Säieteoria

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Koulutyönä tulisi tehdä säieteoriasta tutkielma, jos joku kuka on lukenut aiheesta voisi kertoa kirjojen / kirjoittajien nimiä niin auttaisi kummasti pääsemään alkuun. Aina vain paranee jos löytyy suomeksi käännettyä versiota, niin ei tarvitse termien kanssa taistella niin paljon

Kommentit (10)

Vierailija

Säieteoriaa ja silmukkakvanttipainovoimaa käsittelee ainakin WSOY:n suomentama Lee Smolinin kirja Kvanttipainovoima.

Vierailija

Voin suositella sitä Wikipedian kirjallisuusluettelossa ensinmainittua populaariteosta Brian Greenin "Kosmoksen rakenne : avaruus, aika ja todellisuus". Teos ei juurikaan esitietoja vaadi, mutta antaa kuitenkin hyvä kuvan säieteorioista. Kirja on myös sen verran uusi, että löytynee kirjakaupoistakin. Täällä jotakin kyseisestä opuksesta: http://www2.pirkkala.fi/kirjasto/arkist ... et1505.htm

Vierailija
Snaut
Voin suositella sitä Wikipedian kirjallisuusluettelossa ensinmainittua populaariteosta Brian Greenin "Kosmoksen rakenne : avaruus, aika ja todellisuus". Teos ei juurikaan esitietoja vaadi, mutta antaa kuitenkin hyvä kuvan säieteorioista. Kirja on myös sen verran uusi, että löytynee kirjakaupoistakin. Täällä jotakin kyseisestä opuksesta: http://www2.pirkkala.fi/kirjasto/arkist ... et1505.htm

Suosittelen myös tuota nimenomaista kirjaa. Sen löytänee myös kirjastosta, ainakin omasta lähikirjastostani se löytyi. Itse olen täysi amatööri tuolla saralla, ja mielestäni tuo kirja oli juuri sopiva sellaiselle, joka ei etukäteen asiaa juuri tunne, mutta haluaa kuitenkin perehtyä aiheeseen kohtuullisen syvällisesti. Varmaankin joku ammattilainen on tuosta syvällisyydestä eri mieltä, mutta kuitenkin.

Vierailija

Kiitos. Wikipedian listan olin jo katsonut läpi, mutta halusin tietää muiden mielipiteitä, ennen kuin lähen lukemaan mahdollisesti aiheeseen liittymättömiä kirjoja.

Vierailija

Säieteoriahan tuli jo 1960-luvulla, kun oli Veneziano. Vaan se pantiin hyllyyn, ja on otettu nyt hyllystä, koska arvellaan sen myyvän, kun alkuräjähdystä on paasattu ihan kyllästymiseen asti.

Minä olen tällä palstalla esitellyt jo paljon uudenaikaisemman teorian
gravitaatiosta. Sen perusta on SIRUHIUKKASTO. Katsokaa aiheistani.

Vierailija

säieteoria on kyllä hyvin vaikea aihe, mutta aika siisti juttu, Ps: mielestäni säieteoria ei kumoa millään tavalla alkuräjähdysteoriaa, joka on tapahtuma, vaan se kertoisi universumin luonteen, jota ei hetkauta mitkään lämpökuolemat, inflaatiot tai räjähdykset.

Uusimmat

Suosituimmat