Rohkene elää toisin

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Rohkene elää toisin kuin ympärillä elävät kaverit, sukulaiset ja työtoverit jne.

Miksi?

No jotta olisit (mahdollisimman) rehellinen.

(Rohkene haistattaa pitkät esim. joulun vietolle, koska olet jo kenties monien vuosien aikana huomannut olevasi tympiintynyt koko touhuun.)

Kommentit (11)

Piru Naiseksi
Seuraa 
Viestejä3164
Liittynyt16.3.2005

on samaa mieltä kanssani esimerkiksi joulun vietosta.
Olen yrittänyt virittää tästä asiasta niin iso- kuin pienikirjaimistakin keskustelua niin virtuaalisesti kuin naamakkain. Aika usein olen saanut sengen närkästyneen vastaanoton.
Tällekään palstalle en uskalla kirjoittaa kuin eufenismein siitä, mitä tästä pohjoisen alkutalven juhlapyhien nykyisestä yleisestä vietosta ajattelen. Syytä poikkeukselliseen itsehillintääni voi itse kukin palstan lukija arvailla.

Vierailija
qaz
Rohkene elää toisin kuin ympärillä elävät kaverit, sukulaiset ja työtoverit jne.

Miksi?

(Rohkene haistattaa pitkät esim. joulun vietolle, koska olet jo kenties monien vuosien aikana huomannut olevasi tympiintynyt koko touhuun.)

Jouluakin voi viettää monella lailla, mutta jos aikoo pitää yhteyttä porukoihin, joutuu joskus vasten tahtoaan tätäkin juhlimaan.

Jos aikoo olla täysin rehellinen itselleen, silloin pitäisi olla myös omavarainen ja varma tulevastakin.

Voihan itselleen myöntaa ja tiedostaa omat halunsa ja tarpeensa, mutta tässä kulttuurissa joutuvat poikkeavatkin muodostamaan omia ryhmiään. Sooloilu ei pitkän päälle vetele.

Vierailija
Piru Naiseksi
on samaa mieltä kanssani esimerkiksi joulun vietosta.
Olen yrittänyt virittää tästä asiasta niin iso- kuin pienikirjaimistakin keskustelua niin virtuaalisesti kuin naamakkain. Aika usein olen saanut sengen närkästyneen vastaanoton.
Tällekään palstalle en uskalla kirjoittaa kuin eufenismein siitä, mitä tästä pohjoisen alkutalven juhlapyhien nykyisestä yleisestä vietosta ajattelen. Syytä poikkeukselliseen itsehillintääni voi itse kukin palstan lukija arvailla.

Jep! närkästymistä on kohdattu myös täällä, kuiteski moni on esim. kahden kesken ollessa kertonut, ettei välittäis koko joulusta, mutta kun muka - täytyy - . Ainaski muka lasten tähden... ehkäpä tulevaisuuden ihminen rohkenee olla viettämättä vaikka mitä, luulisin.

Vierailija
liis@
qaz

Miksi?

Jouluakin voi viettää monella lailla, mutta jos aikoo pitää yhteyttä porukoihin, joutuu joskus vasten tahtoaan tätäkin juhlimaan.

Jos aikoo olla täysin rehellinen itselleen, silloin pitäisi olla myös omavarainen ja varma tulevastakin.

Voihan itselleen myöntaa ja tiedostaa omat halunsa ja tarpeensa, mutta tässä kulttuurissa joutuvat poikkeavatkin muodostamaan omia ryhmiään. Sooloilu ei pitkän päälle vetele.

Miks sitä edes pitäis viettää?

Jos porukoihin eip kelpaa siks, ettei joulu (tms.) kiinnosta, lienee paree olla erossa sellaisista porukoista.

Jos aikomus olla itelle rehellinen, on sitte siinä samassa rehellinen myös muille, näin mä asian näen.

Poikkeava voi myös olla yksin, ellei samanhenkistä ihmistä tai porukkaa löydy. Ykinolo ja yksinäisyys kun eivät ole yksi ja sama asia.

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Ei kannata liian erinlailla elää, voi syrjäytyä yhteikunnasta ja pudota montun pohjalle.

Ei todellakaan kannata elää kovin erinlailla kun muut rupevat muutkin ihmiset sinua sitten syrjimään jos eivät ymmärrä sinua.

Työttömiäkin syrjitään koska ihmiset eivät välttämättä ymmärrä heidän elämää.

Vierailija
Ei kannata liian erinlailla elää, voi syrjäytyä yhteikunnasta ja pudota montun pohjalle.

Ei todellakaan kannata elää kovin erinlailla kun muut rupevat muutkin ihmiset sinua sitten syrjimään jos eivät ymmärrä sinua.

Työttömiäkin syrjitään koska ihmiset eivät välttämättä ymmärrä heidän elämää.

"On parempi hiihdellä yksinään".. kuin pettää itseään/toista. Kun kaks itsensä pettäjää kohtaa ei kuitenkaan tapahdu kohtaamista, ja kummatkin ns. jäävät nuolemaan näppejään.. Montun pohjalla kannattaa käydä, jos tie sinne vie... ei tuleen kuiteskaan kannata jäädä makaamaan. Vain itsensä elämää ymmärtämätön voi yrittää syrjiä ketä tahansa. Syrjijä on ns. säälittävä tyyppi... eli "säälikäämme" heitä.

Vierailija

Noin 5 vouotta sitten poliisikoulusta valittiin kaksi (2) Su9omen ensinmäistä POLIISIKOKELASTA.

HE ovat rohkeita.

Vierailija
qaz

Miksi?

Olen haistattanut joululle pitkät jo vuosien ajan. Minulle joulu on se vuoksi mukaavaa aikaa että saan olla aivan yksin ja rauhassa. Lukea hyviä kirjoja, katsella elokuvia ja tissutella itsekseen. Siis puhelin kiinni ja rauhallista joulua.

Vierailija

Haistatin pitkät kaikenmaailman tupperwaara kutsuille ynm swipe kutsuille ja kuinkas kävikään,yksin jäin ,ei ole naapureiden yhteyden ottoja ollut, eikä ole haitannut,hiuksetkin olis pitänyt leikata lyhyiksi,niin kuin muilla kylän naisilla oli,pitkä tukka kun vanhentaa niin naista, kuulemma

Vierailija
risat
Noin 5 vouotta sitten poliisikoulusta valittiin kaksi (2) Su9omen ensinmäistä POLIISIKOKELASTA.

HE ovat rohkeita.

Nii ne oli mustalaisii hii hai velliiii

Uusimmat

Suosituimmat