Ajateltavaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kaikkeuden ymmärtäminen ja totuus on kaikkien ajattelevien ihmisten mielessä jollain tapaa. Meillä länsimaissa keskustelu on pääsääntösesti tiede vs. uskonto, näihin asioihin liittyen.

Jos kuitenkin ajatellaan lukuisia muinaiskulttuureja, moista väittelyä ei ( korkeasta kehityksestäkään huolimatta ) ole esiintynyt. Heille vastaus on ollut luonto. Kuten tieteenki totuudet ovat luonnosta, kaikkeudesta. Muinaskulttuureissa on otettu vain hieman erilainen näkökanta.

LSD, meskaliini, psilosiini/psilosybiini, DMT jne.

Lainauksia:

"I believe with the advent of acid we discovered a new way to think, and it had to do with piecing together new thoughts of your mind. Why is it that people think it's so evil? What is it about it that there is scares people so deeply? Because they are afraid that there is more to reality than they have ever confronted. That there are doors that they're afraid to go in and they don't want us to go in there either because if we go in, there we might learn something that they don't know. And that makes us a little out of their control.'

'He's losing his mind, and feels it going!'

'You're intoduced to lsd, an' it's not like taking some other drug for instance like marijuana or something, hm, well, you know, it's altogether a new thing, and you actually can have a religious experience, and, hm, and it can be even more important than reading the bible six times or becoming a pope or something like that, you know..."

- Ken Kesey

"'The common way to think about the nature of the human mind, is that it is either sane or insane. LSD hints to us that there is an area of the mind which could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle, with a fine split in it. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."

- Unknown

"I became tuned in on the network of neurological signals and cellular wisdoms that radiate at hundreds of millions per second."

- Timothy Leary

Linkkejä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Timothy_Leary

http://en.wikipedia.org/wiki/Ken_Kesey

http://en.wikipedia.org/wiki/Bill_Hicks

http://en.wikiquote.org/wiki/Bill_Hicks

Tämä perussuomalainen, länsimainen käsitys 'huumeista' on hyvin harhaanjohtava.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Paras anti kehon ulkopuolisilla kemikaaleilla ihmiselle on psykoosi, en kuitenkaan suosittele sitä kenellekkään. Islamin mukaan päihteet ovat haram=pyhää ja Luojalleen alistuneen ei tule kajota pyhään.

Päihteet saattavat katkaista alkaneen unen, Jumalan luvalla. Ja se on hyvin kivuliasta.

Useimmissa tapauksissa ne kuitenkin eksyttävät yhä kauemmaksi.

Nuorena saattaa ihannoida huumeita ja niihin liittyviä kultteja, mutta ne kuuluvat tietämättömyyteen ja ovat hyvin tuhoisia, jollei Jumala puutu asiaan.

Vierailija
skOh
Haha että sellai

Käsitätkö lainkaan kuinka uskomattoman väärässä olet?

No kuinka paljon itse olet vetänyt? Ja mitä aineita?
Voit tietysti kuulua johonkin harvinaiseen kastiin joka ottaa happoa kerran vuodessa ja saa siitä irti jotakin hyvää Jumalan luvalla. Mutta itse en löytänyt kemikaaleista muuta hienoa kuin psykoosin, jossa aineet kävivät täysin tarpeettomiksi.

Sitten niitä, jotka eivät ole psykoosiin saakka päässeet tiedän paljon ja niitäkin, jotka eivät ole jostain syystä välittänyt enää palata psykoosistaan. On minulla toki ymmärrystä sellaisellekin.

Itselläni kyllä ei ole nimen omaan LSDstä juurikaan kokemusta, mutta se johtuu vain siitä, ettei Jumala tahtonut niin. Itse olisin kyllä tahtonut.

Vierailija

Kyllä munkin isä sanoi että huumeet ovat oikotie, ja sinänsä vaarallinen ja huono vaihtoehto saavuttaa jotain korkeampia tietoisuuden tasoja.

Ehkä niihin ei kylä pitäisi suhtautua sillä tavoin, vaan yleensäkin mielen heikentäjinä.

Ihmisen tulisi pysytellä siinä tajunnantilassa, missä hän on. Muuten tulee vääristymiä.

Vierailija

Avauksessa nimetyt aineet, paitsi LSD, eivät ole kemikaaleja.

Itse en käytä kyseisiä aineita.

Jumalalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

'Voi katkaista unen', voit toki elää unessasi, se ei minua haittaa, mielummin itse elän todellisuudessa.

Avauksessa esitettyjen psykedeelien kammoksuminen on tietämättömyyttä. Eikä niistä voi länsimaisessa kulttuurissa vetää johtopäätöksiä, koska käytön motiivi on väärä, pääsääntösesti.

Kehotat hakemaan tietoutta esim. koraanista. Luotan jumalaan, että hän näyttää tien. Etkö itse osaa elää moraalisesti/eettisesti? Jos et käsitä oikean ja väärän eroa itse, turvaudu toki koraaniin, raamattuun, aku ankkaan tai mihin haluat, jos se sinua auttaa.

Vierailija

Väärin, Armitage.

Noiden psykedeelien käyttöön vanhoissa kulttuureissa liittyy aina oikea viisaus käytöstä, käytön oikea motiivi ja ymmärtäminen. Ei länsimainen 'avarrampa tajuntaa jei'.

Se on ollut puhdas keinoa tutkia itseä ja ympäristö silmin, jotka pysyvät muutoin kiinni.

Vierailija
skOh
Avauksessa nimetyt aineet, paitsi LSD, eivät ole kemikaaleja.

Itse en käytä kyseisiä aineita.

Jumalalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

'Voi katkaista unen', voit toki elää unessasi, se ei minua haittaa, mielummin itse elän todellisuudessa.

Avauksessa esitettyjen psykedeelien kammoksuminen on tietämättömyyttä. Eikä niistä voi länsimaisessa kulttuurissa vetää johtopäätöksiä, koska käytön motiivi on väärä, pääsääntösesti.

Kehotat hakemaan tietoutta esim. koraanista. Luotan jumalaan, että hän näyttää tien. Etkö itse osaa elää moraalisesti/eettisesti? Jos et käsitä oikean ja väärän eroa itse, turvaudu toki koraaniin, raamattuun, aku ankkaan tai mihin haluat, jos se sinua auttaa.

Korjaan sinua, että kaikki mainitsemasi aineet ovat kemikaaleja. Toiset niistä ovat Luojan luomia ja LSD ihmisen syntetisoima sellainen.

Noista mainitsemistasi on itselläni kokemusta lähinnä vain Psilosybiinistä.

Älä sitten kammoksu myöskään Daturaa, DXMää, Amaniittoja Oopiumia...etcetera.

Ovatkoko väitteesi:
"Jumalalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä."
ja
"Luotan jumalaan, että hän näyttää tien."
ristiriidassa keskenään?

Vierailija
skOh

Noiden psykedeelien käyttöön vanhoissa kulttuureissa liittyy aina oikea viisaus käytöstä, käytön oikea motiivi ja ymmärtäminen. Ei länsimainen 'avarrampa tajuntaa jei'.

Se on ollut puhdas keinoa tutkia itseä ja ympäristö silmin, jotka pysyvät muutoin kiinni.

Tuossa varmaan oletkin osittain oikeassa. Mutta luulenpa että silloi, samoin kuin nykyisinkin on ollut väärin käyttäjiä yhtälailla, kuin heitäkin, jotka käyttävät "oikein".

Vierailija
skOh
tarkotin sanoa Luotat* jumalaan

Selvä. Ei siis ristiriitaista. Luotan kyllä.

Kehoitit minua toisessa thredissä "perehtymään" itse asioihin. Saattaa olla että alkaloidit ovat aine ryhmä, johon olen perehtynyt niin hyvin kuin suinkin. Ja voin kai siksi olla suosittelematta sitä tietä. Kuitenkin niidenkanssa pätee se että niistä ei voi tietää mitään, perehtymättä itse.

Vierailija

Väärinkäyttö oli heimokohtaista, joko koko heimo käytti hyvin intensiivisesti, jopa päivittäin, tai sitten se oli viisausriitti, pyhä riitti.

Se mitä ajan takaa, on näkemykset, itsensä tunteminen ja luonnon arvostaminen.

Ei ole ihan satunnainen ilmiö, kun taiteilija saavuttaa 'itsensä' teoksissaan psykedeelien kautta, aivan jopa yhden kerran jälkeen. Lienee hyvä esimerkki muuan Bill Gates, joka aikanaan ohimennen mainisti saaneensa 'some revolutionary ideas'

Vierailija
Abdu-Rahman
skOh
tarkotin sanoa Luotat* jumalaan

Selvä. Ei siis ristiriitaista. Luotan kyllä.

Kehoitit minua toisessa thredissä "perehtymään" itse asioihin. Saattaa olla että alkaloidit ovat aine ryhmä, johon olen perehtynyt niin hyvin kuin suinkin. Ja voin kai siksi olla suosittelematta sitä tietä. Kuitenkin niidenkanssa pätee se että niistä ei voi tietää mitään, perehtymättä itse.

En suinkaan tarkottanu huumeita, vaan historiantutkimusta, muita uskontoja jne, eli iha tieteellistä tutkimusta 'perehtymällä'. Ei viisautta saavuteta tietenkään millään aineella, sitä vain täydennetään

Vierailija

Ja mikä saa sinut ajattelemaan, etten suhtautuisi avoimesti historiantutkimukseen tai muihin uskontoihin? Väitätkö kenties että historian tutkimus voisi parhaimmillaankaan olla puolueetonta?

Vierailija

Tarkoitan, että jos henkilö pääsee transsitilaan ilman mitään on se aina parempi kuin transsiin pääseminen jonkun psykedeelin avulla. Ja sellainen ihminen joka pääsee luonnostaan siihen, on selkeästi enemmän "tarkoitettu" saavuttamaan sellaisia tiloja kuin sellaiset jotka tarvitsevat psykedeelejä.

Ihan sama kuin luonnostaan lahjakkaan uimarin on parempi harrastaa uimista kuin uimataidottoman. Jälkimmäinen kun voi hukkua kovin herkästi uidessaan.

Aina voi tietenkin yrittää, mutta sitä siis tarkoitin aiemmalla viestillä. Jos tämä nyt yhtään teki asiaa selvemmäksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat