Nokian puhelimet

Seuraa 
Viestejä29006
Liittynyt30.4.2005

Että sitä vaan, että kenen on vastuu siitä, että nokian puhelimien sanakirja on aivan haitarista. Joskus myrkytin itseni ennakoivalla tekstin syötöllä ja siitä lähtien sanoja(oikeita suomenkielen sanoja) on joutunut kuitenkin kirjoitamaan perinteiseen tapaan. Luulin että uudemmassa luurissa asia olisi kunnossa, mutta ei.

Kommentit (7)

Vierailija

Sanakirjaan voisi tosiaan ohjelmoida valmiiksi yleisimpiä puhekielen ilmauksia, kun harva kuitenkin käyttää kirjakieltä tekstaillessaan kavereilleen. Esimerkiksi "oon", "meen", "ootko", "tuutko" ym. lähes joka viestissä käytetyt sanat saisivat olla aina ensiksi tarjottuja vaihtoehtoja mitääntarkoittamattomien tavujonojen sijaan.

Vierailija

Tässä muutamia esille tulleita seikkoja ennakoivasta tekstinsyötöstä. Eli mitä yritetään kirjoittaa ja mitä känny ehdottaa:
nähdään -> naidaan
halata -> hakata
suukko -> puukko
tiskaus -> tislaus
Sanovat että selvästi on jonkun insinöörin kehittämä.

Vierailija

Mun N80 osasi jo sanan "nähdään". Tai sitten olen sen joskus sinne naputellut. Muistia itse luoduille sanoille saisi olla vaikka joku 4 megaa. Siihen mahtuisi jo useamman koko kielellinen ilmaisu. Nyt se taitaa olla jotain todella vaatimatonta ja vanhemmat itse luodut sanat korvautuvat uusilla. Ei hjuva.

Uusimmat

Suosituimmat