Tyttökama ja poikakama

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen ollut huomaavinani, että naiset ja miehet ostavat erilaisia tavaroita kotiinsa. Miehet tuppaavat ostamaan välttämättömimmät mööpelit ja sen jälkeen mielenkiinonkohteitaan...
Täytyy myöntää, että jos asuisin yksin, asuntoni saattaisi olla enempi sisustettu eksoottisilla kasveilla, eläimillä sekä erähenkisillä että tiedetavaroilla.
Naiset taas ostavat tavaroita visuaalisuuden ja sisustuksellisuuden mukaan, asunto näyttää sievältä ja on joissain tapauksissa -kieltämättä kauniilla, mutta miesten kannalta mielenkiinnottomilla koristetilpehööreillä sisustettu.
Tiedänpä erään kihlattuni ystävättären, joka on hyllynsä kirjatkin valinnut sen mukaan että selkämykset sopivat muun sisustuksen väriin

Onko noin että miehet sisustavat enempi mielenkiintojensa ja pelkistetyn käytännöllisyyden mukaan, naiset taas visuaalisuuden?

Sivut

Kommentit (19)

Toope
Seuraa 
Viestejä23135
Liittynyt23.7.2006
taiteilijatyyppi
Olen ollut huomaavinani, että naiset ja miehet ostavat erilaisia tavaroita kotiinsa. Miehet tuppaavat ostamaan välttämättömimmät mööpelit ja sen jälkeen mielenkiinonkohteitaan...
Täytyy myöntää, että jos asuisin yksin, asuntoni saattaisi olla enempi sisustettu eksoottisilla kasveilla, eläimillä sekä erähenkisillä että tiedetavaroilla.
Naiset taas ostavat tavaroita visuaalisuuden ja sisustuksellisuuden mukaan, asunto näyttää sievältä ja on joissain tapauksissa -kieltämättä kauniilla, mutta miesten kannalta mielenkiinnottomilla koristetilpehööreillä sisustettu.
Tiedänpä erään kihlattuni ystävättären, joka on hyllynsä kirjatkin valinnut sen mukaan että selkämykset sopivat muun sisustuksen väriin

Onko noin että miehet sisustavat enempi mielenkiintojensa ja pelkistetyn käytännöllisyyden mukaan, naiset taas visuaalisuuden?

Nainen ja mopon kaasari...

"Siirtolaisuuden hyväksyminen kehitysmaista oli pahin virhe, jonka länsimaat tekivät Toisen Maailmansodan jälkeen." - Toope

Peili olisi se keksintö, jota arabialainen ja islamilainen maailma tarvitsisi. He voisivat sen kautta nähdä syyllisen siihen, miksi omat yhteiskunnat eivät toimi.

http://tinyurl.com/jbs6kqp

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Lienen todistettavasti nainen (ainakin näin väittää umpihetero poikaystäväni) ja minun kämppäni ei todellakaan ole "sisustettu". Tuonnoin kun huoltomies tuli tekemään jotain pikkukorjausta, hän sanoi ensin "Ai tää oli tää asunto" ja sitten , katseltuaan tovin ympärilleen: "Sulla on aika paljon tavaraa." Tulin kehaisseeksi että nuo kattoon ketjuilla ripustetut jääkaapinritilät on niin käteviä kun sinne voi survoa kaiken sellaisen mitä ei halua pitää katsekorkeudella, ja mies säpsähti silmin nähden ja tuijotti hetkisen katonrajaan.

Huhhuh.

Jaa juu, tarvitsisin lisää kirjahyllyä. Entisissä kolmessa on kirjoja kolmessa kerroksessa.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija

Ylimääräisestä roinastahan voi myös luopua, viemällä vaikka kierrätykseen. Roina kerää pölyä, koska niiden pinnoilta on vaikeampi pyyhkiä.

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Entä jos ihanoikeestitosissaan tarvitsee kaikkea sitä tavaraa minkä on kotiinsa haalannut?

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
Pikku Gen
Entä jos ihanoikeestitosissaan tarvitsee kaikkea sitä tavaraa minkä on kotiinsa haalannut?

Ihanko oikeasti tosissasi tarvitset ihan kaikkea sitä mitä olet kotiisi laahannut? Tiedän ihmisiä, jotka keräävät kaikenlaista rojua, koska löytävät jostain halvalla, ajattelevat että ehkä joskus, mutta eivätpä sitten kuitenkaan tarvitse. Jos kävisin kylässäsi, niin voisin ihan varmasti heti nimetä ainakin 10 esinettä, joita et oikeasti tarvitse. Luulet vaan että tarvitset.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Dredex
Pikku Gen

Ihanko oikeasti tosissasi tarvitset ihan kaikkea sitä mitä olet kotiisi laahannut? Tiedän ihmisiä, jotka keräävät kaikenlaista rojua, koska löytävät jostain halvalla, ajattelevat että ehkä joskus, mutta eivätpä sitten kuitenkaan tarvitse. Jos kävisin kylässäsi, niin voisin ihan varmasti heti nimetä ainakin 10 esinettä, joita et oikeasti tarvitse. Luulet vaan että tarvitset.

Kyllä kaikkea tavaraa kannattaa kerätä, laajasti ihan mitä vaan.

Vierailija

Kannattaa tehdä luettelo tavaroista ja tehdä sarakkeet joisin merkkaa onko käyttänyt milloin jotain tavaraa. Luettelosta voi tulla pitkä mutta merkinnät jakautuvat muutaman tavaran kesken. Suurimmalle osalle ei merkintöjä juuri tule.
Jo se sen luettelon teko voi olla hikinen urakka. Ainakin itselläni niin on.

Siitä on se hyöty että voi jaotella tavarat siten että useimmin käytetyt ovat helpommin käsillä. Voi myös tarkistaa omistaako jo jotain ettei osta turhaan uutta.

TERÄS NALLEPUH
Seuraa 
Viestejä5662
Liittynyt31.1.2008

Mää keräilen kaikennäköstä, ei mulla paljoaa oo tavaraa kun ei ole rahaa tuhlata. Iloissita pehmoleluista pidän ja ne on kivoja koristeita. Dvdt ja paperit on hyllyjen päällä vähän sikin sokin. Samaten muutkin roinat. Kyllä mää löydän tarvittavat tavarat aina. Se on aika ahdistavaa jos kaikki olisi järjestyksessä. Jotenkin kolkko olisi tunnelmaltaan. Asunto minusta pitää näyttää asutulta, eikä kiiltokuvalta.

Keittiö on tietysti hyvä pitää siistinä ettei bakteerit sun muut rupee leijailemaan ja pesimään.

Olen syönyt hunajapurkin ja minusta tuli.. SUPER PUH!! TITTIDII!!
Kaikkien aikojen paras BB asukas: BB-Marika (SBB6)

syytinki
Seuraa 
Viestejä8909
Liittynyt18.8.2008
tiäremiäs
Dredex
Pikku Gen

Kyllä kaikkea tavaraa kannattaa kerätä, laajasti ihan mitä vaan.

Kyllä ehdottomasti. Kun sitä on tarpeeksi kertyny on hauskaa löytää kotoaan jotain odottamatonta. Mulla on se Toopen kaipaama mopon kaasarikin.

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Itselläni ei ole mitään turhaa kämpässäni. Minimaalisesti kaikki se mitä tarvitsen. En ole kovinkaan materialistinen. Toki haluaisin että kämpässäni olisi näkyvissä jokin naisen kädenjälki. Esim verhot voisi vaihtaa, kunnollisen sängyn vois ostaa ja sellaista pientä. Noista koululaisajoista säilyneistä hyllyistä ja lipastoista ja pöydästä voisi pikkuhiljaa hankkiutua eroon.

Sitä inhoaa shoppailua. Hassua se vielä että työskentelen alalla jossa joutuu vaaditaan sisutamiseen silmää. Osaan toki sisustaa ja tiedän teoriat mutta ehkä johtuu siitä etten osaa oikein itseäni arvostaa. Jos jotain hankkii pelkästään itselleni niin sitä aina pohtii tarviiko välttämättä sitä. Sisustus ja huonekalut ovat ennenkaikkea käytännöliset ja olen lähtenyt siitä käytännöllisyydestä liikkeelle. Kaikella on tarkoitus.

Oon hommannu kyllä peilejä ja taulun kehykset johon teen sellaisen kuvan. Joskus koululaisena minulla oli seinä joka oli täynnä piirustuksia ja maalauksiani. Nykyään yksi iso ilmoitustaulu jossa esillä kaikenlaista keskeneräisiä projekteja etten niitä unohtaisi.

Joskus ajattelin että olisi hienoa sellainen luolamiesjuttu jossa olisi hevosien ja härkien kuvia, kädenkuvia ja sen semmosia mutten tiedä olisiko se tyylikästä vaiko ei. Ainakin se sopisi minulle hyvin.

Vatkain
Seuraa 
Viestejä27432
Liittynyt4.3.2008

Mullon kaikkia lamppuja ja valaisimia. Siis pöytä- ja lattiamallisia useita. En tykkää kattovaloista. Sitte joka paikka on täynnä kirjoja ja vaatteita saattaa olla jossain semmonen rytöläjä. Mulle kertyy aina kaikkea settiä, mutta nykyään ei enää onneksi ole niin kamala tavaran säästämisvimma kuin lapsena/nuorempana.

Hämmentää.

Vierailija

Haluaisin olkkariin lasipöydän jonka jalustana olisi vanha v-8 moottori. Mietin myös vakavasti moottoripyörän tuomista sisälle tallista.. esim ruokapöydän voisin viedä pois tieltä.
Varmaan ikinä syöny tossa pöydässä, aina romua ja lehtiä täynnä.
Kellarin yhdessä huoneessa on iso vanha vesipumppu paikoillaan. Vuosiin sitä ei ole käytetty, mutta on niin hieno että olkoon siinä patsaana. Voimavirrasta olen vaan sulakkeet irrottanut ja siivonnut romut ympäriltä että se näkyy hienosti.
TV:n sisustushintit saisi slaagin meikäläisen asumuksessa.

Vierailija
sähköputkimies
TV:n sisustushintit saisi slaagin meikäläisen asumuksessa.
Vitun sisustus! Pinkki dildo nurkkaan ja se on niin amazing!

Barbaari
Seuraa 
Viestejä13621
Liittynyt4.10.2007

Olen jonkinlainen käytännöllisyysfriikki. En siinä mitään pahaa ole mutta jotkin ihmiset pitää hassuna kun on pyöreä pöytä sen takia että piirrosteni takia pyörin usein sen ympäri pohtien ja sen yllä laskettava kolmiosainen kattovalaisin. Pöydänkin olen rakentanut siten että sen saa avattua valopöydäksi tarvittaessa. En pidä mattoja muuten kun eteisessä kun pölisevät ja toiseksi kun kulkee avojaloin niin kätevästi sitä tuntee milloin pitää siivota. Sitten on sellainen kattovalaisin tuuletin kun pidän sellaisesta kesähelteellä.

On sellaisia peilejäkin tullut hommattua joilla myös on jännä tarkoitus sisustuksessa.

Sitten pitäs asentaa sellainen valaistu taulukehys johonkin ja siihen pitää suunnitella sellainen sinisävyinen maalaus. Sellaisiin elämän sinisiin hetkiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat