Mielenkiintoinen lintu -matkii jopa moottorisahaa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mitäs tuumitte tällaisesta linnusta? Kaikki äänten matkimiset onnistuu, jopa moottorisahan. Mitä hyötyä siitäkin mahtaa olla? Onko kyse älykkyydestä vai mistä, tällä eläimellä?
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8301603439

Kommentit (11)

Vierailija

Tuo on eräs näyttävämpiä harhautusmaneereja, joita eläimellä on, liittyen saalistajien harhauttamiseen. Käy myös kosikelussa, kuten tuossa filmissä.
Niitä on muitakin uskomaton määrä erillaisia.
Saalistaja on liittänyt saaliin hahmon ja sen ääntelyn mielessään ja etsii äänen perusteella tiettyä hahmoa ja ehkä missaa tuon valehtelijan.

Vierailija

Suomalainen korppikin yrittää matkia millon koiran haukuntaa, milloin riekon päkätystä. Ei vain ole noin taitava.

Vierailija

Meillä oli mökillä lankapuhelimen hälytyskello myös ulkona, koska kesäisin ulkona oleskeltiin paljon eikä puhelimen pirinä kuulunut ulos. Pihapiirissä asusteleva kottarainen matki kellon pirinää. Tämä tapahtui aikana, jolloin kännykät eivät olleet yleistyneet ja kottaraiset harvinaistuneet.

Aloittajan videota en katsonut, koska minä en tältä palstalta mitään linkkejä aukaise, kun jotkut ovat panneet ilkeyttään linkin suoraan virussivustolle

Pikku Gen
Seuraa 
Viestejä3210
Liittynyt2.6.2005

Aika monet linnut osaavat matkia ympäristön ääniä, kuka paremmin kuka huonommin. Joidenkin lajien kohdalla esitetty arvioita, että naaras valitsee sellaisen koiraan joka osaa matkia naaraan kasvuympäristön ääniä, eli kasvanut samantapaisissa oloissa. (Tosin minä jään aina kummastelemaan, että mikä estää sukurutsan tällaisessa tapauksessa?..)

No, kumminkin. Joku rastas meilläpäin osasi matkia autonoven läimäytystä. Huvittava kapistus.

"Ubi est actio hic?" Missä täällä on säpinää?

Vierailija
SAMAEL
On se totta. Nähnyt ton parissa luontodokkarissakin.

Jaaa, huh!

Nuo äänet automaattikamerasta ja moottorisahasta kuulostivat kyllä aivan liian hyvälle.

DerMack
Seuraa 
Viestejä1839
Liittynyt16.3.2005
geena
Aloittajan videota en katsonut, koska minä en tältä palstalta mitään linkkejä aukaise, kun jotkut ovat panneet ilkeyttään linkin suoraan virussivustolle

nooh tuo linkki vie googlen sivuille notta kyllä siihen voi luottaa

Uusimmat

Suosituimmat