Kuinka nuorena?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Kuinka nuorena ekan kerran kokeilit huumeita?

Ja minkä takia?

Sivut

Kommentit (71)

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

1. En.

2. Ei ole ollut mitään syytä kokeilla huumausaineita.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

Teetä join ihan lapsena, kahvia join varmaan joskus 13-14 vuotiaana ja alkoholia joskus 15-16 vuotiaana. Tupakka-huumetta koitin muistaakseni joskus ala-asteella.

Itse käytän tollasia kovia huumeita, mutta en terveellistä kannabista.

Vierailija

1. Kokeilin ensimmäisen kerran huumeita/huumaavia aineita 15-vuotiaana. Aine oli tämän meidän kulttuurin suosima päihdeaine nimeltä alkoholi. Oksentelin, kaatuilin, black-out..

2. Kokeilu johtui ehkä uteliaisuudesta sekä siitä että poika johon olin ihastunut suositteli "vähän relaamaan"..

Vierailija

Alkoholi 15-vuotiaana.
DXM, LSA ja kannabis 16-vuotiaana.
Jos oikein muistan.

Mielenkiinnosta normaalista poikkeavia tajunnantiloja kohtaan. Inspiraationa toimi myös Timothy Leary -dokkari, jonka olin nähnyt televisiosta (hyihyi, mokomaa huumemyönteistä propagandaa näyttävät YLE:n kanavilla! ). Alunperin kiinnostuin psykedeeleistä lukiessani ala-asteella terveystiedon kirjasta huumevalistustekstejä.

Vierailija

Joskus 12-vuotiaana, tupakkaa jaa kotiviiniä (yllättäen ), kahvia joskus ihan pentuna mutten tosin sitä alkanut juoda kuin vasta joskus 16 ikävuoden tienoilla enemmän. Kannabista joskus 15-vuotiaana.
Sieniä tuli joskus samoihin aikoihin ensimmäisen kerran popsittua kotimaisen amanita muscarian muodossa.
Tupakkaa tuli ensimmäisenä kokeiltua, varmaankin siksi että se oli muka niin cool.
Alkoholiin kiinnostusta taas lisäsi tuttujen ja varsinkin isäni sekoilut jurrissa, joten pakkohan se oli itsekin testata mikä siinä niin ihmeellistä on.
Kannabista halusin testata aivan sen takia, että vaikutti mielenkiintoiselta, ja muutenkin vaikutti loppujenlopuksi "harmittomammalta" viihdekäyttöpäihteeltä kuin alkoholi ja ihan miellyttävä kokemushan tuo olikin. Kärpässieniä oli tietenkin pakko ihan uteliaisuudesta syödä, mutta kokemus ei ollut mitään hirveän miellyttävää, asiaa tietenkin lisäsi nämä pahoinvointia aiheuttavat ainekset ko. sienissä. Psilocybe lajikkeita testasin parikymppisenä ensimmäisen kerran.
Kokemus oli erittäin mielenkiintoinen eikä trippi kääntynyt huonoksi missään vaiheessa. Yleensäkin koko kokemus oli jotain niin "erilaista" verrattuna mihinkään muuhun ja häiriintynyttä, että sitä oikein voi hyvin kirjoitettuun muotoon pukea.
Toivottavasti sienivuosi 2007 on suotuisa

Vierailija

1.
Tupakkaa ja alkoholia maistelin ekan kerran ollessani ehkä 14 vuotias.
"Vihreää" ja "ruskeaa" käytin eka kerran olessani ca 16 vuotias.

2.
Näin jälki käteen voin sanoa että aloin käyttämään lapsellisuuttani ja kokeilu mielessä.

Nyt en ole aikoihin käyttänyt muuta kuin että silloin tällöin maistelen hieman alkoholia, etupäässä whiskyä.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Viinaa join ekan kerran melkein 20 vuotiaana. En oo muita huumehia syöny, paitsi tuota muskottipähkinää testannu, kun se on laillista ja hyvin saatavissa. Tosin se on niin myrkkyä ja pahan makusta, että se soveltuu parhaiten maitoruokien maustamiseen.

Vierailija

Kovat lailliset huumeet.

Tupakka:
joskus 8 vuotiaana ensimmäisen kerran ja pävittäis käyttäjäksi ryhdyin noin 13V, eroon tupakasta pääsin 8 vuotta myöhemmin.

Syy:
Yhdistin tupakan seksualisuuteen ja aikuisuuteen. Muistan että olin ihastunut johonkin elokuvan tähteen, joka poltti tupakkaa naisellisesti pitkästä holkista. Aikaisemminhan elokuvissa tupakka esitettiin hyvin seksualisesti ja lapsen heräävä seksualisuus yhdisti tupakoinnin ja seksualisuuden.
Varsinaisen päivittäisen tupakoinnin aloitin kun muutin uudelle paikkakunnalle ja uuteen kouluun. Parhaiten uusia kavereita sai kun meni tupakkapaikalle notkumaan.

Nuuskat ja purutupakka:
Nuuskaa, purutupakkaa ja nenänuuskaa kokeilin satunnaisesti 14-16 vuotiaana, varsinaista käyttöhistoriaa ei kuitenkaan löydy.

Syy: Siinä iässä halusi kokeilla kaikenlaista ja silloinhan jo tupakoin, joten uusien nikotiini valmisteiden kokeileminen ei ollut iso kynnys. Yritin myöskin lopettaa tupakointia näiden tuotteiden avulla. (arvatenkaan ei onnistunut, niissä kun on enemmän nikotiiniä kuin tupakassa )

Alkoholi:
Ensimmäiset kokeilut noin 12 vuotiaana (jos ei lasketa ykkös oluen maisteltua alle 10v) ja enemmän säänölisen käytön aloitin noin 13-14 vuotiaana. Alkoholin humalahakuinen käyttö on jatkunut lähes viikottaisena noin 16-17 vuotta, vaikkakin olen yrittänyt siirty puhtaasti ruoka ja kohtuuannos (7 annoksen yläraja) käyttöön.

Syy:
Silloin alkoholin käyttö tuntui hyväksytyltä ja haitattomalta ("kiitos" sen ajan huumevalistuksen) alkoholi kuului vahvasti viikonloppuihin ja ei ilman sitä pienessä kaupungissa oikeen muutakaan tekemistä ollut. Alkoholi myös nosti itsetunnon uusiin ulottuvuuksiin ja poisti estoja. Silloin toleranssi ei ollut vielä kasvanut ja vieroitusoireet oli lähes olemattomat.

Laittomat huumeet:

Kannabis:
ensimmäinen kokeilu noin 20 vuotiaana ja sen jälkeen "käyttö" on ollut satunnaista noin 0-10 käyttökertaa vuodessa, riippuen vuodesta.
Nykyisin on tähtäimessä korvata humalahakuista juomista kannabiksen käytöllä.

Syy: Olihan se jännä testailla "huumeita" aikuisena sai hieman samat kiksit kuin penskana kiellettyä tupakkaa kokeillessa. Olin myöskin hyvin valistunut eri huumausaineiden vaikutuksista (mitään muuta huumausainetta en olisi kokeillut), joten tiesin suunnilleen mitä olin tekemässä. Toisaalta hieman paremminkin olisi voinut aineesta tietää, niin olisi välttynyt turhilta vainotuksilta.

[size=75:1x9pc3el]Edit: Lisäsin vielä syyt[/size:1x9pc3el]

Vierailija

1. Kahvia olen juonut lähes päivittäin 13 vuotiaasta lähtien. Tupakkaa poltin 4 vuotta.

2: Luulin olevani kova jätkä uskaltaessani polttaa tupakkaa, ja tulihan siitä aikuinen olo. Nykyään on vain kahvi, tupakoitsioita pidän lapsellisina.

Vierailija

Kahvia kuulemma 1-vuotiaana. Isä anto lusikalla maistaa.
10-vuotiaana olin jo riippuvainen, kahvinisti. Olen edelleenkin.
Päivä lähtee käyntiin kahvin voimalla.
Alkoholia kokeilin 18v, samoihin aikoihin tupakkaa.
Muuta en ole kokeillu, vaikka monesti on tarjottu, ilmaiseksikin.
Välistä pienen painostuksen avulla. Olen uskaltanut sanoa ei kiitos, koska inhoan elämässä eniten painostamista.
Isä-vainaja oli Helsingissä poliisina 40-50-luvuilla ja vähän varotteli huumeista, oli varmaan nähny yhtäsuntoista.
Uskoin sitä ja päätin pysyä erossa moisista.
En tunne jääneeni mistään tärkeästä paitsi....

Vierailija

Kahvista se kaikki sai alkunsa. Taisin aloittaa kahvin juomisen joskus 6 vuotiaana.
Lapsuus menikin sitten muuten aika päihteittä ja ensimmäisen humalani join 18 vuotiaana. Eli noin 9 vuotta on jo kerennyt sitäkin maistelemaan.
Tupakointi alkoi salakavalasti noin 20 vuotiaana.
Olisinkohan ollut noin 24 kun kokeilin ensimmäistä kertaa laittomia päihteitä. Kyseessä oli MDMA eli siis ekstaasi. Pari kuutautta myöhemmin tutustuin kannabikseen.
Senjälkeen on tullut testattua ties minkälaista yrttiä ja kemikaalia. Esim. Psilosybiinisienet, DXM, LSD, LSA, GHB, GBL, MDA, Amfetamiini, DMT, 5-MeO-DMT, 5-Meo-Mipt, 5-Meo-Dipt, 2C-I, 2C-B, 2CT-4, Kodeiini, Muskottipähkinä, kärpässienet, Calea, Ayahuaska, Datura, Ilokaasu, yms.

Otan aina mahdollisimman tarkasti selvää aineesta jota aion nauttia. Osa kun on väärinkäytettynä hyvinkin vaarallisia.
Suurinta osaa eri kemikaaleista olen testannut vain kerran ja monesta todennut että kyseinen aine ei sovi minulle. Kuitenkaan huonoa kokemusta minulla ei ole ollut koskaan minkään aineen kanssa.
Vain hampun olen katsonut soveltuvan suht yleiseen käyttöön kaikki muu on hyvin harvinaista. Psykedeelit ovat harvoin käytettynä mukavia. Taikasienet eli psilosiini ja psilosybiini ovat suosikkini. Opiaatit, piristeet ja bentsot taas ei kiinnosta ollenkaan.
Vaarallisin päihde minulle on tupakka. Olen selkeästi addiktoitunut nikotiiniin ja todennäköisesti kuolen vielä johonkin keuhkosairauteen.

Mikä sitten saa ihmisen tekemään jotain tälläistä? Paha sanoa. Kaipa se on vain uteliaisuutta. Halua kokeilla vähän kaikkea ja tutustua siihen mitä kaikkea tällä pääkopalla ja elämällä on minulle tarjottavana.

Tutkimusmatkani jatkuu edelleen

"don't try this at home"

Vierailija

palstahan on täynnä huumehörhöjä.....tämäpä olisi oiva paikka poliisille etsiä laittomuuksien tekijöitä...

Vierailija

kaikkea olen kokeillut, nykyään tupakoin ja dokaan.

aloitin, koska kaverini tuttu oli diileri ja sai hommattua kaikenlaisia aineita, joilla saa pään sekaisin. kokeilin ensin crackia ja vähitellen siirryin hauskempiin aineisiin.

ensimmäiset kokeiluni tapahtuivat, kun olin 12-vuotias. siirryin tupakka-viina-linjalle ollessani 23-vuotias, koska rahat alkoivat käydä vähiin, enkä saanut muita aineita enää mistään.

installer
Seuraa 
Viestejä9908
Liittynyt16.9.2005

Tupakkaa 12 vuotiaana

Viinaa 13 vuotiaana

Kannabista 18 vuotiaana

Marihuanaa 22 vuotiaana

Steroideja kokeilin 24 vuotiaana

Essoja 24 vuotiaana

Pseudoefedriiniä 25 vuotiaana

Piriä eli amfetamiinia 25 vuotiaana

Efedriiniä 25 vuotiaana

Huumesieniä 31 vuotiaana

Lääkkeiden ja viinan sekakäyttöä 31 vuotiaana

Tällä hetkellä minulla on jatkuva Ritalin lääkitys (huumeresepti)

Odotan innolla mitä elämä seuraavaksi tuo eteen,kokaiinia olisi mukava löytää jostain kohtuuhintaan.

Tämän taulukon mukaan minun pitäisi olla pohjalla,mutta en koe olevani .Yritykseni pyörii kohtalaisesti,vapaa-aika kuluu opiskelun ja harrastusten merkeissä.Ensi vuonna jos saan rakennusluvat, alkaisi paritalon rakentaminen 1,5 hehtaarin palstalleni jonka ostin armeijasta päästyäni.Vievätkö huumekokeilut ihmisen todella pohjalle,mene ja tiedä...

"Kenet jumalat tahtovat tuhota, sen he lyövät ensiksi sokeudella. "

HarryG
Seuraa 
Viestejä98
Liittynyt13.7.2006

1. Kahvi, tee, kokis alle kouluikäisenä / Muuten vaan.

2. Ala-asteella alkoholi ja tupakka / Kokeilun halusta

3. Ylä-asteella kannabis / kokeilun halusta

4. Armeijan jälkeen, eli noin 20-vuotiaana amfetamiini, nipsut, kokaiini, Sienet, erinäiset lääkkeet (bentsot lähinnä) ja monet muut.

Nykyään en käytä muuta kuin alkoholia ja tupakkaa... En pistä Ganjaakaan pahakseni, mutta käyttö on satunnaista...En ainakaan itse kasvata..

Kokeilun halusta.

äh.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat