ilpo Ihottuma

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

moikka!

hitto kun on tuota ihottumaa ollut kohta joku vuosi/puoltoista molemissa säärissä joka näyttää kutakuin tältä: ( http://www.keliakialiitto.fi/view/categories.asp?docume nt_id=50 ), myös molemissa jalkaterissä semmoset isot "stigmat" sekä toisessa kyynerpäässä mikä jatkuu kohti rannetta . Stressiä on ollut kyllä viimeisen vuoden aikana suht. paljon. Muuten olen ollut terve koko ikäni, olen siis 30v mies nyt. Suhteellisen epäterveelliset elämäntavat on kyllä ollut ja on(tupakka,alkoholi,epäterveellistä sapuskaa,tulee nukuttua todella huonosti ja epäsäännöllisesti yms. hommieni varjopuoli tai onhan siihen itselläkin osuutta ). Toi ihottuma vaan on todella helve**n ärsyttävää! Ei siitä kuitenkaa oikeastaan muuta haittaa ole kuin hirveä kutina, raapimisen syy ja seuraus eli jalat verillä ja ei tuo tietty kamalan söpön näköistä myöskään ole. Lekuriin soitin sais venaa jonkun 2kk että saisi ajan. Elikkä jos jotain neuvoja miten voisi ihan omatoimisesti ensin yrittää päästä tuosta eroon otetaan mielellään vastaan.

Olen miettinyt että jos tulee jostain ruoka-aineesta (olen siis kaikki ruokanen ainakin vielä )? Mitään allergiaa ei tosin ole minulla ikinä todettu ,voiko allergia esim tulla vielä tälleen "vanhana"? Entäs pesuaineet,tupakka, alkoholi tai no kai tuo jostain johtuu, tiedän että varmaan tyhmä kysellä täällä kun voisi mennä lääkärille, mutta niinkuin sanoin niin voisin ihan kotikonstein eka kokeilla jos olemassa jotain kun ei nyt niin paljoa kuitenkaa haittaa elämää..

Elikkä jotain kotikonsteja kaivattaisiin mitä voidetta kandee laittaa , miten estää raapiminen yms. Hydrocortisonia olen käyttänyt mutta tuntuu että ei juurikaan tehoa tai no tehoo silleen että lisää vaan kutinaa:)

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat