Seuraa 
Viestejä45973

http://www.taivaansusi.net/reich/aseet/luftwaffe.html
"Vuonna 1953 vapaaherra Wernher von Braun laukaisi maailman ensimmäisen tekokuun, Fortschritt I. Tämä avasi kilpavarustelun aivan uuteen ulottuvuuteen. Laajentuminen avaruuteen annettiin alusta lähtien Luftwaffen vastuulle, ja avaruusohjelma saavutti mahtavia voittoja. Seuraavana vuonna laukaistiin toinen tekokuu, Fortschritt II, jolla oli mukanaan saksanpaimenkoira Rolf. Luna-luotain kuuhun onnistui vuonna 1955, ja -56 toteutui ihmiskunnan pitkäaikainen haave, miehitetty avaruuslento. Hanna Reitsch kiersi maapallon Sänger Silbervogel I -stratosfäärikoneellaan."

Näistä ei juuri ole jupistu. Miksi?

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
teijoster
Uusnatsien sivustoilla niiden sotalaivat vartioivat tänäpäivänä merien rauhaa etc. soopaa. Vanhaa soopaa, miksi siis ketju?

Politiikaksi menee, mutta tuo on kait totta?

Mielenkiintoni on historiallinen, ei poliittinen.

Hampulle: Ei ilmaakaan valloittettu, vaikka niin kirjoissa lukee.

tietää
teijoster
Uusnatsien sivustoilla niiden sotalaivat vartioivat tänäpäivänä merien rauhaa etc. soopaa. Vanhaa soopaa, miksi siis ketju?

Politiikaksi menee, mutta tuo on kait totta?

Mielenkiintoni on historiallinen, ei poliittinen.

Hampulle: Ei ilmaakaan valloittettu, vaikka niin kirjoissa lukee.


Siis mikä on totta? Saksa ei ole tänäpäivänä natsivaltio.

tietää
http://www.taivaansusi.net/reich/aseet/luftwaffe.html

Näistä ei juuri ole jupistu. Miksi?




Lues tuolta sivustolta lisää vaikkapa tästä: http://www.taivaansusi.net/resume.html

HARRASTUSTOIMINTA

Olen harras J.R.R.Tolkienin ystävä ja aktiivinen roolipelaaja. Julkaisemistani roolipelimaailmoista Valtakunta on noteerattu HS:n kuukausiliitteessä, Ydin-lehdessä ja Tieteen päivillä 05 esimerkkinä oivallisesta vaihtoehtohistoriasta.

Tämän takia näistä ei olla jupistu.

tietää
V***u noiden natsien kanssa. Tämä ei olisi täällä tähtitieteessä jos olisin halunnut poliittista keskustelua asiasta.

Tietäätä nyt ei kukaan ota enää vakavasti. Antaa pikkuisen möykätä ja vaikka kakkia housuunsa. Tutti tutti.

"Vuonna 1953 vapaaherra Wernher von Braun laukaisi maailman ensimmäisen tekokuun, Fortschritt I."

Tuo edellinen teksti on täyttä soopaa. W. Braun oli Hitlerin pääsuunnittelija, joka kehitti m.m. Saksan "pelottavat" V1 ja V2 rakettipommit, jotka ylsivät Lontooseen saakka aiheuttaen paljon tuhoa, mutta näitä raketteja ei voitu kauko-ohjata, joten niiden maalit olivat summittaisia.

Kun liittoutuneet olivat voittaneet ja käytännöllisesti katsoen tuhonneet Saksan, pahimmat sotasyylliset teloitettiin (sikäli kuin saatiin kiini). Vaan herra nimeltä Wernher von Braun vietiin aluksi "sotavankina" jenkkeihin, jossa hänelle aukeni ura lopulta Nasan pääsuunnittelijana.

Rakettiasiantuntijana Braun kohosi lopulta Nasan johtoon ja m.m. kuulennot olivat pääasiassa hänen käsialaansa. Allekirjoittaneen käsitys on, että Braun olisi teloitettu sotarikoksista ihmisyyttä vastaan, mikäli hän ei olisi ollut rakettinero, joka kehitti USA:sta johtavan avaruusvaltion.

Tarkkailija puhuu asiaa. Neukutkin harrastivat samankaltaista toimintaa. Muunmuassa Berliiniin oli hirmu kiire kun siellä taisi olla ydintietämystä.

Koetin hakea netistä noilla nimikkeillä ja taitaa olla puppua koko juttu? Sorry, ei olisi pitänyt kysyä vaan tarkistaa itse.

Edit
http://experts.about.com/e/s/si/silverbird_(aircraft).htm
http://www.search.com/reference/Silverbird_(aircraft)

Kyllä se totta on ollut ainakin piirrustuspöydällä.

http://www.reference.com/browse/wiki/Si ... _(aircraft)
"The design was a significant one, as it incorporated new rocket technology, and the principle of the lifting body. In the end, it was considered too complex and expensive to produce. The design never went beyond wind tunnel testing (pictured)."

Huomatkaa tuo "lifting body".

http://www.luft46.com/misc/sanger.html
Hyviä kuvia ja historiaa. (oikeaa).
http://renax.club.fr/sharkit/Sanger/sanger.htm

http://www.luft46.com/jhart/jhsang.html

http://koti.welho.com/jwestman/space/sang-fi.html
"Se nousisi osin siipiensä kannattamana, osin 100 Mp:n eli 981 kN työntövoimalla noin 30 asteen nousukulmalla. Alkukiihtyvyysrasitus olisi 1 g-voima. Käytettyään 4,6 minuutin ajassa 90 tonnin ajoainekuormansa se saavuttaisi nopeuden 6 000 m/s, joka veisi 260 km korkeuteen ballistisella kaariradalla. Ballistinen kantama olisi noin 4 500 kilometria, mutta sen jälkeen alus saapuisi melko jyrkästi,noin 30 asteen kulmassa ilmakehän tiiviimpiin kerroksiin, litteä alapuoli edellä. Äkillisesti lisääntyvän aerodynaamisen nosteen, sekä liike-energiaansa ansiosta alus kimpoaisi takaisin ylöspäin kuten "voileipää heitettäessä" litteillä kivillä. Noin 40 kilometrin korkeudesta alus kimpoaisi 125 km, 120 km, 90 km, 82 km, jne korkeuksiin, yhteenä 9 "pomppua". Viimeisen kaaren jälkeen se olisi 16 800 kilometrin etäisyydellä, jonka jälkeen se liitäisi vielä useita tuhansia kilometreja. Kimmoke- ja liitoliikkeen ansiosta koko lentomatka venyisi 23 500 kilometriin."

----------------------------------
Kuvia nykyisestä pommarista piirrustuslaudalta.

http://www.astronautix.com/graphics

http://www.raumfahrtgeschichte.de/space ... aenger.jpg[/img]

tietää
Koetin hakea netistä noilla nimikkeillä ja taitaa olla puppua koko juttu? Sorry, ei olisi pitänyt kysyä vaan tarkistaa itse.
Ole hyvä. Kiva kun saimme valistaa...

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1153
tietää
Hampulle: Ei ilmaakaan valloittettu, vaikka niin kirjoissa lukee.

Totta helvetissä valloitettiin. Ihminen pääsee maapallon ilmakehässä minne haluaa. Avaruudessa taasen ei maailmankaikkeuden mittakaavassa päästä edes raapaisemaan pintaa.

Ote Wikipediasta:

"Wernher von Braun ja useimmat hänet tärkeimmistä alaisistaan siirettiin (toisen maailmansodan päätyttyä) noin 200:n V-2-ohjuksen mukana Operaatio Paperliittimen avulla Yhdysvaltoihin. Yhdysvaltoissa hän kehitti maavoimien Army Ballistic Missile Agencyn rakettiprojekteja Huntvillen varikolla Alabamassa. ABMA toteutti Yhdysvaltain ensimmäisen satelliitin radalleen 31. tammikuuta 1958. Se perustui V-2:n pohjalta kehitettyyn keskimatkan ohjukseen, Redstoneen.

Von Braun johti Saturnus-kuuraketin kehittelyä Apollo-avaruusohjelman yhteydessä. Nixon päätti Apollo-lennot muutamaa laukaisua aiemmin kuin ohjelma oli rakentanut raketteja. Hänen aikanaan von Braun siirrettiin NASA:n päämajaan Washingtoniin. Samaan aikaan Huntsvillen saksalaiset raketti-insnöörit siirrettiin eläkkeelle. He olivat tuolloin likimain eläkeikäisiä. Rakettien kehitystyö oli merkittävästi vähentynyt NASA:ssa. Kyseessä on kuitenkin voinut olla ilmailualalle tyypillinen "puhdistus". Von Braun vaikutti vielä ATS-tietoliikennesatelliittien ja avaruussukkulan kehittelyyn."

teijoster
Tarkkailija puhuu asiaa. Neukutkin harrastivat samankaltaista toimintaa. Muunmuassa Berliiniin oli hirmu kiire kun siellä taisi olla ydintietämystä.

NEUKUT kyllä saivat leijonanosan saksan raketeista ja tietämyksestä
ja veivät kaiken Uralin taa. USA sai pääsuunnittelijan, von Braunin.
Ydintietämys oli loikannut USA:aan jo aikaa sitten, kun vielä Norjan
vastarinta upotti raskasvesitynnöreitä kuljettavan lautan Tinsjön-vuo-
noon, oli Saksan ydinase valovuoden päässä !

tietää
Koetin hakea netistä noilla nimikkeillä ja taitaa olla puppua koko juttu? Sorry, ei olisi pitänyt kysyä vaan tarkistaa itse.

Olisit hyvä mies tarkistanut ensin edes millaisesta sivustosta on kysymys.

http://www.taivaansusi.net/reich/faq.html

3. Mikä on motiivinne luoda tällainen sivusto?

Valtakunta oli alunperin suunniteltu taustamateriaaliksi roolipeliin. Tässä vaiheessa on syytä tarkentaa, ettei Valtakunta ole tieteellistä vaihtoehtohistoriaa, vaan kuvitelmaa, joka joissain kohdissa eroaa kovastikin asioiden todellisesta kulusta. Luotu maailma perustuu silti vakavaan tutkimustyöhön - joskin harrastuspohjalta, joten virheitä/puutteita varmasti on ja tulee olemaan. Yksi henkilö ei voi koskaan tietää kaikkea, sitä varten olette te, valistuneet lukijat

"Olisit hyvä mies tarkistanut ensin edes millaisesta sivustosta on kysymys."

Minua kiinnosti tuo väitetty avaruuslentohistorian osa jossa oli osin totta, siis nuo raketit.
Selvisihän tuo lopulta ja nuo lentohärpäkkeet olivat vaivanarvoisia tuttavuuksia.
Tuohon historian uudelleenkirjoitteluunne en puutu, enkä sitä ala kommentoimaan.

En tiedä kuka on nimimerkin tietää historia/yhteiskutaopin opettaja, mutta se henkilö pitäisi heittää koulun ikkunasta ulos.

Kyllä on opetuksen taso romahtanut, jos tämän kaltaisia valopäitä päästetään luokaltan.

tietää
Hanna Reitsch kiersi maapallon Sänger Silbervogel I -stratosfäärikoneellaan."

Näistä ei juuri ole jupistu. Miksi?

Niinpä, miksiköhän....

Sen verran oli natsiviittauksia tässä ketjussa, että lukekaa ihmeessä noita Valtakunta-sivuja. Näette että ne eivät ole mitkään natsi-sivut. Siellä on aika hauskojakin juttuja, mm. Suur-Suomesta.

Luulin ensin että aloittaja pisti aloituksensa vitsillä, mutta ilmeisesti kaikki on mahdollista kun mistään ei mitään tiedetä.

http://www.womensoaring.org/hsarchive/hsfeb2002.pdf
Hanna Reisch
"1912-1979
Started Medical school to become a missionary doctor, earned glider and power license
Gave up Medicine to become a research and test-pilot with the German Research Facility for Motorless Flight (DFS).
Earned civilian air-transport license.
First woman to earn Silver C ( #25)
Participated in gliding expeditions to South America (Brazil and Argentina), to Finland, Portugal, Hungary, USA,Libya and Yugoslavia.
First women crossing the Alps in a glider. Free Distance World Record (Wasserkuppe-Hamburg). First women named “Flight Captain” *,
first women piloting a helicopter.
Winner of the German Free Distance contest, first indoor helicopter flight, several helicopter World Records.
Several Soaring World Records and German records in endurance, free distance, out and return and speed around a triangular course
first woman to fly a rocket propelled airplane
first woman to fly a pulse jet airplane,during WWII test pilot in the military test facility Rechlin. Test flights also in the rocket plane Me163 and V1
Honors during WWII (although she never was a member of the military): Iron Cross 2nd Class and as the only woman
in German history, Iron Cross 1st Class, Military Flying Medal in Gold with Diamonds.
Honorary Citizen of her home town Hirschberg
18 months as an American POW
3rd during the World Soaring Championships in Spain
German gliding champion
German distance record (370km)
German women altitude record (6848m) and first Diamond
In India as guest of President Pandit Nehru to establish a soaring center
2nd Diamond (300km triangle)
invitation to the United States and reception by President Kennedy
established and led a soaring school in Ghana / Africa by invitation from President Dr. Kwame Nkrumah
successful participation as a helicopter pilot in the 2nd German Helicopter Championship
German women out and return record (523 km) over the Austrian Alps and completion of Diamond Badge
Winner of the Women Class in the German decentralized championships
Winner of female class in the 1st Helicopter World Championships together with co-pilot Doerli Schrimpf
German woman Speed record over 300km triangle
Honorary member of the Society of Experimental Testpilots in California ( it was here, that she met Barron Hilton and laid the seed for what is now know as the Barron Hilton Cup). Named Pilot of the year by the IOC.
Vice President of the German Organisation of Women Pilots.
Honorary member of the “Old Eagle” organization “ZONTA International”**, and many foreign flying groups and IOC ( International Order of Characters***).
Membership #1 in “Whirly Girls” ( Organisation of Women Helicopter Pilots of the Western World)
Awarded the “International Chain of the Windrose” ( Society of Aeronautics and Astronautics)
German Out& Return record (644km) over the Austrian Alps
Woman Out and Return World Record and German Record (715 km)
Honorary Citizen of the Austrian Town of Traboch / Timmersdorf
Women Out & Return World Record (805 km) flown on the Appalachian Ridges" (lainauksessa ei ole vuosilukuja, koska ne eivät kopioituneet)

Hanna olisi ollut ilmeinen avaruuslentäjä, jos historia olisi edennyt toisin kuin meni. Meriittiä kyllä löytyy. Oli mukava ajatella asiaa tuostakin vinkkelistä hetken, eikä aina siitä Natsituubasta käsin johon jotkut ovat jumiutuneet.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat