Luonnonkalat akvaariossa -okein vai ei?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen nuorempana harrastanut akvaariopuuhaakin.
Minun akvaariossani -85 litrainen- oli aikoinaan mm. salakkaa, kiiskeä, kivisimppua, kivennuoliaista, töröä ja ruutanaa -vain pari kappaletta kutakin.
Kaikki olivat siis talouskalaksi kelpaamattomia roskakaloja, ja helppohoitoisia
-kasvoivatkin hyvin, ruutanat ja töröt jopa kutivat akvaariossa.
Kaikki söivät akvaariokalan ruokaa, kivisimpuille ja kiiskille tosin piti syöttää kärpästoukkia, surviaissääskentoukkia tms pilkkisyöttejä, kesäisin luonnonötököitä.
Sopeutuivat huoneenlämpöön ja elivät useita vuosia... elävät vieläkin, annoin muille kylmävesiakva-harrastajille kun aloin hankkia vaihtolämpöisiä lemmikkejä. Mitä sanotte tästä ideasta, ekologinen ja edullinen akvaario.

Kommentit (4)

Vierailija

Tässähän on nyt kysymys siitä että ketään eläintä ei kuuluisi pitää vankeudessa ei siis ketään eihän siinä mitään hienoa ole että vangitsit nyt taas uuden lajin akvaarioon tommoista tehdään ja on aina tehty!

Volitans
Seuraa 
Viestejä10670
Liittynyt16.3.2005
taiteilijatyyppi
Olen nuorempana harrastanut akvaariopuuhaakin.
Minun akvaariossani -85 litrainen- oli aikoinaan mm. salakkaa, kiiskeä, kivisimppua, kivennuoliaista, töröä ja ruutanaa -vain pari kappaletta kutakin.
Kaikki olivat siis talouskalaksi kelpaamattomia roskakaloja...

Kiiskestä saa erinomaisen kalaliemen. Ellen aivan väärin muista, niin niitä toimitettiin aikoinaan Venäjä hoviin.

Kovin pieni oli tuo akvaariosi kalojen määrään nähden. Hyvin olet otukset kuitenkin hoitanut, kun olet ne saanut kutemaankin. Tiesitkö kalojen sukupuolen?

Vierailija

Tässä ei ole mitään ongelmaa, mikäli ruokit ja huollat akvaariotasi. Pääasia on lajin säilyminen, mutta turha kiduttaminen on aina kielletty.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Ei taida ruutanan tai kiisken säilyminen lajina olla kiinni akvaariokasvatuksesta. Poikasena pyydystettiin tulitikkuaskin mittaisia haukia heinäsilmukalla joesta. Silmukka piti varovasti ujuttaa hauen pään yli kalan kidusten taakse ja nykäistä. Pyrstön kautta ei oikein onnistunut; pieninkin hipaisu kalan takaeviin ja - viuh - hauki ampaisi tiehensä.

Kiinni saatu hauen pienoismalli oli upea! Akvaariossa sitä olisi ehkä voinut jonkin aikaa pitää, mutta enpä hennonnut komeaa luontokappaletta lasilaatikon tunkkaan teljetä.

Uusimmat

Suosituimmat