Venäjän ja USA:n ns WTO sopu

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Sopy syntyy, kunhan Venäjä vain avaa markkinansa 110% länsimaisille tuotteille, suostuu siihen että länsi valvoo kuinka se noudattaa ns "tekijänoikeuksia" ja suostuu myös myöntymään lännen tahtoon ulkopoliittisissa kysymyksissä. Samaa ns "New Dealia" tarjotaan nykyään myös Kiinalle. Jotenkin tuntuu, että jää sopimukset ratifioimatta, ja koko WTO heitetään pian historian romukoppaan !

http://www.yle.fi/uutiset/talous/vasen/id47027.html

Kommentit (2)

-:)lauri
Seuraa 
Viestejä26991
Liittynyt13.5.2005

Korjatkaa sikäli jos olen kuullut omiani mutta, eikös ylen1:n juontaja juuri (la 11.11.06 klo 05:40-05:45) lainannut jotakin palstamme* kommenttia suorassa lähetyksessä?

* jotakin jotakin olin kuulevinani, että tiede.fi:n palstalla terroristeista+911+iraqin sota+husein jne.&tms.

Riittoisampi keskustelukumppani.

Vierailija

Johan on aikakin Venäjän liittyä WTOhon. Ja Suomessa ulkomaankauppaministeri Paula Lehtomäki piti asiaa myönteisenä.

Demokraattien vaalivoitto ei sinänsä merkitse suuria. Sitä se kuitenkin merkitsee, että USAn hallinnolla ei ole enää pelivaraa olla maailmassa niin painostava ja ylimielisen määräävä kuin ennen. Ja niin nimenomaan USA nyt myöntyy Venäjän pääsyyn WTOhon.

USAn sotainen öljypoltiikkaa Lähi-idässä ei ole johtanut menestykseen. - Ja juuri sehän vaiktuti demokraattienkin vaalivoittoon. -
Ja niin USAn on otettava huomioon Venäjän öljy. Olin hiljan lukevinani, että USAn oma tuotanto on vain 150 miljoonaa tonnia vuodessa.
Se on vain runsas kolmannes kulutuksesta. - Voitteko vahvistaa, vai miten on asia?

Uusimmat

Suosituimmat