Onko sinulla omaa asteroidia?

Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Onko sinulla asteroidia joka on nimetty sinun "mukaasi" tai oman asuin- tai syntymäpaikkakuntasi mukaan?

Täällä on lista asteroideista, neljässä sivussa:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_named_asteroids

Minä löysin oman kotikaupunkini, oman syntymäkaupunkini sekä sukuni alkuperäisen sukunimen mukaan nimetyt asteroidit. En löytänyt Ding-asteroidia.

Kommentit (4)

Vierailija

Taitaapi mennä suomalaisten asteroidien nimet aika pitkälti Yrjö Väisälän piikkiin. Nyrölä tietysti on ja jotain muita. Muutama kappale noitakin, joten helposti löytää äidin serkun kaverin sukunimen jostain ja onhan siellä aina "Europa".

Vierailija

Ne on kaikki mun, ei niitä kukaa poiskaa ota. Kunhan saan säästettyä vähän varaintoa, ostan kunnon kaukaakatsomisputken ja toivon löytäväni joskus jonkun uuden hipun, ja annan nimekseen Japperi.

Vierailija

Ei oo ja olenkin siksi tyytymätön, mutta olisi hauskaa jos saisi vaikkapa sähköposti viestillä oman nimen jollekin kraaterille/kivenmurikalle tai asteroidille.

Näintä kaikkia on takuulla moninkertainen määrä ihmiskunnan määrään verrattuna aurinkokunnassa, niin ei ainakaan kukaan jäisi ilman.

olisi se aika kunniallista sanoa vaikkapa, että minun mukaani on nimettu uranuksen 16. suurimman kuun 743. suurin kraateri!

Uusimmat

Suosituimmat