lisää aiheesta armeija ja asevelvolisuus

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mietin tässä sellasta hommaa että:

jostan syystä sitä aina sillon tällön törmää (jostain syystä enimmäkseen netin keskusteluissa) yltiöisänmaallisiin ihmisiin, tavallaan voisi sanoa "natseihin" (vois sanoa paljon muutakin) jotka on valmiita ampumaan omiaan sodan tullen, siis omistaan ne jotka ei halu tappaa muita (jotkut rauhan aikanakin, ainakin puhumaan siitä)

Ja lisäksi jotenkin muuten vaan erittäin rasistisiin ja mielestäni itsekeskeisiin ihmisiin

No- sitten nämä ovat kovin innokkaita armeijasta ja aseista jne että opiivat ammuskelemaan jne

Entäs jos-

Armeijaan ei päästettäskään ihan ketä tahansa
Siis niitä jotka ovat täysiä älykääpiöitä ja kykenemättömiä näkemään maailmaa muiden silmin ei vaan opetettais ampumaan

äsken vaan mietin tuollaista ajatusta pidemmälle jalostamatta ja nyt on kiire joten moi

suapi vastata, jos haluaa vittuilla ni mieluiten (oikeiden) perustelujen kanssa

ps. oon sivari, oon miettiny asiaa paljon ja monelta kantilta vuosia joten en tullu päätökseen mennä sivariin ihan yhdessä yössä

en tapa ketään siks että joku muu käskee

Kommentit (6)

Vierailija
iisti
Aseeton palvelus?

Aivan järjetön vaihtoehto. Tarkemmin sanottuna pelleilyä. Käyt armeijan ilman asekoulutusta, ihan vitunmoista ajanhukkaa kaikin puolin. Vrt. aseellinen sivari tms.

Vierailija
SAMAEL
iisti
Aseeton palvelus?

Aivan järjetön vaihtoehto. Tarkemmin sanottuna pelleilyä.

Samaa mieltä. Onkos se muuten totta, että aseettoman palveluksen valinneet joutuvat muiden kanssa esim. ryömimään maassa jonkun harjoituksen aikana kun muut ampuvat mukana olevilla aseillaan?

Miksi muuten asevelvollisuuden kyseenalaistaminen tuo aina itselle idiootin leiman (tai turpaansa, melkein on kerran tullut minullekin) jos asiasta keskustelee jonkun armeijasta innostuneen kanssa? Ja jos sivarina kritisoi armeijaa niin sitä ei "saa" tehdä kun ei itse sitä ole kokenut? Pari kuukautta sitten erään armeijassa tälläkin hetkellä olevan kaverini kanssa kun keskustelin ja kun hän valitti armeijasta jotain ja minä siihen perään jotakin samansuuntaista niin reaktiona oli silmien pyörittelyä ja "älä taas valita kun et sä mitään tajuu". Jotenkin... älytöntä.

Vierailija
SAMAEL
iisti
Aseeton palvelus?

Aivan järjetön vaihtoehto. Tarkemmin sanottuna pelleilyä. Käyt armeijan ilman asekoulutusta, ihan vitunmoista ajanhukkaa kaikin puolin. Vrt. aseellinen sivari tms.

Poliisi?

Tarkennetaan sen verran, että tuosta järjettömyydestä voin olla samaa mieltä siinä mielessä, että sodassa ja sotimisessa ei ole mitään järkeä. Suomi voisi mielestäni ihan yhtähyvin alkaa kouluttamaan armeijassa suoraan rauhanturvatehtäviin ja siviilipalveluspuolella siviilipuolen kriisinhallintatehtäviin. Esimerkiksi vaikka poliisin, sairaanhoidon tai palokunnan tehtäviin.

Se, että siviilipalvelusta laitetaan suorittamaan jonnekin sejasama- paikkaan ei ole kovinkaan palkitsevaa. Ihmekään, jos jengi tuntee sen turhaksi.

Uusimmat

Suosituimmat