Kauneusihanteet kautta aikojen

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tuli tässä pohdittua eräs päivä että mistä on lähtöisin nykypäivän ns. "pinnallisten piirien" tyrkyttämä malli langanlaihasta naisesta?

Entä millaisia naisten kauneushanteita on ollut erilaisissa kulttuureissa aikoinaan?

Tuon ohella voi kommentoida omaa naisihannettaan sekä miksi juuri näin on

Itse kommentoin asiaa tarkemmin myöhemmin, paremman ajan kanssa...

Sivut

Kommentit (29)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Kauneusihanteet nyt on vaihdelleet kautta historian läskistä laihaan jne.

Kaari Utrio on kirjoittanut aiheesta kirjan Naiskauneuden historia. Löytyy hyllystäni, mutta jos keskustelun aloittajaa se kiinnostaa, hänen täytynee tehdä varaus kirjakauppaan tai painella kirjastoon.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Tuolta http://www.digamma.net/btfwiki/Beautifu ... ll_of_Fame löytyy kuvia eri aikojen kaunottarista.

Oma kauneusihanteeni on enemmänkin rehevä kuin luiseva. Nykyajan "mallit" ovat suureksi osaksi karmeaa katsottavaa. Pitäähän naisen näyttää naiselta eikä miltään pojanklopilta.

Brigitte Bardot oli kyllä aikoinaan varsin hemaiseva ja Kristiina Halkola "Käpy selän alla" leffan aikoihin tooosi namu.

Vierailija

Kauneus asuu pienissä vivahteissa. Ilon pilkahduksissa ja viipyilevässä katseessa.

Pulska tai laiha, niin sanoa ei saata, mikä juuri siinä niin kaunista on.

Katso minua sanoo kauneus näkijälleen. Hän vastaa siihen ilolla ja kaipauksella.

On herkkää, anteliasta ja iloista kauneutta, mutta myös kovaa ja itsekästä ja torjuvaa "kauneutta". Molemmat ansaitsevat huomionsa.

Kaunis nainen on kauneimmillaan, kun ensimmäiset rypyt alkavat hiipiä olemukseen ja nainen ymmärtää että ei ole aina yhtä ihailtu.
Silloin hän vastaa aidosti ihailuun, tyylillä jonka harjoittelu on hionut.

Vierailija

Heh, ei liity kauneusihanteeseen kautta aikojen, mutta itse pidän enemmän luisevasta, kuin rehevästä. Johtuukohan sitten siitä, että olen itsekin aika luiseva, vaikka penkistä nouseekin 100 KG. Tosin penkkituloksen ratkaisee aikapaljolti rinta, ja käsilihakset.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
caco-daemon
Tuli tässä pohdittua eräs päivä että mistä on lähtöisin nykypäivän ns. "pinnallisten piirien" tyrkyttämä malli langanlaihasta naisesta?

Yleisin syntipukki ovat 60-luvun ja myöhemmät homoseksuaalit muotisuunnittelijat.

Vierailija

Minusta kauneuden vaikutelma syntyy enemmänkin kropan tasapainoisesta muodosta..
Jos on rehevät rinnat niin muhkea perä pukee myös.

Minusta normaalipainoinen, sopusuhtainen vartalo ja pirteät silmät on kaunista.

Tästähän on tehty myös monia tutkimuksia, tämänkin lehden sivuilta löytyy muistaakseni jostain. Tutkimuksissa selvisi, että kulttuurista ja yhteiskunnan tilasta riippumatta toisissa ihmisissä viehättää eniten heidän sopusuhteisuutensa ja kasvojen symmetrisuus, sekä se, kuinka paljon toinen ihminen muistuttaa itseään.
Jokaisessa ihmisessa asuu pieni tai suuri narsisti.

Ding Ding
Yleisin syntipukki ovat 60-luvun ja myöhemmät homoseksuaalit muotisuunnittelijat.

Mitenkä suunnittelijoiden seksuaalinen suuntaus liittyy tähän mitenkään?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Ding Ding
caco-daemon

?

Aikamoinen rimanalitus, Ding Ding.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Aweb

Ymmärsit väärin. Tuo oli minulta vain toteamus.

Kun tästä asiasta keskustellaan, moni nostaa esille juuri tuon ryhmän, joka on siksi "yleisin syntipukki". En itse ole sitä mieltä että he ovat ainoat "syylliset", mutta anorektinen naisihanne on kyllä hyvin edustettu muotimaailmassa. Omasta mielestäni nykyajan anorektinen naismalli sai nimenomaan alkunsa muotimaailmasta.

Mitenkä suunnittelijoiden seksuaalinen suuntaus liittyy tähän mitenkään?

Homomiehesten seksuaalinen suuntautuminen liittyy tähän sillä, että homomiehet eivät tietääkseni ihaile kurvikasta vartaloa, vaan poikamaista. Ainakin muotisuunnittelijat, joista merkittävä osa on homoja, ainakin melkein kaikki huiput.

Ei siinä mitään pahaa sinänsä ole, mutta kun sitä ihannetta yrittää soveltaa naismalleihin niin voi seurata epäterveitä ilmiöitä.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Ding Ding
Aweb

Ymmärsit väärin. Tuo oli minulta vain toteamus.

Kun tästä asiasta keskustellaan, moni nostaa esille juuri tuon ryhmän, joka on siksi "yleisin syntipukki". En itse ole sitä mieltä että he ovat ainoat "syylliset", mutta anorektinen naisihanne on kyllä hyvin edustettu muotimaailmassa.

Ymmärsin oikein hyvin, mitä tarkoitit.

Mutta en ymmärrä tuon homoseksuaalisuuden osuutta tuohon asiaan. En siis koskaan ole kuullut, että joku syyttäisi homoja epäterveen naiskuvan luomisesta. Tietenkin on selvää, että jossain kulttuuriympäristössä se on syntynyt ja että joku sen on synnyttänyt. Mutta että homoseksuaalisten muotisuunnittelijoiden yhteisrintama... Voisitko perustella toteamustasi tarkemmin?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Ding Ding

Homomiehesten seksuaalinen suuntautuminen liittyy tähän sillä, että homomiehet eivät tietääkseni ihaile kurvikasta vartaloa, vaan poikamaista. Ainakin muotisuunnittelijat, joista merkittävä osa on homoja, ainakin melkein kaikki huiput.

Ei siinä mitään pahaa sinänsä ole, mutta kun sitä ihannetta yrittää soveltaa naismalleihin niin voi seurata epäterveitä ilmiöitä.

Ai. Minä en usko tuota. Ammattitaitoinen muotisuunnittelija kylläkin pyrkii miellyttämään juuri sitä kohderyhmää, jolle vaatteita halutaan kaupata. Olivat he sitten homoja tai eivät.

Itse pidän suurimpana syyllisenä kameraa, joka suosii hoikkia malleja paksuntavan vaikutuksensa vuoksi.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Ding Ding

Ai. Nyt vaimoni kommentoi sähköpostilla, että kyllä se anorektiakotkotus taisi olla 60-luvun homoseksuaaleista muotisuunnittelijoista lähtöisin. Voi olla, voi olla, uskon häntä. Vedän siis sanani takaisin ja pyydän anteeksi.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
Aweb
En siis koskaan ole kuullut, että joku syyttäisi homoja epäterveen naiskuvan luomisesta. Tietenkin on selvää, että jossain kulttuuriympäristössä se on syntynyt ja että joku sen on synnyttänyt. Mutta että homoseksuaalisten muotisuunnittelijoiden yhteisrintama... Voisitko perustella toteamustasi tarkemmin?

Suurin osa muotimaailman huipuista on homomiehiä. Nämä muotisuunnittelijat alkoivat joskus 1960-luvulla suosia laihoja malleja näytöksissään. Luulisin että tätä kautta tämä naisihanne syntyi. Voin olla väärässäkin.

Yleisesti ottaen ei minulla ole mitään homoja vastaan ole koskaan ollut, mutta muotimaailman ilmiöistä en pidä.

Vierailija

Ei 5000 vuotta sitten ollut kameroita eikä homo- tai muitakaan muotisuunnittelijoita. Anoreksia on puhtaasti psyykkinen sairaus.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Ding Ding
Aweb
En siis koskaan ole kuullut, että joku syyttäisi homoja epäterveen naiskuvan luomisesta. Tietenkin on selvää, että jossain kulttuuriympäristössä se on syntynyt ja että joku sen on synnyttänyt. Mutta että homoseksuaalisten muotisuunnittelijoiden yhteisrintama... Voisitko perustella toteamustasi tarkemmin?

Suurin osa muotimaailman huipuista on homomiehiä. Nämä muotisuunnittelijat alkoivat joskus 1960-luvulla suosia laihoja malleja näytöksissään. Luulisin että tätä kautta tämä naisihanne syntyi. Voin olla väärässäkin.

Yleisesti ottaen ei minulla ole mitään homoja vastaan ole koskaan ollut, mutta muotimaailman ilmiöistä en pidä.

Joo. Sinä oikeassa, minä väärässä. Se eka viestisi oli perustelemattomana niin lennokkaan kuuloinen, että siitä voimakas reaktioni. Sorry.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat