Mihin myydä juhlaraha?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Löysin tässä lompakkoani selaillessa erikoisen näköisen kahden euron kolikon. Asiaa tutkittuani minulle selvisi että kyseessä on suomalainen juhlaraha vuodelta 2004.

Eli kyseessä tämä kolikko.

Kysyisin että missä/mihin tämä kolikko kannattaisi myydä, että siitä saisi kaikkein suurimmat rahat?

Jos vaikka täällä sattuisi olemaan joku jolla olisi tietoa asiasta.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Tuo kymppi kuulostaisi jo aika hyvältä.

Vai olisiko kannattavaa vielä säilyttää tuota kolikkoa muutama vuosi ja myydä sitten? Voisiko tästä saada paremmat rahat?

Edit: Tuolla saksan ebayn puolella on kyseisistä kolikoista huudettu viittätoista euroa...

Vierailija

Tässä Muumisarjassa ainakin on kahden euron kolikko. Mutta ei niistä kolikoista mitään saa, ellei ole aitoustodistusta mukana.
Helsingissä ainakin Aleksilla on yksi rahaliike, joka myy rahoja. Netillä voi tietenkin yrittää kaupata.

RAHAPAJA MONETA

Vierailija

Tuon 2 euron juhlarahan myyntihinta rahapajan rullassa (siis rullan sisällä lyöntikiiltoisia kolikoita) on noin 15 euroa/kolikko. Eli jos rahasi on lyöntikiiltoinen voit saada siitä sen 10 euroa, muussa tapauksessa vain muutaman euron. Esim. Holmastossa, siis maamme ehkäpä arvostetuimmassa numismaatikkoliikkeessä, voi käydä kauppaa rahojen kanssa.

Vierailija

Miksi vuoden 2000 20 sentin kolikot ovat harvinaisia?
Lompakostani löytyi 2001 ja 2002, mutta ei 2000. Vaikka on minulla iso kippo täynnä kolikkoja ja sitä en nyt läpikäynyt.

Vierailija
MD
Lompakostani löytyi 2001 ja 2002, mutta ei 2000. Vaikka on minulla iso kippo täynnä kolikkoja ja sitä en nyt läpikäynyt.

Käsittäisin, että niitä painettu hyvin vähän tai sitten niissä on ollut jotain vikoja/vääryyksiä, joiden vuoksi niitä on jouduttu keräämään paljon takaisin.

Syy voi myöskin olla siinä, että 20 sentin kolikko on hyvin suosittu ja pian 7 vuotta vanha sellainen voi olla tosiaankin jo niin huonossa kunnossa, että niitä on kerätty paljon talteen.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
MD

Ei niitä sieltä kipostakaan varmaankaan löydy. Se on aika harvinainen kyllä.

Vierailija

Ok. Huominen urakka onkin sitten käydä kolikkoni läpi, josko löytyisi 20 senttisiä vuodelta 2000. Kolikoita en juurikaan käytä, maksan setelillä tai kortilla. Painavat julmetusti ja vähän väliä tyhjennän kolikot pois kukkarosta.

Vierailija
tiäremiäs
MD

Ei niitä sieltä kipostakaan varmaankaan löydy. Se on aika harvinainen kyllä.

Eipä haittaa vaikkei löytyisikään. En ole vuosiin käynyt läpi ja olen kerännyt myös eri maiden kolikoita ja seteleitä, joita on jäänyt matkoilta. Tuossa juuri löysin Islannin kruunuja, kun katselin rahakokoelmaani. Mukavahan rahoja on laskeskella, kuten Roope Ankka konsanaan.
Olen kerännyt erilaisia kokoelmia Monetasta ja edelleenkin kerään.

Vierailija

Minulla on kirjahyllyni reunalla hopeinen, v. 1991 rajoitetun määrän painettu Ahvenanmaan juhlaraha 100 mk. Olen valmis luopumaan siitä, koska en ole luonteeltani numismaatikko.
Paljonko tajotaan?

Vierailija

Jaahas, pitääkin käydä vaihtamassa setelit euroiksi ja eurot pajatsossa 20-senttisiksi.

EDIT: Onko vuoden 1999 20-senttinen minkään arvoinen?

Vierailija

Kävimpä tutkimassa lompakon. Ei ollenkaan 20 senttisiä. Vain neljä kolikkoa.

Vuoden 1999 suomalainen euron kolikko.
Vuoden 2002 saksalainen)?) 50 sentin kolikko.
Vuoden 2000 ranskalainen(?) 10 sentin kolikko.
Sekä vuoden 1999 suomalainen 10 sentin kolikko.

Ei ilmeisesti siis mitään harvinaista? Vai?

Tuolta jostain hyllyista pitäisi löytyä myös tuommoinen juhlaraha. Kummastuttaa vain kun taidettiin se hankkia juuri siksi kun maksoi vain 2 euroa plus toimituskulut. Ja muistaakseni jossain siinä luki myös että käteisarvo 2 euroa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat