Mitä selainta käytät?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Itse olen tykästynyt Operaan. Firefox:ista en pitänyt ja IE on hidas ku kihtinen mummo syksyllä.

Minä siis käytän Operaa.

Kommentteja! kommentteja!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Opera on edelläkävijä ja nopein. Firefoxin graafinen käyttöliittymä on käytännöllinen, mutta siinä on mielestäni käytetty huonoja teknisiä ratkaisuja (XUL, JavaScript).

Vierailija

Käytän Firefox2.0:aa, koska se toimii hyvin. Operaa olen kokeillut, mutta ei toiminut minulle niin hyvin kuin Firefox.

Vierailija

Käytän Firefoxia.

En siksi että se olisi paras, vaan koska se on kokemuksen mukaan ollut riittävän toimiva ja käytettävyydeltään sopiva minun käyttöön. Ei ole siis ollut tarvetta käyttää aikaa Operan tai muidenkaan selainten testaamiseen. IE:n ja Netscapen olen hylännyt erinäisistä syistä.

Vierailija

Käytän Konqueroria. Ehdottomasti paras selain mihin olen törmännyt, hallitsee http:n lisäksi myös ftp:n, ssh:n ja kasan muita protokollia (yhteistyössä muiden KDE-ohjelmien kanssa) ja toimii lisäksi tiedostoselaimena. Lisäksi osaa mm. ripata cd-äänilevyjä ja oikolukee myös tämän tekstin sitä mukaa kun kirjoitan käyttäen Voikkoa.

Ja kaikki tämä erittäin helppokäyttöisessä paketissa.

Ja lisäksi selain on nopea ja käynnistysaika on lyhyt, sillä Konquerorin käyttämä KDE:n kirjasto ladataan työpöytäympäristön käynnistyessä.

Ainiin, läpäiseepä tämä myös Acid2-testin!

Vierailija

Käytän Firefox 2.0:aa. Ei ole muista kuin IE:stä kokemusta tämän lisäksi. On toiminut jo kauan hyvin, joten en vaihda. Viikko pari sitten tatasin tämän uuden version.

Vierailija

Operaa
Ongelmana on lähinnä että välilehtiä saisi mahtua enemmän. Jotain rullausta siinä palkissa. Olisi nopeampi kuin kirjanmerkit. Tai jokin sen ja alasvetovalikon yhdistelmä.

IsoJussi
Seuraa 
Viestejä987
Liittynyt16.3.2005

Firefox on hyvä. Operakin on ihan hyvä.

Firefoxin parasta antia ovat kuitenkin lukuisat lisäpalikat, joilla sen voi kustomoida. Ja on muuten oikein nopeakin.

Olenkin hieman jo alkanut kallistua Linuxiin päin. Oikeastaan ainoa johon vielä tarvitsisin XP:tä on kuvankäsittely, joka on sujuvampaa Paint Shop Prolla tai Photoshopilla.

Äiteellekin ajattelin kasata jouluksi uuden koneen, edellinen on iankaikkisen vanha Macci. Koska Äitee tarvitsee vain: sähköpostiohjelman, internet-selaimen ja jonkinlaisen toimisto-ohjelman, taidanpa laittaa koneeseen Linuxin. Eipä sitten tarvitse huolehtia tietoturvasta, ainakaan samalla tavalla kuin Windowsilla.

Same shit, different day...

Vierailija

Minä käytän Safaria kun en ole koskaan noita puuseelle tarkoitetuja osannutkäyttää enkä viitsinyt nähdä vaivaa opetteluun..

Vierailija

Jopa ie7 piirtää kuvia nopeammin kuin firefox( jees, aloitan selainsodan). Tuliketusta on tullut möhkäle. Sen sijaan Opera on yliveto. Eikä nykyään näytä mainoksia. Ja on lisukkeita rutkasti. Ja on ennenkaikkea integroitu sähköposti.Ja unohdin: BlueButton-teema on ainut oikea.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat