Levynkansitaide

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Musiikkihan on se tärkein syy miksi levyjä ostetaan, mutta myös levyjen kannet saattavat vaikuttaa ostopäätökseen, varsinkin LP formaatissa. Eli tänne mieluisimmat levynkannet. Levyllä olevan musiikin ei tarvitse miellyttää korvaa, kunhan kansi on omasta mielestä onnistunut/puhutteleva.

Tässä pari omaa suosikkia.

Sivut

Kommentit (172)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Samael, eihän noissa oo mitään ideaa. Kaikki nuo on vaan tommosia teinifantasioita vähän paremmin piirrettynä kuin miten teinit itse ne yleensä piirtävät.

Ei millään pahalla.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

En kyllä itse sanoisi esim. William Blaken tai Hieronymos Boschin mestariteoksia teinifantasiaksi.

Tässä on tenifantasiaa:

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
SAMAEL
En kyllä itse sanoisi esim. William Blaken tai Hieronymos Boschin mestariteoksia teinifantasiaksi.

En minäkään. Äsken nuo suuremmat kuvat ei auenneet ollenkaan, ja se mitä näin olivat nuo alkupään peikot ja mörrimöykyt. Niitä minä sanoisin.

Etkös muuten voisi hieman pienentää noita kuvia, ennen kuin pistät ne näkyville?

Vierailija
Aweb
Etkös muuten voisi hieman pienentää noita kuvia, ennen kuin pistät ne näkyville?

Nehän on ihan pieniä, 1600x1200 resolla.

EDIT: Pienentelin isoimmat. Toi Still Lifen kansi ei näytä kyllä enää miltään, nyyh.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

No nyt ne skulaa. Olen muuten myös sitä mieltä, ettei suuren maalarin mestariteoksen ottaminen levynkanneksi välttämättä sinällään ole mitään kovin onnistunutta levynkansisuunnittelua, vaan todennäköisesti tuo mestariteos on paljon hienompi teos omana itsenään ja levynkansi (etenkin nykyisenä CD-boksi-aikana) voi jopa vesittää sen.

Todella upeaa kansitaidetta edustaa Tom Waitsin uusimman kolmen levyn boksi kokonaisuutena. Kyseessä on 100 sivuinen, kovakantinen kirja, jossa levyt ovat pusseissa kirjan viimeisillä sivuilla. En väitä, että kansikuva sinällään olisi mikään mestariteos, mutta kokonaisuus on.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Mun mielestä toi Manovarin (vai minkä lie) levynkansi on noista melkein paras koska se ei ole vähääkään teennäinen. Noissa muissa on melkoinen annos väkisin väännettyä (teko)taiteellisuutta. Antti Tuiskunkin levynkansi on ihan ammattitaidolla väsätty. Tuisku on kova jätkä. Erittäin ympäristötietoinen.

Vierailija
Aweb
Mun mielestä toi Manovarin (vai minkä lie) levynkansi on noista melkein paras koska se ei ole vähääkään teennäinen. Noissa muissa on melkoinen annos väkisin väännettyä (teko)taiteellisuutta. Antti Tuiskunkin levynkansi on ihan ammattitaidolla väsätty.

Ymmärrän. Pidät varmasti myös tästä:

Aito, rehellinen, tositaiteellinen.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

No kyllä mä tykkään tostakin, missä on käytetty yksityiskohtaa Boschin maalauksesta. Bosch oli mulle aikoinaan iso juttu. Napsin omiinkin töihini yksityiskohtia hänen maalauksistaan.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
SAMAEL
Aweb
Mun mielestä toi Manovarin (vai minkä lie) levynkansi on noista melkein paras koska se ei ole vähääkään teennäinen. Noissa muissa on melkoinen annos väkisin väännettyä (teko)taiteellisuutta. Antti Tuiskunkin levynkansi on ihan ammattitaidolla väsätty.

Ymmärrän. Pidät varmastimyös tästä:

En tykkää. Tykkään Barksista, eikä tuo ole Barksia. Sen sijaan tuosta tulisi kylläkin ihan hyvä levynkansi kun vaihtaisi tekstit, mutta silloin siitä tulisi myös oikeusjuttu. Yksi typerimmistä jutuista mitä tiedän oli se kun Disney kielsi Disneyland After Dark -bändiä käyttämästä nimeään. Vähän sama kuin Helsinki kieltäisi käyttämästä kirjan nimenä Leijat Helsingin yllä...

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Samael kirjoitti:
tositaiteellinen.

Nyt ymmärsit väärin. Pidän Manoverin levynkannesta siksi, koska se ei ole yhtään taiteellinen. Ei edes yritä olla. Siis onhan se aivan kamala, hyi helvetti, en minä siitä oikeasti tykkää, mutta onhan siinä sentään tissejä. Kyllä minä periaatteessa tykkään melkein kaikesta, missä on tissejä.

Vierailija
Aweb
Kyllä minä periaatteessa tykkään melkein kaikesta, missä on tissejä.

Tykkäisitkö karvaisista merimiehistä, jos niissä olisi tissejä? Vaikka ne haisisivat ja niillä olisi keripukki? Eikö taide saa olla taiteellista? Täytyykö hyvän taiteen olla epätaiteellista?

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Samael kirjoitti:
Tykkäisitkö karvaisista merimiehistä, jos niissä olisi tissejä?

Kiitos, ettet linkittänyt esimerkkiä. Kirjoitin, että MELKEIN kaikesta, missä on tissejä.

Ja:
Eikö taide saa olla taiteellista?

Tietty saa. Täytyykin olla.

Ja:
Täytyykö hyvän taiteen olla epätaiteellista?

En ymmärrä mistä puhut. Minä tarkoitin teennäisyydellä ja tekotaiteellisuudella sitä, että pinnistetään taidetta kuin tukosta peräsuolesta, ja pukerretaan ilmoille jotain käpristellyn viimeisteltyä ja sliipattua paskaa, joka ehkä vetoaa jonkun esteettisiin makuhermoihin, mutta jolla ei ole pökäleen vertaa sanottavaa mistään, kuten minun mielestäni hyvällä taiteella kuuluu olla. Vaikka kyse viimekädessä olisikin pökäleestä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat