Hieronnan terveysvaikutukset.

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Missään lienee ei todistettu, että hieronnalla olisi terveysvaikutuksia.
Syöpätapauksissa se jopa on kielletty.
Sitkeästi uskotaan kuitenkin, että hieronta rentouttaa lihaksia jne. vaikka olo on enemmänkin kuin piesty hieronnan jäljiltä. Poistaa kuulemma "tukkoisuutta" ja jännitystä lihaksista jne.
Uskoiskohan?

Maukkakin kävi tossa hieronnassa, sellasessa kiinalaisessa missä oli kuumia pyyhkeitä ja muuta poikkeavaa normaaliin "ruotsalaiseen" hierontaan verrattuna.

Tyttö hieroi niskaa, hartioita ja kasvoja, öljyllä.
Hieroi hauikisia, ojentajia ja käsiä, öljyllä.
Hieroi pitkään ja hartaasti rintalihaksia, hitaasti veivaten, öljyllä.
Perkele...Maukalla rupes peitto pomppimaan alaruumin päällä.
Hieroi vatsalihaksia öljyllä, ylhäältä ja alhaalta...
Voi saatana...peittotosta meinas tulla lentävä matto...

Kyllä siinä hieronassa jotain terveysvaikutuksia täytyy olla...
Ei Maukka muuten uudestaan vaivautuisi, vaikka lihasjännitys ei täysin lähtenytkään.

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Kyllä hieronnassa lähtevät kuona-aineet liikkeelle tukkimasta lihasten verenkiertoa. Kehottavatkin juomaan runsaasti vettä hieronnan jälkeen, jotta kuona-aineet poistuvat virtsan mukana.

Tosin sellaista hierontaa ei taida olla, jolla Maukka saataisiin lähtemään liikkeelle ja erittymään pois.

Tuolla tietoa hieronnasta ja siihen koulutuksesta:

http://www.hieronta-akatemia.net/index.htm

Vierailija
Leuka
Kyllä hieronnassa lähtevät kuona-aineet liikkeelle tukkimasta lihasten verenkiertoa. Kehottavatkin juomaan runsaasti vettä hieronnan jälkeen, jotta kuona-aineet poistuvat virtsan mukana.

Tosin sellaista hierontaa ei taida olla, jolla Maukka saataisiin lähtemään liikkeelle ja erittymään pois.

Tuolla tietoa hieronnasta ja siihen koulutuksesta:

http://www.hieronta-akatemia.net/index.htm

Pikkasen on ylimalkanen saitti. Ei vakuuttanut hieronnan eduista.
En kyllä purematta usko, että hieronta lähettää kuona-aineet liikkeelle.
Korkeintaan vaurioittaa lihassoluja ja käynnistää korjausjärjestelmän tai aktivoi hermoratoja.

Vierailija

Itse käyn hieronnassa aina vain puhtaan hedonistisessa mielessä. Se on oivaa hemmottelua ja kyllä se lihashuollosta käy. Urheiluhierojien kanssa voit kinata siitä, onko sillä mitään vaikutusta.

Vierailija
A. Ankka
Itse käyn hieronnassa aina vain puhtaan hedonistisessa mielessä. Se on oivaa hemmottelua ja kyllä se lihashuollosta käy. Urheiluhierojien kanssa voit kinata siitä, onko sillä mitään vaikutusta.

Uskon, että psykologinen vaikutus on suurempi kuin muu...
ja tuntuuhan se kivalta kun nainen koplaa.

Stinger
Seuraa 
Viestejä4719
Liittynyt18.2.2006
Maukka Perusjatka
A. Ankka

Kuuleman mukaan viehättävia miespuolisiakin hierojia on olemassa. Itse en ole koskaan käynyt hierojalla ja aika tyyristäkin taitaa olla...

”Tietämättömyys antaa ihmiselle paljon luultavaa.”
-George Eliot

Vierailija
Stinger

Kuuleman mukaan viehättävia miespuolisiakin hierojia on olemassa. Itse en ole koskaan käynyt hierojalla ja aika tyyristäkin taitaa olla...

eiköhän niitäkin löydy. Ja n. 30 euroa tunnin hemmottelusta ei ole mielestäni paha hinta.

Vierailija
Stinger
Maukka Perusjatka
A. Ankka

Ainahan voit kokeilla jossain turistimatkalla. Edullisempaa ainaski.

Hierojamiehillä käy kapakassa flaksi. Usein tulee asiakkaita jututtaan ja känässä tunnustavat, että "arvaa rupesko panettaa".

Eräs naispuolinen ystäväni kertoi hierontareissustaan Bangkokissa.
Luuli, että hieroja oli nainen, mutta lopussa paljastui möreä ääninen Lady Boy silikonitisseineen. Hieronta oli öljyhierontaa. Silloin salamana selkisi miksi perseen hierontaan oli käytetty niin paljon vaivaa.

Vierailija
Maukka Perusjatka

Ei Maukka muuten uudestaan vaivautuisi, vaikka lihasjännitys ei täysin lähtenytkään.

Kuvauksestasi päätellen se vain vaihtoi paikkaa. Olisikohan vaikutus ollut sama, jos hierojana olisi ollut parimetrinen äijänköriläs?

Mutta vakavammin puhuen, onhan se selvää, että hieronta pistää lihaksissa veren kiertämään paremmin ja poistamaan sinne kertyneitä kuona-aineita. Kipeä lihaksenkohta tuntuu ihon alla usein kovalta kuin jokin jänne ja muljahtelee ilkeästi ja kivuliaasti sitä painellessa. Mutta toisinaan hetken hieromisen jälkeen sitä oikein tuntee jännityksen laukeavan ja säryn hellittävän.

Vierailija
Andúril
Maukka Perusjatka

Andúril
Kuvauksestasi päätellen se vain vaihtoi paikkaa. Olisikohan vaikutus ollut sama, jos hierojana olisi ollut parimetrinen äijänköriläs?

En olis edes hierottavaksi mennyt. Kerran on vanha äijänkäppänä mua hieronut. Seuraavan päivän olin kuumeessa.

Andúril
Mutta vakavammin puhuen, onhan se selvää, että hieronta pistää lihaksissa veren kiertämään paremmin ja poistamaan sinne kertyneitä kuona-aineita. Kipeä lihaksenkohta tuntuu ihon alla usein kovalta kuin jokin jänne ja muljahtelee ilkeästi ja kivuliaasti sitä painellessa. Mutta toisinaan hetken hieromisen jälkeen sitä oikein tuntee jännityksen laukeavan ja säryn hellittävän.

Tohon uskomukseen juuri tartun. Mä ihmettelen mitä noi kuona-aineet on ja mitenkä ne lähteeliikkeelle ja mistä? Siis lihassolusta lähtee jotain liikkeelle? Ja siirtyy virtsaan?

Ennen kun joku mulle uskottavasti perustelee niin en usko.

Hieronta tuntuu kyllä hyvältä jos lihaksia ei runno.
Tekeehän hyttysenpuremankin raapiminen saatanan gutaa, mutta tuloksena on rupi.

Vierailija
Maukka Perusjatka
Andúril

Tohon uskomukseen juuri tartun. Mä ihmettelen mitä noi kuona-aineet on ja mitenkä ne lähteeliikkeelle ja mistä? Siis lihassolusta lähtee jotain liikkeelle? Ja siirtyy virtsaan?

No, en nyt muista oikeita termejä, mutta lienet huomannut, että lihakset kipeytyvät yleensä raskaan työn tai vaikkapa huonossa työasennossa syntyneiden jännitysten myötä. Kummassakin tapauksessa jatkuva jännitystila estää veren kunnollisen kiertämisen, jolloin lihassolut eivät saa tarpeeksi happea ja joutuvat turvautumaan anaerobiseen energiantuotantoon, eli menevät hapoille. Ja nämä hapot (muistaakseni maitohapot) kertyvät lihaksiin eivätkä lähde sieltä ihan äkkiä. Venyttely urheilusuorituksen jälkeen auttaa "avaamaan" jännittyneet paikat niin, että veri pääsee liikkeelle, mutta esimerkiksi näyttöpäätetyön yhteydessä sitä harvoin muistaa. Hieronta auttaa juuri laittamalla veren liikkeelle, samaan tapaan kuin ihoa nipistäessäsi nipistetty kohta muuttuu hetken kuluttua punaiseksi. Lisääntynyt verenkierto korjaa sitten nuo hapot mennessään.

Mikä sitten on "runnomista"... jos paikat ovat perkeleen kipeät, ei tarvita kummoistakaan painetta, ennen kuin sattuu perkeleesti. Mutta jos kyseessä ei ole oikea vamma, kuten revähtymä, pikku kipu kertoo vain, että ollaan oikeilla jäljillä. Toisaalta liika on tietysti liikaa; varsinkin, jos lihassärkyyn liittyy hermosärkyä, eli jos kipeä, jännittynyt lihas puristaa jotakin hermoa, ei kannata rassata ainakaan kovin voimakkaasti. Kaipa lihas sen kestäisi, mutta hermo ei.

Siinäpä onkin kyseessä "vamma", jonka pitäisi antaa parantua omia aikojaan. Lihassäryssä taas harvemmin on mitään rikki, vaan lähinnä tukossa kuin liian ison jöötin niellyt vessanpönttö. Hieronta toimii sitten karhupumppuna...

Vierailija
Andúril
Lihassäryssä taas harvemmin on mitään rikki, vaan lähinnä tukossa kuin liian ison jöötin niellyt vessanpönttö. Hieronta toimii sitten karhupumppuna...

Naseva perustelu.

Vierailija

Kuulin lääkärin puheen kunnon ylläpitämisestä,ja siinä yhteydessä hän mainitsi,että hieronnasta ei ole hyötyä,kyllähän se rentouttaa joitakin mutta paras tulos saadaan kipujen ja kireyden poistamisille on liikunnasta ja venyttelystä,itse en ole koskaan käynyt hierojalla,omakohtaisia kokemuksia ei ole.Mut tykkään kun jalkapohjiani kutitellaan,voisin vaik maksaa siitä,olispa semmonen kutittelu ,hivuttelu hoito,siihen menisin

Vierailija

Lääkärit määrää hierontaa, urheilijoita hierotaan jatkuvasti.. hierojia koulutetaan valtion varoin. Epäilen että siitä jotain hyötyä on.

Vierailija
Maukka Perusjatka
Andúril
Maukka Perusjatka

Andúril

En olis edes hierottavaksi mennyt. Kerran on vanha äijänkäppänä mua hieronut. Seuraavan päivän olin kuumeessa.

Andúril

Voivathan ne kuona aineet olla sekä soluissa että soluvälitilassa, eivät kylläkään verisuonissa, jollei verenkierto kys paikkaan ole todella tukossa (mikä lähentelisi jo kuoliota). En tiiä joten paha mennä sanomaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat