Aivojen kasvaminen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Luin tutkimuksesta, jossa väitettiin aivojen pienentyvän sytostaattihoidon seurauksena. Kolmen vuoden kuluessa ne ovat taas kasvaneet entisiin mittoihinsa. Onko aivojen kasvaminen mahdollista? Niin kai, koska tiedeihmiset ovat asiaa tutkineet. Minulla pieneni oikean käden verisuonet todella merkittäväst, koska aine laitettiin aina sen käden suoniin. Nyttemmin mielestäni verisuonet jälleen näkyvät jonkin verran paremmin kuin tuolloin.

Kuinka paljon ruumis voi parantaa itseään? Minulle tuli myös jonkin asteinen sydämen vajaatoiminta. Minulle on selitetty, että kuollut? kudos ei parane, mutta terve solukko voi kyllä vahvistua ajan myötä vielä ainakin siinä iässä.

Kommentit (6)

Vierailija

Eikö kukaan ole lukenut asiasta. Ainakin maanantaina se oli esillä SVT:n teksti teeveessä. Siis Ruotsin tekstitv:ssä. Haluaisin juttuun asiantuntijoitten mielipiteitä. Ainakin sytohoidon jälkeen on viikion krapula Olisiko sama ilmiö kuin alkoholissa?

Vierailija
tiäremiäs
Ei nämä vastaile näihin syöpäjutuihin, ihme porukkaa.

Niin eivät. Itsekin ajattelin olla puhumatta koko asiasta, mutta koska olen jo "ystäväni" kanssa elänyt 12 vuotta luulin, että se helpottaisi monia.

Minulla näin jälkikäteen on todettu, että minulla oli jo silloin luustometastaasit, jolloin jouduin leikkaukseen. Sanottakoon vielä, että olen vieläkin nykymittapuun mukaan keski-ikäinen, joka normaalitapauksessa olisi ansiotyössä.

harmittaa, että silloin ei tutkittu. Kainalon imusolmukkeet tutkittiin, ei muutoksi. Syöpähän oli livahtanut luustoon ihan eri puolelle ruumista.

Vierailija

Lääkekukkaa sinullekin?

Geoff Brumfiel, "Marijuana may make your brain grow. Cannabinoid injections sprout new neurons in mice", Nature, 2005 October (News). Comment in Nature on the article

http://en.wikipedia.org/wiki/HU-210

Per a 2005 article in the Journal Of Clinical Investigation, HU-210 (synteettinen kannabinoidi) actually stimulates cell growth in the brain's hippocampus region, an opposite effect of drugs like alcohol, nicotine, heroin, and cocaine.
Vierailija
liis@
Luin tutkimuksesta, jossa väitettiin aivojen pienentyvän sytostaattihoidon seurauksena. Kolmen vuoden kuluessa ne ovat taas kasvaneet entisiin mittoihinsa. Onko aivojen kasvaminen mahdollista? Niin kai, koska tiedeihmiset ovat asiaa tutkineet. Minulla pieneni oikean käden verisuonet todella merkittäväst, koska aine laitettiin aina sen käden suoniin. Nyttemmin mielestäni verisuonet jälleen näkyvät jonkin verran paremmin kuin tuolloin.

Kuinka paljon ruumis voi parantaa itseään? Minulle tuli myös jonkin asteinen sydämen vajaatoiminta. Minulle on selitetty, että kuollut? kudos ei parane, mutta terve solukko voi kyllä vahvistua ajan myötä vielä ainakin siinä iässä.

Jos kyseessä on atrofia eli solut ovat surkastuneet niin aivot paranevat, jos taas aplasia eli soluja on kuollut niin ne aivot eivät parane muuta kuin ilmeisesti hippocampuksessa muodostuvien solujen avulla. usein nämä muutokset tapahtuvat sekaisin, eli aineen x jäljiltä löytyy niin kuolleita kuin vaurioituneita soluja. Isot solukuolemakeskittymät (leesiot) eivät parane ja solusurkastumakeskittymät (joiden nimeä en tiedä) muuttuvat helposti solukuolemakeskittymiksi jos eivät parane.

Uusimmat

Suosituimmat