Onko sinulla mitään annettavaa?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Onko ihmisellä mitään annettavaa? Siis fyysisestä ei ollut nyt kyse. Mitä merkitystä on yksilön mielipiteillä, niitä joita tännekin kirjoitetaan? Oma mielipide, rakas lapsi, aina paras yli muiden.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

eipä niiillä mielipiteillä taida mitään merkitystä olla,kuhan vaan keskustellaan Onko yleensä millään mitään merkitystä,kuhan tääl vaan ollaan ja palloillaan,kuolemaan asti

Vierailija

Tuo on aivan paradoksaalista ajattelua. Mitä useempi ihminen ajattelee todella, että mun mielipiteellä ei oo väliä, on motiiveja tasan 0. Siitä edelleen todennäkösyys, että pyrkii tuomaan mielipiteen esiin ja aikaansaamaan hyvää ympärillään, on melko alhanen. Toisaalta taas, ne jotka kokee, että omalla mielipiteellä on väliä, todennäkösyys nousee eksponentiaalisesti.

Se ei kiinni muusta ku kuinka moni näkee jäljemmällä tavalla

Vierailija

Kiinteähintaisen liittymän syytä koko juttu. On niin helppoa olla välittämättä kustannuksista.
Vakavasti ottaen tämä on pienelle osalle ihmistä mieluisaa ajankulua ja tiedonhankintaa. Virikkeitä saa runsaasti ja osallistuessaan on pakko paneutua asiaan jotenkin.
Jopa kielitaito kehittyy, kun kaivaa nettiä.

Jokainen voi kommenteillaan vaikuttaa johonkuhun lukijaan joka voi olla varsin kiitollinen saatuaan itselleen jotain tärkeää tai vain virikkeen johonkin asiaan.
En ole viestinyt missään koskaan yhtä paljon kuin tällä foorumilla olen tehnyt. Niin tärrkeää tämä minulle on.

Vierailija
Maus
Onko ihmisellä mitään annettavaa? Siis fyysisestä ei ollut nyt kyse. Mitä merkitystä on yksilön mielipiteillä, niitä joita tännekin kirjoitetaan? Oma mielipide, rakas lapsi, aina paras yli muiden.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

Kyllä ihmisellä on annettavaa. senhän olisit voinut jo hokata kirjoitusten ja lukijoiden määristä.
Ja "etusivulta" huomaa selvästi mikä ihmisiä kiinnostaa.

Psykologia, aivot ja aistit kirjoituksia- 743 luettu- 20540
Keskustelua psykologiasta, aivoista ja aisteista.

..........Jollei olisi mitään mielenkiintoista näissä kirjoituksissa niin ei niitä kukaan lukisi .....Hä?

Vierailija

Sinänsä, vaikka ei olisi sattunut näkemään tai kuulemaan asiaa, jota miettii, on asiasta varmasti kirjoiteltu ja keskusteltu monta kertaa.

Minä ainakin olen saanut teiltä hyvät ystävät erilaisia ajatuksia, joita ei ole itse tullut ajatelleeksi, jotenka kyllä kaikilla on varmaan jotakin annettavaa.

Nuoret voivat antaa vanhemmille oman näkökulmansa, joka itsellä on ollut saman ikäisenä ihan eri planeetalta. Niin paljon on maailma 20-30 vuodessa muuttunut, vaikka ei kaikin osin hyvään suuntaan. Yleensä ihmisen henkilökohtainen elämä on helpompaa ja parempaa. Ruokakaupoissakin on enemmän valinnanvaraa. Luonto taas ei ole samassa kondiksessa kuin joskus -50- luvulla, jolloin voi uida kaikissa puroissakin.

Vierailija
tietää
Kiinteähintaisen liittymän syytä koko juttu. On niin helppoa olla välittämättä kustannuksista.
Vakavasti ottaen tämä on pienelle osalle ihmistä mieluisaa ajankulua ja tiedonhankintaa. Virikkeitä saa runsaasti ja osallistuessaan on pakko paneutua asiaan jotenkin.
Jopa kielitaito kehittyy, kun kaivaa nettiä.

Jokainen voi kommenteillaan vaikuttaa johonkuhun lukijaan joka voi olla varsin kiitollinen saatuaan itselleen jotain tärkeää tai vain virikkeen johonkin asiaan.
En ole viestinyt missään koskaan yhtä paljon kuin tällä foorumilla olen tehnyt. Niin tärrkeää tämä minulle on.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Kyllä netistä saa tietoa ja virikkeitä.
Olen niitä saanut paljonkin ja se maksaa minulle tämä nettiyhteys vain 570 euroa vuodessa.

Vierailija
Maus

Ei ihmisellä ole mitään annettavaa ihmiselle, mutta jonkun ihmisen kautta voi sellainen ihminen tuntea saavansa jotain, joka JO on pohtimassa SAMOJA ilmiöitä elämästä kuin toinenkin on. Ts. kirjoja tai näitä netti kirjoituksia lukemalla (=ajattelua) voi saada oivalluksia ("puuttuvia palasia") siihen, mikä ilmiö elämä on.

Suurin osa näistä kirjoituksista perustuu mielipiteisiin jotka ovat ns. yleisesti hyväksyttyjä mielipiteitä, ja sellaiset mielipiteet ruokkivat niitä, jotka ovat yleisesti hyväksytyn imussa..

Nim. olen saanut

Vierailija
Maus

Tjaa, jos ihminen on "viisas", hän osaa silloin antaa arvoa myös muiden mielipiteille, eikä vain omilleen. Näillä palstoilla ehkä, sanon ehkä, oppii keskustelun taidon. Keskustelun taidon, missä keskustellaan asiasta, aikä itse kirjoittajasta. Sama pätee reaali elämässäkin. Onhan se niin että tuon kun oppii, niin silloin on paljon helpompaa keskustella. Mutta oletan että kukaan meistä ei tule tuota taitoa täysin hallitsemaan.
Minulla on useimmiten tuo mielessäni tällä palstalla vieraillessani. Monta kertaa on ottanut "päähän" ja mieli on tehnyt rääkäistä jotain pirun ilkeää. Useimmiten onnistun, mutta en aina. Mutta ehkä tässä oppii lisää itsehillintää.

Oma mielipide on aina oma mielipide. Niistä emme pääse helpolla irti jotta voisimme omaksua muitten mielipteet omiksemme. Eihän se niin käy. Kun me ollaa kaikki erilaisia indiviidejä, niin tietenkin meillä on omat mielipiteet. Ja eikös täällä pitäisi keskustella? Jos kaikilla olisi sama mielipide kaikesta, niin eihän silloin olisi mitään itua keskustella kun kaikki tykkää samoin. Silloin voi olla hiljaa.

Ja oppii täällä palstoilla kaikenlaista kirjoittajista/kirjoittajilta. Minä tykkään näin, mutta se on vain minun mielipide. Tykätköön muut mitä haluavat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat