Reaktiot tulehduskipulääkkeille

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pystyiskö kuka vastaamaan sellaiseen asiaan että miksi en siedä tulehduskipulääkkeitä kuin Asperiinia joka on nyt kaikkien tulehduskipulääkkeiden äiti Olen joutunut selkäni takia käyttämään monia erilaisia mutta nyt en siedä mitään. Saan k.o lääkkeistä vaikeitakin reaktioita Olen 66v. nainen ja sairastan hermojuuriahtaumaa niskasta-ristisekään. Minulla diaknostisoitiin myöskin muutama vuosi sitten eräänlainen pehmytkudos reuma ( Polymualgia Reumatic )joka on mielestäni harhaan johtava nimi koska tämä reuma käy niin lihasten kuin niveltekin kimppuun ja etenee systemaattisesti.Aiheuttajaa ei tiedetä Tämä reumatauti on tulehduksellinen mutta ei minkään viruksen tai bakteerin aiheuttama.Tiedosta kiitollinen Johanna

Kommentit (4)

Vierailija

John Matrix ja Wikipedia tietävät kertoa seuraavaa:

"Kuten kaikilla lääkkeillä, myös tulehduskipulääkkeillä on sivuvaikutuksia. Ibuprofeeni ja aspiriini vahingoittavat ruoansulatuskanavaa. Noin 25 %:lle tulehduskipulääkkeiden pitkäaikaiskäyttäjistä kehittyy krooninen maha- tai pohjukkaissuolihaava (YKT 2000). Suomessa arvoidaan 200 - 300 ihmisen menehtyvän vuosittain tulehduskipulääkkeiden aiheuttamiin haittoihin. Aspiriini ohentaa verta ja lisää verenvuototaipumusta. Monet tulehduskipulääkkeet rasittavat maksaa."

On siis syytä olettaa, että taustalla saattaa olla ikävä mahahaava. Tietenkään varmaksi John Matrix ei voi asiaa luokitella, sillä hän ei ole lääkäri vaan kommando, jolla on rajalliset lääkintätaidot.

Vierailija

MD, where You are? Et kai ole vetäissyt hernettä nenään jostakin?
Sinua tarvitaan edelleenkin tällä palstalla!

Vierailija

Minä tiedän yleensä kipulääkkeistä aika paljon jo omakohtaisesti kun olen joutunut käyttämään särkylääkkeitä vasta 50v. silloin painavaa viljasäkkiä nostaissani sain ensimmäisisen välilevypullistuman ja näitä on elämän varrella ollut. Vuoroin välilevyn pullistumaa ja noidannuolta. Nämä edellä mainitsemani asiat raskaan hoitotyön ja suuren lapsilauman kassa ovat pitäneet huolen siitä että särkylääkkeet ovat käyneet tutuiksi.Hermojuuriahtauma eli (Spinaalitenosis) tulee madaltuneisiin nikamaväleihin joista hermot kulkevat. Nikamaväleihin voi myöskin kasvaa rustottumia joka edesauttaa asiaa. Särky on ollut seuranani melkein koko ikäni ja siksi juuri oletan tietäväni aika paljon asiasta. Seuraan myöskin aikaani ja uusia hoitomuotoja. Olen myöskin kipupolin asiakas ollut monta vuotta. Se minua eniten ihmetyttää miksi en siedä enää tulehduskipulääkkeitä muuta kuin aspiriiniä. Sitä ihmetteli kipupolin lääkärikin.Voihan se olla että olen jo tarpeeksi tympätty k.o lääkkeillä. Johanna

Uusimmat

Suosituimmat