Lailliset ja luonnonvaraiset huumeet...

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Huomasinpa yhtenä päivänä mielenkiintoisen jutun...
Näin erään hepun tulevan apteekista yskänlääkepakkauksen kanssa... kulman takana hän avasi pahvikotelon, otti pullon ja otti reippaita kulauksia.
Niin kovaa yskää ei olekaan, että puoli pulloa... pahvikotsassa luki Resilar.
Googletusta vähän, ja selvisi.
Resilar, käsikauppalääke sisältää DXM:ää, Dekstrometorfaania, C18H25NO josta kivan nettipalsta päihdelinkin mukaan menee kivasti mutkalle. No, minä sanon itse että mikäpäs siinä? Siinä on laillinen huumejuoma, kukin saa itse päättää hankkiiko apteekista itselleen dojoing-olon, tai alkosta. Mitä mieltä muut ovat?
Tiedän itse labra-alaa ja kemiaa sekä yrttitietoutta lukeneena myös 6 Suomessa kasvavaa kasvia joita voi kohtalaisen pienellä vaivalla hankkia luonnosta. Yksi on yleinen rikkaruoho niityillä ja nurmikoilla, 2 kasvaa yleisenä kosteikoissa, 2 etelärannikolla ja meren läheisyydessä. yksi taas on hyvin yleinen puistojen ja arboretumeiden kookas koristepensas. Sen lisäksi on 2 yleistä sientä jotka psykoaktivoi.
Minä en tuomitse jos joku haluaa nauttia jotain, itse nautin joskus vapaalla alkoholia kotosalla, koska en halua kokea lievää humaltumista kummempaa. Psykoaktiiviset ja "neuroottisesti" vaikuttavat ainekset koen epämiellyttävinä. Minä tuomitsen muiden ihmisen holhoamisen, jos haluavat kokeilla jotain.
Mutta sensijaan hampun ja muut laittomat aineet tuomitsen vain siitä syystä, että noita hankkiessaan rahoittaa rikollisia järjestöjä.

Kommentit (14)

Vierailija

Resilarin väärinkäyttö synnyttää aukkoja aivokuoreen, ja on huumausainekäytössä vaarallisempi kuin esimerkiksi kokaiini. Sen, kuten muidenkin lääkkeiden käyttö päihteinä perustuu yksinomaan siihen, että ne ovat laillisia.

Kannatan vahvasti ihmisten oikeutta päättää omasta elämästään, ja mielestäni lainsäädännön pitäisi rajoittaa oikeuksia pelkästään ongelmatapausten kohdalla. Niitä löytyy kaikesta mahdollisesta alkoholismista syömishäiriöihin, mutta kaikkien oikeuksien karsiminen ongelmaryhmien takia johtaisi hyvin rajoittavaan holhousvaltioon.

taiteilijatyyppi
Mutta sensijaan hampun ja muut laittomat aineet tuomitsen vain siitä syystä, että noita hankkiessaan rahoittaa rikollisia järjestöjä.

Tähän on syytä muistuttaa että huumerikollisuus johtuu yksinomaan siitä että huumeet ovat laittomia. Älä tuomitse kasvia politiikan perusteella vaan politiikka realiteettien perusteella.

Vierailija

Päihteilijän "mekasta" eli amsterdamista saa tilattua mm. LSA:ta sisältäviä kasvin siemeniä 10 trippiin samalla hinnalla mikä menee yhdellä ryyppykerralla. Näiden siementen hallussapito ja myynti on laillista, mutta väärinkäyttö on kielletty. Tosin tulee talodellisemmaksi trippailla kun dokaaminen on kallista ja aiheuttaa tosi pahaa agressiivisuutta ja suunnatonta vitutusta. Ja eräitä pahimpia huumeita on rauhoittavat lääkkeet, joita vastuuttomat lääkärit määrää heikkoluontoisille ihmisille. Sitten jäädään "hallittuun lääkekoukkuun" joka ajan mittaan pahenee ja kun lääkäri tajuaa erehdyksensä, asia on jo pois hallinnasta. Ja kun lääkäri ei määrää enää rauhoittavia, niitä haetaan kadulta. Ja siitä hampusta vielä, en ole koskaan tavannut ketään ala-maailman edustajaa, joka olisi myynyt kukkaa tai ruohoa. Ne ovat kotikasvattajia. Hasista myyvät rosmot ja se "lätkä" on yleensä sellaista paskaa ettei se juuri ketään kiinnosta jos kukkaa on tarjolla. Suomesta ei niin vahvaa hasista saa, että se olisi kukkaa parempaa. Kerropas taiteilijatyyppi nuo suomesta löytyvät päihdekasvit niin voin ruveta päihteiden suhteen omavaraiseksi.

Vierailija

Latviassa sai dextroja pillereinä, sisältäen suht isoja määriä vieläpä, ja hinta olematon. Oli kyllä levotonta seilaamista. Dextroista tulee kylläkin helposti aikamoiset liskot myös.

Vierailija
Metsäpelto
Resilarin väärinkäyttö synnyttää aukkoja aivokuoreen, ja on huumausainekäytössä vaarallisempi kuin esimerkiksi kokaiini. Sen, kuten muidenkin lääkkeiden käyttö päihteinä perustuu yksinomaan siihen, että ne ovat laillisia.

Kannatan vahvasti ihmisten oikeutta päättää omasta elämästään, ja mielestäni lainsäädännön pitäisi rajoittaa oikeuksia pelkästään ongelmatapausten kohdalla. Niitä löytyy kaikesta mahdollisesta alkoholismista syömishäiriöihin, mutta kaikkien oikeuksien karsiminen ongelmaryhmien takia johtaisi hyvin rajoittavaan holhousvaltioon.

taiteilijatyyppi

Tähän on syytä muistuttaa että huumerikollisuus johtuu yksinomaan siitä että huumeet ovat laittomia. Älä tuomitse kasvia politiikan perusteella vaan politiikka realiteettien perusteella.

Kyllä DXM:ää monet hommaavat kadultakin, siitä pitäminen vaatii vain aika kieroa luonnetta, on se sellaista myrkkyä, lähin vertailukohta PCP

Vierailija
taiteilijatyyppi
Näin erään hepun tulevan apteekista yskänlääkepakkauksen kanssa... kulman takana hän avasi pahvikotelon, otti pullon ja otti reippaita kulauksia.
Resilar, käsikauppalääke sisältää DXM:ää, Dekstrometorfaania, C18H25NO josta kivan nettipalsta päihdelinkin mukaan menee kivasti mutkalle. No, minä sanon itse että mikäpäs siinä? Siinä on laillinen huumejuoma, kukin saa itse päättää hankkiiko apteekista itselleen dojoing-olon, tai alkosta. Mitä mieltä muut ovat?
Tiedän itse labra-alaa ja kemiaa sekä yrttitietoutta lukeneena myös 6 Suomessa kasvavaa kasvia joita voi kohtalaisen pienellä vaivalla hankkia luonnosta. Yksi on yleinen rikkaruoho niityillä ja nurmikoilla, 2 kasvaa yleisenä kosteikoissa, 2 etelärannikolla ja meren läheisyydessä. yksi taas on hyvin yleinen puistojen ja arboretumeiden kookas koristepensas. Sen lisäksi on 2 yleistä sientä jotka psykoaktivoi.
Minä en tuomitse jos joku haluaa nauttia jotain, itse nautin joskus vapaalla alkoholia kotosalla, koska en halua kokea lievää humaltumista kummempaa. Psykoaktiiviset ja "neuroottisesti" vaikuttavat ainekset koen epämiellyttävinä. Minä tuomitsen muiden ihmisen holhoamisen, jos haluavat kokeilla jotain.

itselle tulee mieleen koiruoho, hulluruoho, hullukaali, silokit ja punakärpässienet.

Vierailija

Kannatan omasta elämästä määräämistä, mutta mitään ei saisi tyrkyttää kenellekkään, ei ehkä edes tarjota.

Vierailija
greatest
huumeet pitäisi kieltää. T: käyttäjä.
Sinulla hyvä vauhti.

Vuoden päästä viestejä enemmän kuin kellään muulla palstalaisella, tosin täysin ilman asiaa. Tällä vauhdilla niitä on ensi vuoden joulukuussa jo viitisentoistatuhatta. JEEE!! Kiitos kun elävöität palstaa panoksellasi, olet greatest!

Vierailija
Metsäpelto

Viittaamiesi "reikien" eli Olneyn leesioiden syntyyn ei ole dekstrometorfaanin käytön vielä kliinisesti osoitettu johtavan. Termi on lanseerattu J.W. Olneyn mukaan ja sitä pidetään jo jossain määrin vanhentuneena.

Silti en todellakaan sano DXM:n nauttimisen olevan vaaratonta, sillä dissosiatiivit nyt ovat varsin riskialttiita substansseja mielenterveyden kannalta, olivat ne sitten neurotoksisia tai eivät.

Vierailija
Skitsorusina
taiteilijatyyppi

itselle tulee mieleen koiruoho, hulluruoho, hullukaali, silokit ja punakärpässienet.

Ruokohelpi kuuluu myös listalle.

Vierailija
Asidyyli*
Metsäpelto

Viittaamiesi "reikien" eli Olneyn leesioiden syntyyn ei ole dekstrometorfaanin käytön vielä kliinisesti osoitettu johtavan. Termi on lanseerattu J.W. Olneyn mukaan ja sitä pidetään jo jossain määrin vanhentuneena.

Silti en todellakaan sano DXM:n nauttimisen olevan vaaratonta, sillä dissosiatiivit nyt ovat varsin riskialttiita substansseja mielenterveyden kannalta, olivat ne sitten neurotoksisia tai eivät.

Tiedetään varsin hyvin Että
A) DXM yliannostuksesta saa aivovaurion (tiedän tapauksen)
B) Pitkäaikais/päivittäiskäyttäjien kognitiiviset kyvyt heikkenevät suunnilleen samaa tahtia kuin Crakin polttajien
C) todella paljon fyysisiä terveyshaittoja (maksa ja munuaiset kärsii)
ja tripillä voi tulla sivuvaikutuksena mm nenäverenvuotoa ja Virtsalihaskramppi joka estää kusemisen (itselle tuli)

Uusimmat

Suosituimmat