Tajuton video -eläimetkin päihteilee mielellään

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Eräs opiskelututtu lähetti jostain nappaamansa videoklipin mulle liitteenä.
Siinä lähes KAIKKI kaikki savannin eläimet vetävät kirjaimellisesti täyskännit joiden trooppisten huumaavien ja käyvien hedelmien avulla. Ja ne kuulemma oikein oppivat odottamaan innolla lärvipäivän juhlaansa...
Hmh. Onko humaltuminen kenties sittenkin aivan luonnollinen asia, kun eläimetkin sitä harrastavat?
No, eläimet saavat tehdä sitä niin harvoin, että se taitaa olla oikeasti mukavaa, Ihmisillä se vaan tuppaa olemaan jopa elämäntapa joillain...
http://www.filecabi.net/video/fermentingfruits.html
kanattaa katsoa kokoruutuzoomilla, näyttää mukavimmalta.

Kommentit (10)

Vierailija

Eihän se uutinen sinänsä ole mutta enpä sitä nuon laajaksi tiennyt. Huumaus on eläimillekkin se stressinpoistaja ettei tarvi kokoajan apinan pelätä että käärme tulee ja nappaa.

Vierailija

Tilhet eivät kuulemma olisi talvella Suomessa jos täällä ei olisi käyneitä pihlajanmarjoja. Olen lukenut monien tyyppien marihuanasavuun hullaantuneista kotieläimistä, ja myös punakärpässienten ystävistä kissojen ja koirien keskuudessa. Juopoista eläimistä olen kuullut vähän kaikkialta (ei kannata opettaa lemmikkiä juopoksi, siitä tulee rasittava viinan kinuaja).

Vierailija
Skitsorusina
Tilhet eivät kuulemma olisi talvella Suomessa jos täällä ei olisi käyneitä pihlajanmarjoja. Olen lukenut monien tyyppien marihuanasavuun hullaantuneista kotieläimistä, ja myös punakärpässienten ystävistä kissojen ja koirien keskuudessa. Juopoista eläimistä olen kuullut vähän kaikkialta (ei kannata opettaa lemmikkiä juopoksi, siitä tulee rasittava viinan kinuaja).
Hamppuhöyryjen puhaltelu sinänsä pistää ne pilveen ja ehkä riippuvaisiksi esim. nikotiiniin tupakasta jne mutta lähinnä luonnon omilla konsteilla saadut päihtymykset (luonnolliset) ovat se pointti. Eläinten tahdonvoima ei katsos taida riittää riippuvuuden lopettamiseen ja miksi pitäisikään, kotikissa jolla on taattu lämmin koti ja ruoka on varmaan hyvin tyytyväinen oloihinsa eikä sillä mitään riskiä olekkaan.

Vierailija

Tokihan päihteiden käyttö on luonnollista. Eläinmaailmassa esiintyy myös paljon isiä jotka syövät lapsiaan. Se on luonnollista.

Eri asia kannattaako noita juttuja kopioida omaan elämäämme, koimme ne mukaviksi tai emme. Ainakin alkoholi on myrkkyä, kannabiksen vaikuttavista aineosista ei tietoa(siis minulla). Veikkaisin olevan epäterveellistä ainakin poltettuna.

Edit. Video on kyllä huvittava. Päihtyneistä tilheistä minulla on kokemusta ihan omalta kotipihalta

Vierailija
Wolfram
Skitsorusina
Hamppuhöyryjen puhaltelu sinänsä pistää ne pilveen ja ehkä riippuvaisiksi esim. nikotiiniin tupakasta jne mutta lähinnä luonnon omilla konsteilla saadut päihtymykset (luonnolliset) ovat se pointti. Eläinten tahdonvoima ei katsos taida riittää riippuvuuden lopettamiseen ja miksi pitäisikään, kotikissa jolla on taattu lämmin koti ja ruoka on varmaan hyvin tyytyväinen oloihinsa eikä sillä mitään riskiä olekkaan.

Kyllä eläimetkin tulevat hampusta psyykkisesti riippuvaisiksi. Eläimillä ei muuten ole mitään halua lopettaa huumeilua, ne kun eivät ymmärrä että se on niille haitallista, kissa kokee kissanmintun kivana ja haluaa sitä aina kun vain mahdollista. Kaikki eläimet eivät kylläkään pidä päihtymystilasta ja sen tähden koskevat päihteeseen x vain kerran. Eläimillä päihteet voivat myös laukaista pelkoa/psykoosin jne kuten ihmisilläkin.

Vierailija

Kylläpä sitä taas tuntee syvää yhteyttä sukulaisiinsa tuon videon jälkeen. Meno oli ihan samanlaista kuin meikäläisillä aamukahdelta baarireissulta kotiin raahauduttaessa.

Aslak
Seuraa 
Viestejä9177
Liittynyt2.4.2005

Joo son seki nähty ku karhu on ympäri päishäns.
Soli semmonen juttu ku elethin aikaa 60 luvun puolivälin kiepheillä .
Soli kesämerkityksen aikoja no met Uulan kans tehimmä kiljun puolikhon
ja puolikko muurhaismäthäshen.

Annappa olla se viikon päivät tuhisi ja puhisi mäthässä.
Porot saathin aithan , met poromiehet tupisimma sauhusessa ja ahthassa kämpässä ja kovasti väsyksissä ja viinaaki halutti.
Niimpä lähimmä käymhän kiljupöntöllä, mutta sieltä kuuluki kauhea mölinä
ja karjahtelu. Soli mettän vaari löytäny kiljupytyn.
Siellä se teutaroi ympäri päishäns, repi kantoja voimains tunnossa ja mölisi ku joku juoppo tahansa. Kaverit oli tuntevinans sen laulunki mitä se ölisi.
No kilju oli mennyttä niinku se puolikkoki ,eiku keräthin kolehti ja Ville panthin asialle , ostamhan mustasta muutaman pullon.
Käythin vielä kattomassa karhun teoksia, fanerisen puolikon oli rietas muotoillu uuvesthan, laajalta aluvhelta oli puuntaimet, isokki kiskonu juurinens, muutaman kannonki oli vääntäny maasta irti.
Niin että oli ollu voimains tunnossa mettän isäntä.
Mutta häipyny oli , missälie krapulaans makas.

Vierailija

Onhan se jo kauan tiedetty, että esim. norsut, kissaeläimet ja apinat syövät välillä käyneitä hedelmiä koska pieni nousujurri vähentää stressiä ja kyllähän eläimet osaavat muitakin luonnontuotteita hyödyntää, kuten aiemmin jo mainittukin.
Eikös muistaakseni laamat/alpakatkin Andeilla popsi kokalehtiä?

Oli muuten mielenkiintoinen episodi muutama vuosi sitten uutenavuotena, kun joku huitaisi viinilasin kumoon kaverin tiskipöydältä, nähtävästi huomaamatta asiaa, ja viinit valuivat koiran vesikippoon. hyvin oli näyttänyt maistuvan, jossain vaiheessa aloin ihmetellä mitä se häröilee: saa ihme säpsähdyskohtauksia ja koittaa alkaa juosta kohti ovea, mutta jalat pettää alta, jossain vaiheessa tuli vielä olkkarin puolelle häröilemään lisää ja näytti kerjäävän lisää juotavaa selvästi...
Seuraavana aamuna sitten illan rietastelu kostautui, oli harvinaisen säälittävän näköinen jalat levällään rötköttäessään "sohvallaan". Jotenkin sinä aamuna tunsin suurta yhteenkuuluvuutta ko. koiran kanssa.
Kaiken kukkuraksi myöhemmin sama olento (vaikka sitä ei juotettu) innostui siinä määrin, että aina kun kuuli bissepullon avautuvan, juoksi täyttähäkää olkkariin, hyppäsi syliin ja koitti alkaa nuolla pullon suuta

Vierailija
nuori_urho
Tokihan päihteiden käyttö on luonnollista. Eläinmaailmassa esiintyy myös paljon isiä jotka syövät lapsiaan. Se on luonnollista.

Ihmiselle päihtyminen on luontaista, jälkeläisten syöminen taas ei ole ihmiselle luontaista.

Jer. 25:27-28 "Sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot, Israelin Jumala: Juokaa ja juopukaa, oksentakaa ja kaatukaa, älkääkä enää nousko ... Mutta jos he eivät tahdo ottaa maljaa sinun kädestäsi ja juoda, niin sano heille: Näin sanoo Herra Sebaot: Teidän täytyy juoda."
Vierailija

Ohoh, Raamatustahan löytyy näemmä kunnon bileitä. Osoitinpahan vain, ettei eläinmaailmasta ole ehkä kovin mielekästä hakea esimerkkiä normaalista, järkevästä käyttäytymisestä.

Edelleen olen sitä mieltä, että esim. alkoholi varsin epäterveellisenä liuottimena ei ole mikään välttämätön geenien sanelema pakkonautittava. Ihminen voi olla ilmankin ja luultavasti jopa voi paremmin ilman alkoholia.

Uusimmat

Suosituimmat