokemuksia.
Unten näkemiseen siis.

Nukahdan.
Näen unta.
Olen jossain korkeassa paikassa kunnes putoan.
Kehoni jännittyy vastaanottamaan iskua jonka tiedän laskeutumisesta seuraavan.
Putoan. Iskeydyn. Selviän. Unta!
Voin mieleni mukaan kiivetä uudelleen ja hypätä taas alas ilman pelkoa, vain riemua koekemuksestani tuntien.

Tämä siis on minulle ainoa unen muoto jossa olen tajunnut näkeväni unta ja hallitsevani tapahtumia.

Kertokaa ihmeessä muutkin kokemuksianne.

Kommentit (4)

Vierailija

Joo ihan mielenkiintonen ilmiöhän tuo on. Itse muutaman kerran ns lucid uneen olen päässyt. Nämä kerrat on tapahtunut sillain, että on vaan hogannut kesken unen "oho, mitäs tässä, mähän olen unessa. Mitähän hauskaa nyt vois tehdä". Jotkut väittää että lentäminen on hankalaa, mutta itse lentelin ensimmäisessä lucid unessa muutamia kymmeniä metrejä ja toisessa pääsen musitaakseni kohoamaan jo korkealle. Ainot ongelma on, että en ole päässyt koskaa täysin selkeään lucid uneen, vaan aina mukana on sellaista unen epäselvyyttä, eikä se tunnu täysin aidolta. Lisäksi unityhmyys on ärsyttävää, aamulla aina tajuaa vaikka "mähän vaan lentelin taivaalla koko lucidin, vaik olis voinu tehä paljon muutakin hauskaa". WILD tekniikalla voi kuulemma saavuttaa todella hyvälaatuisen lucid kokemuksen, mutta se vaatii myös vaivaa. Ensin on nukuttava jotain 5 tuntia, sitten herätään, tehdään jotain,e sim luetaan lucid aiheisia juttuja ehkä 10-20 min ja sitten takasin nukkumaan ja rentoutetaan kehoa. Vaivalloista. No mutta asiasta kiinnostuneille http://www.hoyhensaaret.info

Vierailija

omaksi ikäväkseni en kykene hallitsemaan unia, vaikka voin olla tietoinen unesta[size=75:32gnfiog](jos edes näen unia)[/size:32gnfiog]. yleensä uneni eivät ole absurdeja[size=75:32gnfiog](lentämistä tai muuta mielenkiintoista)[/size:32gnfiog], vaan varsin realistisia.

Vierailija
SiamSkull
omaksi ikäväkseni en kykene hallitsemaan unia, vaikka voin olla tietoinen unesta[size=75:3aujngqe](jos edes näen unia)[/size:3aujngqe]. yleensä uneni eivät ole absurdeja[size=75:3aujngqe](lentämistä tai muuta mielenkiintoista)[/size:3aujngqe], vaan varsin realistisia.
Tämä onkin taito jonka voi oppia. Toiset paremmin toiset huonommin. Jokainen ihminen näkee unia, moniakin yössä, niitä ei vain aina muista. Mutta sitäkin voi ahrjoitella, kun jää aina aamulla sänkyyn miettimään mitäs unia sitä näki yöllä. Itselläkin vähän hankalaa tuo unien muistaminen. Vielä kun arkisin joutuu aina niin kiireissään heräämään, niin ei siinä jää aikaa paljon mietiskellä.

Vierailija

Muutaman kerran olen huomannut unessa, että se on unta, mutta kun alan kunnolla säätelemään tekemisiäni unessa, herään miltei heti. Turhauttavaa.

Uusimmat

Suosituimmat