REKKARUUHKA-Suomi aina yhtä rähmällään !!!

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

NO voi JUMA !!!

Suomen ratkaisu... "kovat keinot" ( omaa kansaa vastaan ? )
ovat sitä, että pistetään 2.5 milliä verovaroja paremman tien raken-
tamiseksi ryssille, kun vika on 100%:sti näiden tullissa ja
rekat 85-90%:sti ryssän rekkoja !!!

RYSSÄNHÄN aiheuttamansa ongelma tulisi ratkaista ja maksaa,
hehän tuosta rekkarallista hyödynkin saavat ???
Roima TIETULLI vain, laittavat nekin joka päivä uusia maksuja !

MUTTA, täällähän ollaan AINA yhtä rähmällään itään, länteen ja etelään,
ai niin, pohjoinen unohtui !

Israel lähetti YK-aseman tuhosta raportin, josta "ei selviä yhtään
mitään" ja meidän Matti sanoo "Raportti on täysin tyydyttävä" !

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Kun yrittää liian suuria, enmmän kuin voimat riittävät, joutuu rähmälleen. Niinhän kävi myös Suuressa sodassa. Ei ole ihmisen voimien mukaista ruveta painimaan karhun kanssa!

Onko tehty laskelmia, paljonko tuo miljoonan rekan vuodessa ralli kuluttaa
tienpintoja? Suomihan antaa väylät käyttöön ihan lahjaksi, sen sijaan, että perisi liiketaloudellisesti perusteltavat käyttömaksut. Niillähän vastineeksi voitaisiin rakentaa niille ihan omat moottoritiet odotusalueineen ja odotusaikaa varten palveluineen.

Huolimatta liikenteen pääsystä vauhtiin jo vuosia sitten Suomessa ei johda rajalle saakka yleensäkään mitään moottoritietä. Joten oman maan kansalaiset ja ihan omissa paikallisissa tehtävissään olevat ajoneuvot
joutuvat puikkelehtimaan tuon rallin seassa henkensä kaupalla. Ja niin myös rajan asukkaat ovat jo suuttunet sosdemiministereihin. Ja suuttuvat vielä kepulistisiinkin.

Liikenneministeri Susanna Huovinen touhuua, ja saadaankin aikaan
satamiin asti ulottuva vuoronvarausjärjestelmä. Keväällä, kun maa sulaa,
aletaan kai rakentaa moottoritietä. Sosdemit eivät silloin liene enää hallituspuolue.

Ei Kekkosen aikoina, kun ihmiset määrättiin työttömyystöihin, ja huonompiin parakkeihin kuin mitä armeijalla, kyselty, onko maa routaista.

Susanna Huone touhuilussaan vaikuttaa melko tyhmältä, kuten useatkin valtiaina esiintyvät naiset. Mutta muu hallitus on, kuin ei asia kuluisi sille ollenkaan. Ja valtiovarainministeri Kalliomäestähän riippuu budjetin raottaminen rakentamisiin. Ja mahdollisen käyttömaksun, siis ehdotan tonnia/rajanylitys, määrääminen. Eipä ehdota.

Tasavallan presidenttikin, hänkin valtanainen, on kärkäs näyttämään itseään sopivissa tilaisuuksisa. Vaan tämä rekkaralli on asia, joka ei presidentti Tarjaakaan liikuta. Ihan joutavalta tuntuva ämmä.

MITÄ REKKARALLISSA ON TAPAHTUNUT JA TAPAHTUU, on tähän asti
jokseenkin Suomen vika. Sosdemihallinto aiheuttaen rekkatukoksia provosoi selkkausta, siitä on kyse.

Ai niin, jospa Björn Wahlroos puoliksi lahjamiljardeistaan ( kauppaahan eihän milaan saada puretuksia ja Sampoa takaisin valtiolle) antaisi lainaksi vaikka yhden rekkarallin kiirelliseen ratkaisuun, jos valtiolla ei juuri nyt ole käyttövaroja, vaikka verot ovat tuottaneet hyvin ja Outokumpuakin on myyty. Ja vaikka toisen miljardin lainaisi Venäjän tiestöä varten.Vaikkapa öljy-, kaasu- ja sähkösuorituksia vataan. Kun saattavat tulevanakin talvena uhata toimituskatkot.

Vierailija
ArKos itse

Ei Kekkosen aikoina, kun ihmiset määrättiin työttömyystöihin, ja huonompiin parakkeihin kuin mitä armeijalla, kyselty, onko maa routaista.



Miten ArKostakaan olisi töihin saatu, jos kaikenlaiset tekosyyt olisi
hyväksytty kieltäytymisen perusteeksi. Hyvää se sinullekin vain
teki lapionvarressa huhkiminen. Liikuntaa ja raikasta ilmaa, sitä
tarvitsisit varmasti vieläkin. Eläkekin voisi olla osin vastikkeellinen,
jotta vanhuksetkin saataisiin edes vähän liikkumaan!

ArKos itse

Susanna Huone touhuilussaan vaikuttaa melko tyhmältä, kuten useatkin valtiaina esiintyvät naiset.



Nyt iskit EK:n mies arkaan paikkaan. Alat arvostelemaan kauniimpaa
sukupuolta. Siinä menivät viimeisetkin sympatia pisteesi naiskirjoittajilta.

ArKos itse

Tasavallan presidenttikin, hänkin valtanainen,
Vaan tämä rekkaralli on asia, joka ei presidentti Tarjaakaan liikuta.
Ihan joutavalta tuntuva ämmä.



Ja vielä voimakas sivallus kaikkein pyhimpään.
Voi ArKos parka. Tämän jälkeen sinulla ei ole
ainuttakaan ystävää, ei edes kotikullerossa.
(paitsi, jos/kun pyydät anteeksi sokeita tölväisyjäsi!)

ArKos itse

MITÄ REKKARALLISSA ON TAPAHTUNUT JA TAPAHTUU, on tähän asti
jokseenkin Suomen vika.

Ja tämäkin vielä. Itsesääliin ja itsesyytöksiin vajoaminen.
Ryhdistäydy hyvä mies. Pakkaa kapsäkkisi, soita tilataksi
ja pyydä ajamaan suorinta tietä kotikulleroon.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Johan tuo jokseenkin välttämätön investointi olisi pitänyt tehdä vuosikausia sitten. Olisi siinä saattanut jokunen ihmishenkikin säästyä.

Venäjän tullille ei mitään mahdeta. Tuskin ne itsekään saavat - vaikak haluaisivatkin -sitä kuntoon seuravaan kymmeneen vuoteen vielä ainakaan. Siihen asti ei Suomessakaan enää voida vain katsella alati pahenevaa tilannetta.

Parempi tietysti vielä olisi ollut rakentaa kerralla se moottoritie valmiiksi.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

Onko se tosiaan moottoritiestä kiinni vai venäläisten tulliviranomaisten "työtavasta". Ei laajakaistan supernopeudestakaan ole mitään hyötyä, jos vastaava palvelin on hidas.

Rekoille pitäisi asettaa "tuntitaksa", jonka ne joutuvat maksamaan ajaessaan transitoliikennettä suomen läpi.

Samaan tapaan, kuin Italiassa on moottiritiemaksu, joka määräytyy ajetusta matkasta, mutta nyt muutettaisiin se vain aikaan.

Lähelle rajanylityspaikkoja tikettiluukut -johan alkaisivat jonot lyhetä.

Venäjähän ei kuulu EU:hun, joten tavaran ja työvoiman vapaa liikkuvuuskaan ei pitäisi olla ongelma; varsinkaan, kun tässä tapauksessa estetään liikkuvuutta.

Vierailija

Heh, hyviä kommentteja, leuka. Annoit oikein tyhjentävän vastauksen Bushmanin ongelmaan. sääli kyllä pehmo rähmä Halonen ei uskalla ottaa niitä käyttöön peläten, että putin tutisee kiukusta. Huoohh...Kekkonen, sääli, kun lähdit

Vierailija

NIIN, käsittämätöntä on tämä matelemisemme ....

AINOA järkeenkäyvä selitys lienee, että tämä sosialistiklikki
on niin läpeensä punapesty, ettei "lumous" haihdu, vaikka puna-
väri haalistui itse "isänmaassakin", komennot tulevat sieltä
edelleenkin... TIK-TAK...TIK-TAK ...TIK-TAK

Vierailija
BUSHMAN, long time no see
NIIN, käsittämätöntä on tämä matelemisemme ....

AINOA järkeenkäyvä selitys lienee, että tämä sosialistiklikki
on niin läpeensä punapesty, ettei "lumous" haihdu, vaikka puna-
väri haalistui itse "isänmaassakin", komennot tulevat sieltä
edelleenkin... TIK-TAK...TIK-TAK ...TIK-TAK

Joskin Bushkaksen teksti sinänsä on oikeistojulistusta, nyt sokea kana tai pikeminikin kukonpoika on löytänyt jyvän. On kyse TAISTOLAISJOUKKIOSTA, joka syntyi jo nuoruutensa aikoina 1970-luvulla, ja joka nyt on saanut vahvat valta-asemet. Ikä kylläkin alkaa heitä painaa. Vaan onhan uusiakin nimiä, kuten Paavo Arhinmäki, vastuuta ja valtaa ottamaan.

Se entinen Isänmaa, josta ohjaajakin aikana tuli opettamaan, kuin valtaa kohji pitää edetä nouattaen hyvää strategiaa, kuinka ryhmä pifdetäänkoossa ja varsinkin periaattessa lähellä, liian lähellä. olevia vastustajiksi havaittuja lannistetaan. Se entine iIsänmaa oli yleisesti monoliittine eli yhtenäinen. Uusi Venäjä, se ei olekaan yhtenäinen, vaan moniosainen, pluraalinen. Venäjän Federaation kommunistinen puolue, ynnä erinäiset usein puoliski fassitiset kommunismin ääriryhmät, ovat olemassa. Sieltä vaikutetaan Suomeen, sieltä yhä voi tulla ohjaajia sanomaan, MIKÄ ON OIKEA LINJA.

Putinistinen ja sitä edeltänyt Jeltsinin Venäjä. Siirtymävaiheessa riveihin sotkeutui myös kommunisteja, toki myös äärikansallisia. Teille esittäytyy putinisti, vaan mahdollisesti hän onkin kommunisti.

Ennenkin venäläisiin oli syytä noudattaa varovaisuuutta. Venäläinen on kauppamies, hän myy vaikka oman äitinsä. Ja varsinkin nyt, kun Venäjä
on osittunut moneksi, vaikka yleisesti putinistien hallitsema, on syytä kahdestikin katsoa, kenen kanssa oikein on tekemisissä.

Onneksi tänne syrjäiseen paikkaan harvoin tulee vieraita edes omasta maasta ja kunnasta.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Leuka
Onko se tosiaan moottoritiestä kiinni vai venäläisten tulliviranomaisten "työtavasta". Ei laajakaistan supernopeudestakaan ole mitään hyötyä, jos vastaava palvelin on hidas.



Erona digitaalianalogiaasi, rekat eivät katoa taivaan tuuliin lämpösäteilynä ellei niitä keretä vastaanottamaan riittävän taajaan. Moottoritie (jonka rakentamiseen Suomi on jo sitoutunut) tarjoaa sen sijaan enemmän tilaa jonottaa ja turvallisen liikenteen. Kaksi kaistaa suuntaansa ja välissä kaide ja nurmikko estävät kohtaamisonnettomuudet kokonaan ja ehkäisevät samalla myös ohitus- ja peräänajo-onnettomuuksia huomattavasti kunvastaantulijoita ei tarvitse varoa ja väistellä jonon ohi pyyhällettäessä. Vaikeki jonoa edes olisi, silti liikenne runsaan rekkaliikenteen seassa joka tapauskessa olisi hirmuisesti turvallsiempaa ja sujuvampaa moottoritietä myöden.

Leuka

Rekoille pitäisi asettaa "tuntitaksa", jonka ne joutuvat maksamaan ajaessaan transitoliikennettä suomen läpi.
[...]
Venäjähän ei kuulu EU:hun, joten tavaran ja työvoiman vapaa liikkuvuuskaan ei pitäisi olla ongelma; varsinkaan, kun tässä tapauksessa estetään liikkuvuutta.

Unohdat, että tuo kaikki transito- ja muu tavaraliikenne tuo samalla työtä ja valuuttaa Suomelle ja suomalaisille. Monta satamaa ja kymmeniä muita yrityksiä niiden yhteydessä Suomessa elää nykyään käytännössä pelkän venäjänkaupan varassa.

Jos venäläisrekkojen pääsyä suomeen rajoitettaisiin (kielloin tai maksuin) sen mukaan, kuinka Venäjän tulli sattuu milloinkin nikottelemaan, se tarkoittaisi samalla sitä, että Suomen satamia ja muita asiaan liittyviä yrityksiä alettaisiin niinikään säännöstelemään Venäjän tullin oikkujen mukaan. Laivat pitää saada purettua nopeasti ja tavaraa ei voida suomessa varastoida loputtomiin. Halvinta, ja kustannukset parhaiten vastaanottajapäälle siirtävää, on siirtää Venäjän tullin aiheuttama tukos rekkoihin. Laivojen seisottaminen tai tavaran varastointi suomalaisin taksoin suomalaisyritysten hoteissa olisivat omiaan näivettämään kalleudellaan koko tavaraliikenteestä ison osan. Tuskinpa suomalaiset ahtaajatkaan ammattiliittoineen tyytyväisiä olisivat ajoittaisesta päivän-parin pakkolomailusta Venäjän tullin satunnaisgeneraattorin ohjailemana.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

iisakka
Seuraa 
Viestejä848
Liittynyt30.9.2005

Venäläisille tullimiehille pitäisi vain laittaa tulospalkkaus. Tai sama lopputulos toisella tavalla: tullimiehille oikeus periä pari euroa joka rekalta omaan taskuunsa. Ehkä alkaisi rekkojen reipastahtinen rajan yli päästäminen kiinnostamaan?

