TÄNÄÄN ON ISÄNPÄIVÄ

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuon tämän kauniin kirjoituksen tänne:

TÄNÄÄN ON ISÄNPÄIVÄ,
ANNETAAN LAPSILLEMME JA HEIDÄN LAPSILLEEN TURVALLINEN JA KAUNIS
MAAILMA ELÄÄ,ANNETAAN HEILLE ELÄMÄ, JOTKA ELÄVÄT MYÖS ISÄNSÄ
KANSSA, ANNETAAN LAPSILLEMME IHMIS JA LASTENOIKEUDET TAKAISIN ISÄNPÄIVÄN KUNNIAKSI!

TÄNÄÄN ON ISÄNPÄIVÄ, ONNITTTELEMME KAIKKI LAPSELLE JA ISÄLLE ,,

“ISÄ”

Tänään oli isänpäivä koulussa, eikä poika malttanut odottaa.
Mutta hänen äitinsä yritti kertoa hänellä,ette , pojan olisi parasta pysyä kotona, koska muut lapset eivät välttämättä ymmärtäisi,
jos poika menisi yksin kouluun.Silti poikia ei pelottanut, sillä hän tiesi tarkalleen mitä sanoa, mitä kertoa luokkatoverilleen, miksi hänen isänsä ei ole paikalla tänään.
Pojan äiti yritti saada pojan jäämään kotiin, mutta poika halusi varmasti mennä kouluun.

Oppilaiden isät seisoivat rivissä luokan perällä. Lapset kiemurtelivat paikoillaan levottomina. Yksi kerrallaan opettaja kutsui oppilaan esittelemään isänsä.
Sekunnit kuluivat hiljalleen. Viimeinen opettaja kutsui pojan nimeä ja kaikki oppilaat kääntyivät tuijottamaan yksinäistä poikaa. Jokainen heistä etsi miestä,
joka ei ollut paikalla.

-Missä hänen isänsä on? poika kuuli erän tytön huutavan.
-Hänellä ei varmaan ole sellaista, toinen oppilas uskaltautui huutamaan.Jostain luokan takaa, poika kuuli erään isän sanovan:
-Näytttää olevan sellainen isä, joka ei viitsinyt haaskata päivään. Sanat eivät loukaneet poikaa, sillä hän katsoi ja hymyili ihmiselle.Sitten hän katsoi opettajaa
joka antoi hänen puhua. Kädet selkänsä takana poika alkoi hitaasti puhua. Pojan suusta tulivat uskomattoman ainutlaatuiset sanat.
---Isäni ei voinut olla täällä tänään, koska hän asuu niin kaukana, mutta tiedän hanen toivovan olevan täällä, sillä tänään on niin erikoinen päivä ja vaikka
te että voi tavata häntä, halusin teidän tietävän kaiken isästäni ja kuinka hän rakastaa minua. Hän rakasti kertoa minulle tarinoita, hän opetti minulle miten
kalastetaan, hän opetti minulle kunnioittamisen ihmisiä, hän opetti myös uimiseen, me söimme pehmiksiä ja jäätölöä. Vaikka ette voi nähdä häntä, en silti seiso
yksin, koska isäni on aina kanssani, vaikka olisimme erossa. Minä tiedän, koska hän kertoi minulle, hän pysyy ikuisesti sydämessäni, poika nosti kädet rinnalensa
tuntien sydämensä lyönnit lempimekkonsa alta. Hän lopetti pehmeällä, mutta selkeällä äänellä:
---Rakastan isääni paljon, hän on loistava tähteni. Jos hän voisi, hän olisi täällä te näkisitte miten paljon hän rakastaa minua ja minä häntä, joskus kun suljen silmäni näen isäni . Äitinsä hämmätykseksi, koko houne taynnä isiä ja lapsia sulki silmänsä. Kuka tietää mitä he tunsivat. Ehkä sekunnin he näkivät eroisän pojan rinnalla.
---Tiedän että olet kanssani isä.......poika kuiskasi. Kukaan huonessa ei pystynyt selittämään sitä, koska heidän silmänsä olivat suljettuina, mutta pojan kädellä oli
punainen ruusu....

Kunnioittaen,
MINAOLENISA.COM 12.11.2006 KLO; 05.30

http://vanhemmat.com/phpbb/viewtopic.php?t=1349

Kaikille isille erittäin paljon onnea!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Juu. Kiitos vain onnitteluista PiPille!

Isänpäivän historia juontaa USA:sta, mutta sen syntyhistoriaa tai alkuperää en tiedä. Vuonna 1949 ruotsalaiset kauppiaat (huom: kauppiaat!) ehdottivat, että Pohjoismaissa alettaisiin viettää isänpäivää marraskuun toisena sunnuntaina.
Toisin sanoen Isänpäivän alkuperä ei ainakaan meillä ole kovin ylevä, koska se on kauppiaiden ideoima. "Kauppa se on kun kannattaa", Isänpäivänäkin.

Kiitos silti aiheen avaajalle vilpittömästä huomavaisuudesta!

Vierailija

Ajatus on tärkein!

Isä on tärkeä lapsille, ainakin minun lapsille. Tiedän, koska olen keskustellut lasteni kanssa.

Ja myös minulle oli isä tärkeä!

Vierailija

Ei se homma juhlapyhillä ja korulauseilla kaunistu. Se on sellaista miksi se arjessa muotoutuu kenelläkin. Koko skaala: Riemusta synkimpään suruun.

Vierailija

PAH... Kauppiaitten keksintö virkistää turhan tavaran
myyntiä hiljaisella kaudella ennen Joulun älytöntä ryysistä

HIRVITTÄVÄÄ tämä lahjontapakko ( Ei, ei "BUSHMAN" katkera ole,
sai lahjuksia kyllä, kaksi tytärtä ja vaimo ), miten selviää taas
joulusta ... olisi ohi vaan jo !!!

"Tavara korvaa tunteen", sanoivat KOMUKAT.

Jotain järkevää niiltäkin s....ta !

AI mutta... se oli tuo kiltti "Ti-ti" ( vai oliko se titi, unohdin jo....
no, se kauniskenkäinen tyttö kuitenkin ! ) joka kirjoitti....
HÖÖH... unohda äskeinen Wanhan Miehen Katkera Purkaus .. !!!

Vierailija
Ayla
BUSHMAN, long time no see
......kenkäinen tyttö....

Mies

ONKO...huh.. !

Entäs sinä ?

ONKO täällä yhtään TOSI naisia ???

Vierailija
Ayla

Mies

Mistä niin päättelet?

Lapseni sanovat kyllä minua äidiksi ja isijään isiksi tai yks papaksi!

Hitto, olenko minä erehtynyt ja johdattanut lapseni harhaan!

Vierailija

Hmm.. ottia tuota. Poikkean aiheesta, onnittelin isääni aamulla. Itse en ole isä, mutta kyllä sitten joskus . Näillänäkymin lähempännä v 2020.

Vierailija
Mestariampuja PiPi
Ayla

Mies

Mistä niin päättelet?

Lapseni sanovat kyllä minua äidiksi ja isijään isiksi tai yks papaksi!

Hitto, olenko minä erehtynyt ja johdattanut lapseni harhaan!

HELEPOTTAA... .

Vierailija
Ayla

Mies

OOKKO nää "Ayla" neekeri

( "BUSHMAN" pitää Mustista )

Vierailija

Tuossa juuri nautiskelin isänpäivä-pitsan ja hyvää oli. Aamulla sain lasten tekemät kortit sänkyyn, laulun ja kupposen kahvia. En voisi enempää vaatia täydelliseltä isänpäivältä. Vaimon "lahja" putkahtaa sitten ensi kesäkuussa

Vierailija
Vaahtis
Tuossa juuri nautiskelin isänpäivä-pitsan ja hyvää oli. Aamulla sain lasten tekemät kortit sänkyyn, laulun ja kupposen kahvia. En voisi enempää vaatia täydelliseltä isänpäivältä. Vaimon "lahja" putkahtaa sitten ensi kesäkuussa

JOO, se kuppi kahvia sängyssä on aika tavallista,
joskus kaatuu koko kannukin !

Taisit saada vaimolta jo ennakkoa ?

"Monilla julkimoilla on yllätysvauva,
sitä on edeltänyt yllätysmuna"

Vierailija

Onnea vaan kaikille isille minunkin puolestani.

Omani on haudassa, mutta ne vähät muistot mitä on, ovat kultaakin kalliimmat.

Vierailija
Kuukkeli
Onnea vaan kaikille isille minunkin puolestani.

Omani on haudassa, mutta ne vähät muistot mitä on, ovat kultaakin kalliimmat.

SAMOIN on "BUSHMAN":in isä, jo toistakymmentä vuotta maannut
haudassaan, äiti yli kaksikymmentä, rauha heidän sieluilleen !
Omien vanhempien poismenon shokki jollain tavoin pyyhkii heidät
muistista ensimmäisiksi vuosiksi, sitten kymmenen vuoden päästä
huomaa ykskaks kaipaavansa isää / äitiä oikein tosissaan, riippumatta
mikä on oma ikä ... muistot OVAT kultaakin kalliimpia, totta !

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat