Google osaa diagnoosit

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Uutinen 20.11:

Hakukone Google osaa tunnistaa tauteja oireiden perusteella, vakuuttavat australialaistutkijat.

Hangwi Tang ja Jennifer Hwee Kwoon Ng Brisbanen Princess Alexandra -sairaalasta valitsivat tutkimukseensa New Journal of Medicinessä 2005 julkaistut potilastapaukset, joista kustakin he valitsivat 3-5 hakusanaa. Niiden perusteella Google tarjosi oikeaa diagnoosia 15 tapauksessa 26:sta.

Kaksikon mielestä Google voikin olla asiantuntijalle erinomainen apu erityisesti vaikeissa taudinmäärityksissä. He kuitenkin muistuttavat, että maallikkojen omat haut eivät välttämättä tuota oikeaa tulosta. Oireista on osattava poimia juuri olennainen yhdistelmä Googlen etsittäväksi.

Tutkimuksen julkaisi British Medical Journal.

Kommentit (13)

LK
Seuraa 
Viestejä138
Liittynyt28.3.2006

Kohta tulee parantunut ja sanoo: "Googleta selkäkyvyt!!!!"

Että näin Idioottilandiassa...

Edellinen oli siis mielikuvituksen tuotetta, eikä ajatuksen kirjoittamisessa vahingoitettu luontoa.

Vierailija

Oikeastaan avasin tämän aiheen virittääkseni keskustelua siitä, voisiko joskus tulevina vuosina olla mahdollista, että ihmiset itse "googlettaisivat" omat standardisairautensa ja joku diagnoosiohjelma määräisi hakijalle lääkkeen automaattisesti.
Tämä saattaisi vähentää lääkäreiden työtaakkaa, joka varmaankin muodostuu suurimmalta osaltaan rutiinipotilaista ja -taudeista.
Jos ohjelma ei syötetyistä esitiedoista löytäisi sopivaa sairautta, se ehdottaisi tyynesti: "Mene lääkäriin."

Vierailija

Tapahtuu kuitenkin sama kuin kodin lääkärikirjoja lueskellessa heikkomielisille, luulee sairastavansa kaikkea mitä vähääkään itsestä löytää.

Vierailija

Googlettamalla on John Matrix pitkään aikaa sitten diagnosoinut itsellään lukuisia eriasteisia ja -laatuisia mielenterveydellisiä ongelmia, näistä kumminkaan loppujen lopuksi sen kummemmin kärsimättä. Luulosairaille varmasti moinen on suurta tuskaa tuottavaa, itse en jaksa oikein satunnaisia nauruja lukuun ottamatta asiasta välittää.

Vierailija
John Matrix
Googlettamalla on John Matrix pitkään aikaa sitten diagnosoinut itsellään lukuisia eriasteisia ja -laatuisia mielenterveydellisiä ongelmia, näistä kumminkaan loppujen lopuksi sen kummemmin kärsimättä. Luulosairaille varmasti moinen on suurta tuskaa tuottavaa, itse en jaksa oikein satunnaisia nauruja lukuun ottamatta asiasta välittää.
No juuri kuten sanoin, tyypit rupeaa vain keksimään itselleen sairauksia kun ei tiedetä kunnolla asioista.

Vierailija
Leuka
Löytääkö google parantuneen SI nivelen

Kyl se nyt löytää, mut sääli ku ei löytäny aiemmin. No asiat kehittyy, toisin kuin moni muu asia, joka vaan vahingoittaa ja korvauksia on turha hakea.

"Lääkäri ja kätilö eivät kuunnelleet minua lainkaan. Asenne oli sellainen, ettei äitiä tarvitse ottaa huomioon. Minua ei uskottu, kun sanoin, etten pysty ponnistamaan."

Mulla on tuon tapainen haastattelu videollakin... Ilmeisesti aika yleinen ongelma? Ai mutta niinhän fysioterapeuttikin kertoo haastattelussa...

Vierailija
tiäremiäs
Minä olen ainakin googlella löytänyt vaivat ja sitten mennyt niitä lääkärille esittelemään.

olen ollut kyllä aina ihan oikeassa.

Juttujasi pidemmän aikaa seuranneena John Matrix ei epäile kohdallasi kyllä yhtään, että valehtelisit. Vai liittyykö vaivoihin myös fyysisiä oireita?

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
John Matrix
tiäremiäs
Minä olen ainakin googlella löytänyt vaivat ja sitten mennyt niitä lääkärille esittelemään.

olen ollut kyllä aina ihan oikeassa.

Juttujasi pidemmän aikaa seuranneena John Matrix ei epäile kohdallasi kyllä yhtään, että valehtelisit. Vai liittyykö vaivoihin myös fyysisiä oireita?

Kyllä fyysisiäkin oireita tuntuu olevan.

Vierailija

Minäkin olen huomannut sairauteni ihan itse. En ole edes googlettanut. Erilaisten tutkimusten jälkeen ne on vahvistettu ja lääkitty, niin paljon kuin on ollut mahdollista.

Vierailija
liis@
Minäkin olen huomannut sairauteni ihan itse. En ole edes googlettanut. Erilaisten tutkimusten jälkeen ne on vahvistettu ja lääkitty, niin paljon kuin on ollut mahdollista.

Tästä John Matrix on myös samaa mieltä, teidänlaisianne on parempi lääkitä tosiaan niin paljon kuin on mahdollista, ehkä jopa enemmänkin.

Vierailija
John Matrix
liis@

Tästä John Matrix on myös samaa mieltä, teidänlaisianne on parempi lääkitä tosiaan niin paljon kuin on mahdollista, ehkä jopa enemmänkin.

Tuo sinun kommeenttisi on erityisen ihmeellinen. Et tokikaan tiedä sairauksistani mitään, mutta selän niksauttamista vailla en ole ollut.

Sairauteni on niin paljon vaikeita, että todellakaan ei tiedekään ole pystynyt parannuskeinoa keksimään. Sitäpaitsi sairauteni on kuolemaanjohtava, jos ei ehdi kuolla johonkin akuuttiin, joten ihan kevyesti en ole liikkeellä.

Uusimmat

Suosituimmat