Vierailija
Unohdat, että tuo kaikki transito- ja muu tavaraliikenne tuo samalla työtä ja valuuttaa Suomelle ja suomalaisille. Monta satamaa ja kymmeniä muita yrityksiä niiden yhteydessä Suomessa elää nykyään käytännössä pelkän venäjänkaupan varassa.



En ole rajoittamassa mitään muuta, kuin venäläisten tullivirkailijoiden mielivaltaa.

tullimiehille oikeus periä pari euroa joka rekalta omaan taskuunsa.
-> sitähän se käytännössä on: tullimies odottaa sitä "tippiä", ei lyö leimaa, kiemurtelee ja jono seisoo.

Transitoliikenteen sujuvuuden lisääntyminenhän päinvastoin kasvattaisi mielenkiintoa Suomea kohtaan luotettavana "porttina Venäjälle".

Yritän ilmaista itseäni selkeästi, mutta joillakin tuntuu olevan tarve aina vääristellä sanomaani Korjatkaa, jos ulosannissani on puutteita - yritän korjata niitä.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Leuka

En ole rajoittamassa mitään muuta, kuin venäläisten tullivirkailijoiden mielivaltaa.

Mutta ethän sinä sille mitään mahda! Eikä koko Suomessa kukaan muukaan. voidaan vain anella ja kerjätä ja toivoa parasta. Sinä kuitenkin ehdotit sellaisia konsteja joista koituisi paljon hallaa suomalaisellekin liiektoiminanlle, JOS se toimisi toivotulla tavalla jonojen poistajana. Jos ei, niin sitten sen vaikutus olisi mitätön.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Vierailija

Raja kokonaan kiinni ja suomalaiset kommunistiyrittäjät saunan taakse telotettavaiksi. Suomella voisi olla ihan oikeasti muita kauppakumppaneita kuin tuo ainut ryssälä, jossa ei ole todellakaan muuta myynti-artikkelia suomeen kuin HUOR*t

Vierailija
Kosh
Leuka

En ole rajoittamassa mitään muuta, kuin venäläisten tullivirkailijoiden mielivaltaa.



Mutta ethän sinä sille mitään mahda! Eikä koko Suomessa kukaan muukaan. voidaan vain anella ja kerjätä ja toivoa parasta. Sinä kuitenkin ehdotit sellaisia konsteja joista koituisi paljon hallaa suomalaisellekin liiektoiminanlle, JOS se toimisi toivotulla tavalla jonojen poistajana. Jos ei, niin sitten sen vaikutus olisi mitätön.

Mitähän se sinäkin tyhmä teekkari kuvittelet ymmärtäväsi liiketoimista.

Toisaalta, et sentään toivo itseäsi halltiukseen poistamaan seuraavan
vaalikauden aikan taantumushalltiuksessa Suomesta köyhyys.

Toisaalta, pää täynnä ei ole köyhä eikä kipeä. Ja mitä kalliimpi alkoholi, sen täydempi pää?

Vierailija
ArKos itse
Kosh
Leuka

En ole rajoittamassa mitään muuta, kuin venäläisten tullivirkailijoiden mielivaltaa.



Mutta ethän sinä sille mitään mahda! Eikä koko Suomessa kukaan muukaan. voidaan vain anella ja kerjätä ja toivoa parasta. Sinä kuitenkin ehdotit sellaisia konsteja joista koituisi paljon hallaa suomalaisellekin liiektoiminanlle, JOS se toimisi toivotulla tavalla jonojen poistajana. Jos ei, niin sitten sen vaikutus olisi mitätön.



Mitähän se sinäkin tyhmä teekkari kuvittelet ymmärtäväsi liiketoimista.

Toisaalta, et sentään toivo itseäsi halltiukseen poistamaan seuraavan
vaalikauden aikan taantumushalltiuksessa Suomesta köyhyys.

Toisaalta, pää täynnä ei ole köyhä eikä kipeä. Ja mitä kalliimpi alkoholi, sen täydempi pää?

Joka aiheeseenko sinäkin ehdit mesoamaan.
Jos ei hallitus kuvioista mitään ymmärrä, niin
on turha niitä kommentoida. Edellytykset
puuttuvat ArKosiltakin, täysin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat