Voimala tehtävä

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eli siis aattelin kysyä täältä tälläiseen tehtävään ratkaisua.

Tarkoituksena on, että jokaisesta voimalasta (V) menisi yksi linja yhteen kotiin (K), eli siis yhteensä 9 linjaa.

Linjat eivät saisi osua toisiinsa, eikä niiden tarvitse olla suoria.

edit.

Tarkemmin: jokaisesta voimalasta pitäisi lähteä kolme linjaa ja jokainen linja pitäisi mennä eri kotiin, eli siis yhteensä 9 linjaa.

Kommentit (12)

Paul M
Seuraa 
Viestejä8560
Liittynyt16.3.2005

Määrittele tarkemmin. Tuollaisella määrittelyllä minä vetäisin kolme suoraa alas jokaisesta V:stä yhteen K:hon. Tai oikeammin valitsisin yhden K:n noista je vetäisin kaikista voimaloista siihen yhteen ne kolme linjaa jokaisesta voimalasta.

Hiirimeluexpertti. Majoneesitehtailija. Luonnontieteet: Maailman suurin uskonto. Avatar on halkaistu tykin kuula

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Keskimmäiseen kotiin menee vain kaksi linjaa.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

babun kuva oli muuten oikein, mutta viimeisestä voimalasta menee kaksi linjaa samaan kotiin ja yksi koti on näin ollen jäänyt välistä (keskimmäinen).

Joku väitti että tämä on mahdollinen tehdä, siksi täältä kysyin tätä.

Vierailija
Greed
babun kuva oli muuten oikein, mutta viimeisestä voimalasta menee kaksi linjaa samaan kotiin ja yksi koti on näin ollen jäänyt välistä (keskimmäinen).

Joku väitti että tämä on mahdollinen tehdä, siksi täältä kysyin tätä.

kato niinpä meniki, meni aivan ohi

Vierailija

Ikivanha, ja mahdottomaksi todistettu.

Aiemmin koteihin piti vetää joka kotiin vesi vesilaitokselta sähkö sähkölaitokselta ja puhelin puhelinlaitokselta eivätkä ne saaneet leikata keskenään. Silloin tehtävässä oli jotain järkeäkin.

Kuka nyt haluasi vetää kolmesta eri sähkölaitoksesta joka kotiin, niin ellei kyseessä ole kolme tuulivoimalaa, jolloin riittää kun yksi kolmesta toimii... mikä sekin on aikamoista toiveajattelua!

Vierailija

Joo, kyllä mä taipuisin vähän siihen, että ifeun on oikeassa, tai itselle ainakin tulee juuri tuo ongelma vastaan. Olis kyllä mielenkiintoista nähdä ratkaisu, ellei se sit ole sellanen apisratkaisu että "vedetään piuha tuohon toiseen voimalaan niin sähkö kulkee sen piuhojen kautta".

Vierailija
babun
Joo, kyllä mä taipuisin vähän siihen, että ifeun on oikeassa, tai itselle ainakin tulee juuri tuo ongelma vastaan. Olis kyllä mielenkiintoista nähdä ratkaisu, ellei se sit ole sellanen apisratkaisu että "vedetään piuha tuohon toiseen voimalaan niin sähkö kulkee sen piuhojen kautta".

Tottakai olen oikeassa. Tämä on ikivanha pulmatehtävä eikä sillä ole mitään tekemistä sähkön kanssa, kunhan vaan yritetään vetää viivoja pallukoista toisiin viivojen risteämättä. Ei muuten onnistu.

Vierailija

Vanha. Kuten ratkaisukin. Tarvitse kuin oikaista yksi linja joko toisen kodin tai voimalan tontin poikki. Sitähän ei missään kielletty.

Uusimmat

Suosituimmat