Vastustuskykyä nenän kaivamisella

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Onko perää että kun kaivan aina nenää, niin se olisi yksi syy miksi ei ole flunssaa. En myöskään koskaan pese käsiä kun tulen ulkoa, vaikka jotkut suosittelee käsien pesua.

Kynnen alla kaikki pöpöt piileksii.

Sivut

Kommentit (35)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Örr.

Tietääkseni räkä koostuu kuolleista bakteereista ja muusta kuonasta joita joka tapauksessa on elävinäkin hengitysteissä, joten eipä sen syöminen juuri mitään vaikuttane, onpahan vain suhteellisen kuvottavaa puuhaa.

Sen sijaan olen varma siitä, että ylihygieenisyys kyllä vaikuttaa epätoivottavalla tavalla vastustuskyvyn kehittymiseen. Ensinnäkin ei kehity normaalia vastustuskykyä haitallisia pöpöjä vastaan, ja taas vastaavasti elimistö oppii ylireagoimaan kaikkeen vähänkin pöpöä muistuttavaan, mikä taas aiheuttaa vaarallisiakin allergisia reaktioja.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

Mm. professori J. Weinstock Tuftin yliopistosta USAsta saattaisi sanoa että väitteessäsi on jotain perää. Hän perustelee näkemyksensä kymmenisen vuotta sitten esitetyllä hygieniateorialla. Tuon teorian mukaan immuunijärjestelmä oppii vain, kun se altistuu jatkuvasti taudinaiheuttajille.
Meidän ympäristömme kun on yhä hygieenisempi, immuunijärjestelmämme ei saa riittävää "koulutusta". Se alkaa hyökkäillä siitepölyhiukkasia tai omia kudoksia vastaan.
Seuraukset näkyvät sitten mm. allergioiden, astman, nivelreuman, MS-taudin ja kroonisten suolistosairauksien kasvuna.

Ja niin kuin jokainen laiska äiti tietää, paskassa kasvaa terveitä lapsia.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Herra Tohtori
Örr.

Tietääkseni räkä koostuu kuolleista bakteereista ja muusta kuonasta joita joka tapauksessa on elävinäkin hengitysteissä, joten eipä sen syöminen juuri mitään vaikuttane, onpahan vain suhteellisen kuvottavaa puuhaa.

Sen sijaan olen varma siitä, että ylihygieenisyys kyllä vaikuttaa epätoivottavalla tavalla vastustuskyvyn kehittymiseen. Ensinnäkin ei kehity normaalia vastustuskykyä haitallisia pöpöjä vastaan, ja taas vastaavasti elimistö oppii ylireagoimaan kaikkeen vähänkin pöpöä muistuttavaan, mikä taas aiheuttaa vaarallisiakin allergisia reaktioja.

Ei kai kukaan räkää syö, en minä ainakaan.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Ananda
Mm. professori J. Weinstock Tuftin yliopistosta USAsta saattaisi sanoa että väitteessäsi on jotain perää. Hän perustelee näkemyksensä kymmenisen vuotta sitten esitetyllä hygieniateorialla. Tuon teorian mukaan immuunijärjestelmä oppii vain, kun se altistuu jatkuvasti taudinaiheuttajille.
Meidän ympäristömme kun on yhä hygieenisempi, immuunijärjestelmämme ei saa riittävää "koulutusta". Se alkaa hyökkäillä siitepölyhiukkasia tai omia kudoksia vastaan.
Seuraukset näkyvät sitten mm. allergioiden, astman, nivelreuman, MS-taudin ja kroonisten suolistosairauksien kasvuna.

Ja niin kuin jokainen laiska äiti tietää, paskassa kasvaa terveitä lapsia.

Ei ole allergioitakin, ja siitepölyallergiasta olen pääsyt eroon.

Vierailija

En ole flunssaillut aikoihin kunnolla. Liikun paljon ulkona ja erityisesti metsässä. Tämä voi pitää immuniteetin vireänä, koska metsässä on paljon itiöitä, yms, joka käy harjoitteesta.
Kylmä myös karaisee nuhailua vastaan. Avantouimarit eivät flunssaile.

On sellainen tytinä että tupakointi ja alkoholi altistavat tartuntasairauksille.

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005
tiäremiäs

Ei kai kukaan räkää syö, en minä ainakaan.

Käsitin tarkoituksesi niin että kun kaivat nokkaa, kynsien alle jää väistämättä bakteereja - eläviä, kuolleita ja siltä väliltä olevia.

Kynsien alta ne sitten menevät mihin menevät; myös suuhun, jos et käsiäsi pese. Sillä taas ei sinänsä ole juuri merkitystä vastustuskykyyn, koska ensinnäkin ne bakteerit ovat suurimmaksi osaksi kuolleita ja toiseksi elimistössä on saman tyypin eläviä bakuja myöskin väistämättä.

Vierailija
Herra Tohtori
Örr.

KUMMASSA lie terveempiä ihmisiä, "ylisiistissä" Amerikassa
vai sontakasa Venäjällä Teoriasi saattaisi kiinnostaa herraa
nimeltä Semmelweis ! Te KOMUKAT näköjään puolustatte
vaikka minkälaista siivottomuutta, kun vaan tulee ryssälästä !

Vierailija

"Ylisiistissä" Amerikkassa on liika lihavia ihmisiä, joilla on verenpaine ongelmia ja nivelet on huonossa kunnossa.

Venäjällä ei anneta antibiootteja yhtä herkästi kuin muualla (tuttava kertoi minulle käytyään sairaalassa Venäjällä. Hänestä lääkeet olivta parempia)

Itse asun maalla ja kaikki on tullut maisteltua (ihan kaikki, mutta jäköön mainitsematta) ja terve olen kuin pukki! Mutta siskoni on herkempi sairastelija, vaikka samoja leikkejä leikittiin. Geeneissä syy? Itse olen allerginen ja siskoni ei.

Mutta samaa mieltä olen kuitenkin. "Likaisemmissa" oloissa tulee parempi immuniteetti, jolloin ei sairastele niin pahasti.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
tiäremiäs
Onko perää että kun kaivan aina nenää, niin se olisi yksi syy miksi ei ole flunssaa. En myöskään koskaan pese käsiä kun tulen ulkoa, vaikka jotkut suosittelee käsien pesua.

Kynnen alla kaikki pöpöt piileksii.

Voi hyvinkin olla perää. Sormeni eksyvät myös satunnaisesti nokkaani, enkä ole sairastanut malariaa, silmäpaskoa enkä keltakuumetta. Kannattaisi ehkä patentoida tehokas ja uusi tautienehkäisymuoto...

Vierailija
Tecno~cat
"Ylisiistissä" Amerikkassa on liika lihavia ihmisiä, joilla on verenpaine ongelmia ja nivelet on huonossa kunnossa.

Venäjällä ei anneta antibiootteja yhtä herkästi kuin muualla (tuttava kertoi minulle käytyään sairaalassa Venäjällä. Hänestä lääkeet olivta parempia)

Itse asun maalla ja kaikki on tullut maisteltua (ihan kaikki, mutta jäköön mainitsematta) ja terve olen kuin pukki! Mutta siskoni on herkempi sairastelija, vaikka samoja leikkejä leikittiin. Geeneissä syy? Itse olen allerginen ja siskoni ei.

Mutta samaa mieltä olen kuitenkin. "Likaisemmissa" oloissa tulee parempi immuniteetti, jolloin ei sairastele niin pahasti.

TÄYTTÄ hömppää ! Likaisissa oloissa bakteerit viihtyvät ja
sairaudet saadaan helpommin ! Teoriasi mukaan kai leikkaussaleihin
pitäisi kaataa kuorma lantaa ? Tämähän on kuin mentäisiin
kolme sataa vuotta ajassa taaksepäin ! Mutta, KOMUKOILLE paskakin
on "ruusut hopeamaljassa" ? "BUSHMAN" oli kerran iltaa istumassa
muutaman "aatteen miehen" kanssa Murmanskin "Arktica"-hotellissa.
Pistäytyi aulan yleisessä wc:ssä, siellä peitti lattiaa viiden sentin
kerros jotain HELVETISTI haisevaa niljaa, oli vaikea pysytellä pys-
tyssä, ei kai ollut siivojaa nähnyt siten vallakumouksen päivien .
Kun kerroin nenääni pidellen pöydässä, sanoi vankimman uskon toveri:
"Ne eivät siivoa, etteivät ihmiset viihdy siellä liian pitkään ! ...

( "Näe talon wc, näet talon keittiön" -Buon Apetito.

"Kiipes Sergei pylvääseen, kiersi lampun paikoilleen,
jälleen loisti valot Moskovan !" ( Sävel: Moskovan valot )

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Eäh... väärinymmärryksen maailmanmestaruussarjan musta hevonen, BUSHMAN nousee sarjataulukossa, mutta kuuluuko hän tahallisen vai tavallisen väärinymmärryksen liigaan on toistaiseksi määrittelemättä (luultavimmin edelliseen kuin jälkimmäiseen).

Kukaan ei ole väittänyt että leikkaussaleihin pitäisi kärrätä pari sontakuormaa. Kyse on yleisestä toiminnasta. Jos elinympäristöstä poistetaan kaikki mahdolliset öttiäiset, niin miten muka voidaan olettaa että elimistö tottuu käsittelemään vaarallisia öttiäisiä eri tavalla kuin vaarattomia? Ei tarvitse olla siivoton, mutta ylihygieenisyys saattaa olla jopa huonompi vaihtoehto normaalielämässä - sen sijaan sairaaloissa, joissa hoidetaan jo oletusarvoisesti sairaita, ei kaivata mitään pöpöjä.

Satutko tietämään millaisia terveydenhoitokustannuksia allergiat ja astma aiheuttavat? Astma eritoten, koska monissa tapauksissa se vaatii lääkehoitoa.

Sopii kysyä onko allergiaisten ja astmaatikkojen määrän kasvu viime vuosikymmeninä selitettävissä mitenkään muuten kuin elämäntyylin radikaalina muutoksena agraarisesta urbaaniin? Ihmiset pesivät sisätiloissa, kaupungeissa joiden ilmanlaatu on vähintään kyseenalaistettavissa monissa tapauksissa, mutta bakteerialtistuksen määrä on pienentynyt todella paljon. Niinpä ihmiset ovatkin infektioiden osalta terveempiä kuin aiemmin - ei ole Suomessa mustaa surmaa, ei tuberkuloosia eikä muitakaan; käytännössä vaarallisin tartuntatauti on influenssa.

Tilalle ovat tulleet vähemmän letaalit mutta yhtä lailla inhoittavat sairaudet kuten allergiat ja astma.

Venäjällä ollaan ongelmissa vankien ja sotilaiden tuberkuloositapausten kanssa, ja muutenkin perinteiset infektiosairaudet ovat yleisempiä kuin aiemmin. Minulla ei varmaa tietoa ole, mutta otaksuisin näin äkkiseltään että allergioita ja astmatapauksia on vastaavasti vähemmän.

Terveydenhoidon ja hygienian kehittyminen ovat erinomaisia tekijöitä infektiotauteja vastaan, mutta ilmiselvästi vastapainona on ihmisen luontaisen immuunivasteen suuntautuminen itse asiassa vaarattomia substansseja kohtaan. Oleellista olisi löytää tasapainotila, jossa ei eletä suoranaisesti saastan seassa (kuten BUSHMAN olettaa tyypilliseen mustavalkoiseen tapaansa) mutta ei myöskään pyritä tuhoamaan joka ikistä bakteeria elinympäristöstä.

Vierailija

Puukolla aukaistujen sairaiden ihmisten immuniteetti tuskin toimii samoin kuin terveen. Immunologia on luultavasti aika vitun mutkikasta ja tämä iänikuinen vastakkainasettelu ei luo älyllisesti stimuloivaa ilmapiiriä. Jopa Kretsujen kanssa jauhu on mielenkiintoisempaa.

Lääkkeiden käytöllä ja puhtaudella ei juuri tekemistä ole, puhtaus (tai oikeiden pöpöjen kasvatus pinnoilla) on sairaalan keino a tartuntaa vastaan, antibiootit keino b. Venäjällä on kuulemma sitäpaitsi bakteriofagilääkkeitä. Kun antibiootit tulivat 50 luvun lopulla (suhteessa pöpöihin)supervahvoiksi kehityksen jatkuessa pitkään tähän suuntaan, risaiset haavat alettiin resekoida ja puhdistaa kevyemmin, koska paraneminen nopeutui. Paikallishoidolla saa muuten yllättävän hyviä tuloksia ainakin silmämääräisesti ja valomikroskoopilla (nykyistä alkeellisemmilla leikkaus ja värjäysmenetelmillä tosin) arvioiden yllättävän hyviä tuloksia.

Tässäpä linkkiä, muistakaa että nenäontelovauriot on vitun pahoja tulehtumaan

http://www.projectfacade.com/index.php?/case/C79/

Ps: pelkäisin muuten nänänkaivussa sitä mitä suun pöpöt ja ympäristön pöpöt tekee nenälle, tiedän duunarin joka öljykäsillä kaivaen tuhosi väliseinämänsä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat